آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تأکید بر اینکه کسب رأی باید حلال باشد و با رعایت اصول شرعی و اخلاقی این آرا کسب شود، گفت: نامزدهای انتخاباتی به جای دروغ پراکنی باید تلاش کنند برنامه‌های خود را ارائه دهند و با مردم مواجه‌ای صادقانه‌ای داشته باشند و دادن وعده‌های دروغ به مردم درست نیست.

وی بیان داشت: مردم ما هوشمند هستند و فریب وعده‌های دروغ را نمی‌خوردند و دستگاه‌های نظارتی باید با وعده‌های دروغ نامزدها مقابله کنند.یکی از راه‌هایی که می‌توان داوطلبان را به درستی شناخت از طریق همراهان آنها است که جریان حامی نامزدها در واقع هدف کاندیداها را مشخص می‌کند.

بنا به گزارش مهر وی تصریح کرد: اگر رسانه‌های خارجی و قاتلان حاج قاسم از کاندیدا و جریانی حمایت کردند جای آن شخص و گروه در کرسی نمایندگی مجلس نیست و مردم ما اگر چنین کاندیدایی دیدند نه تنها او را به مجلس نمی‌فرستند بلکه به زباله دان می‌اندازند.

ضرورت حضور پرشور در انتخابات/دشمن برای دلسردی مردم تلاش می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز بر ضرورت رعایت تقوای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: این بحث را از خرداد ماه شروع کردم و این هفته آخرین هفته است که می گویم چون هفته آینده انتخابات است. کاندیداها خودشان را ثابت کنند و از تخریب دیگران دست بردارند.

آل هاشم افزود: علاج حل مشکلات کشور، قوی‌تر شدن کشور در ابعاد مختلف باشد. یکی از مؤلفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است. مجلس قوی دو رکن انتخابات پر شور و گسترده که نمایانگر قدرت نرم کشور و نحوه انتخاب درست و هوشمندانه مردم را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نماینده‌ای که از حرف زدن علیه دشمنان بترسد، نماینده نیست افزود: نماینده باید شب و روز را کار کند و مشکلات مردم را حل کند و نگذارد پرچم عدالت روی زمین بماند.

شرایط برای رقابت جناح های مختلف در انتخابات ۹۸ در مرکزی فراهم است

همچنین آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، گفت: مجلس شورای اسلامی باید جایگاه افراد با صداقت و بهره مند از منش اخلاقی و اسلامی باشد، در همین راستا انتظار می‌رود کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و کسانی که برای آنها تبلیغات می‌کنند، در تبلیغات انتخاباتی اخلاقیات را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: امت اسلامی ایران و از جمله مردم استان مرکزی با وفاداری به خون شهدا و انقلاب، در روز دوم اسفندماه سال جاری با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی، انسجام و اتحاد خود و بی اثر بودن توطئه‌های دشمنان و بدخواهان را به منصه ظهور خواهند نشاند.

حضور در انتخابات تبلور قدرت نظام در جهان است

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نیز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در انتخابات نمایش قدرت ایران به جهان است و یقیناً مردم پرشورتر از گذشته در این عرصه مهم شرکت خواهند داشت و قدرت نظام برگرفته از حضور مردم در صحنه های مختلف است.

امام جمعه گرگان با اشاره به برخی از دستاوردهای کشور در حوزه صنایع دفاعی اظهار کرد: ساخت موشک با برد ۱۰ هزار کیلومتر و پرتاب ماهواره به فضا همه بیانگر قدرت ایران در حوزه‌های مختلف علمی به ویژه صنعت دفاعی است که توانسته تمام نقشه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه را خنثی کند.

امام جمعه اصفهان: نمایندگان مجلس آینده باید وکیل مردم باشند؛ وکلای ملت به فکر منافع شخصی خود نباشند

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: در کانال‌های ماهواره‌ای تماما در حال انتقاد و بدگویی از جمهوری اسلامی هستند اما ملت فهیم ایران می‌دانند بین حکومت و افراد تفاوت‌هایی وجود دارد و هر انسان در هر جای حکومت ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند.

بنا به گزارش تسنیم امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ملت ایران حضوری پرشکوه همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن در پای صندوق‌های رای دارند، گفت: مردم وکلای خود را از میان افراد اصلح و مومن انتخاب کنند. من از هیچ حزب و گروهی طرفداری نمی‌کنم تا مردم خود بتوانند خدمتگزاران شهر و روستای خود را انتخاب کنند. نمایندگان مجلس آینده باید وکیل مردم باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند.

وی افزود: یکی از امتحانات الهی در انتخابات است و متاسفانه بسیاری از افراد در این امتحان مردود می‌شوند. درباره رای‌های مردم در قیامت از آنها سوال می‌پرسند و باید دلایل محکمه پسند داشته باشند. با این چنین انتخابات‌هایی می‌توان شرایط را برای ظهور حضرت مهدی(عج) در جامعه فراهم کرد.