فضائل و خواص سوره رعد بنا به روایات معتبر از پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

منبع: آرگا

80

1398/11/25

14:34


سوره رعد سیزدهمین سوره قرآن که مدنی و ۴۳ آیه دارد و دارای خواص زیادی است که در این مقاله قصد داریم شما را با خواص سوره رعد و آثار پر برکت قرائت این سوره آشنا کنیم.

سیزدهمین سوره قرآن کریم، سوره رعد است که در جزء سیزدهم قرآن قرار دارد و به معنای عرش آسمان است که از آیه سیزدهم گرفته شده است این آیه پر برکت در مورد توحید، حقانیت قرآن و نبوت پیامبر اسلام، قدرت خداوند، صف بهشت و جهنم و رستاخیر سخن می گوید، که بهتر است با قرائت این سوره مبارکه از فضائل آن بهره مند شوید.

فضائل سوره رعد

آشنایی با خواص سوره رعد

از ویژگی های مهم سوره رعد وا داشتن انسان به تفکر و اندیشه و تدبیر و تعمیق به پدیده های مهم و یافتن اسرار نهفته در جهان طبیعت است که موضوعات مطرح شده در این سوره عبارتند از :

  • بحث علوم طبیعی و تشریح جهان خلقت
  • بحث محوری در مورد توحید
  • شرح نعمت های الهی
  • بحث پدیده های مهم جوی
  • بحث دلایل توحید و وجود خدا
  • درس های اخلاق
  • مسائل معاد و رستاخیز

سوره مبارکه رعد دارای ۴۳ آیه، ۸۵۴ کلمه و ۳۵۴۱ حرف است که با حروف مقطعه شروع می شود و آیه پانزدهم آن سجده مستحب دارد یعنی در زمان شنیدن یا قرائت آن سجده کردن مستحب می باشد در ادامه با خواص سوره رعد آشنا خواهید شد:

آشنایی با خواص سوره رعد

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است :

هر گاه سوره رعد را قرائت نماید خداوند ده برابر تعداد همه ابرهای گذرنده، در گذشته و حال و آینده به او حسنه عنایت می فرماید و در روز قیامت از وفاکنندگان به عهد الهی خواهد بود.

هرکس سوره رعد را در تاریکی شب زیر نور آتش و بعد از نماز عشاء بنویسد و بر خود بیاویزد و همان ساعت بر در خانه حاکم و سلطان ستمگر و زورگویی برود، موجب زوال ملک و هلاکت او می شود.

فضیلت و فواید سوره رعد

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کس سوره رعد را بسیار بخواند خداوند او را در دنیا به صاعقه هلاک نکند هر چنداز دشمنان اهل بیت باشد و چنانچه قاری از شیعیان باشد خداوند او را بدون نگرانی حساب، به بهشت برد و شفاعتش درباره کسانی که می شناسد از خاندان و برادران مومنش پذیرفته گردد.

هر کس با ایمان سوره مبارکه رعد را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و بر گهواره کودک بندد ترک گریستن کند.

هم چنان که در این مقاله با خواص سوره آشنا شدید می توانید به منظور مطالعه فضائل و خواص دیگر سوره های قرآن بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو