عکس های عباس امیری مقدم و همسرش + بیوگرافی کامل

عکس های عباس امیری مقدم و همسرش + بیوگرافی کامل


منبع: نمکستان

142

1398/11/25

20:36


عباس امیری با نام اصلی عباس امیری مقدم، بازیگر خوش صدا و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران می باشد. وی با درگذشت ناگهانی اش، دوستدارانش را در بهت و ناراحتی فرو برد.

نمکستان: عباس امیری با نام اصلی عباس امیری مقدم، بازیگر خوش صدا و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران می باشد. وی با درگذشت ناگهانی اش، دوستدارانش را در بهت و ناراحتی فرو برد. در سال ۱۳۲۲ در شهرستان آمل استان مازندان به دنیا آمد. وی در ده ها فیلم سینمائی و مجموعه تلویزیونی خاطره انگیز، هنرنمائی نمود. از بازی بی نظیرش در فیلم بی پولی در کنار بهرام رادان تا حضور در سریال تاریخی- مذهبی یوسف پیامبر در نقش یک کاهن طمعکار ثروت اندوز می توان صحبت کرد. نگاهی میکنیم به کارنامه هنری و علائق و زندگی شخصی این بازیگر.

عباس امیری عکس عباس امیری و همسرش بیوگرافی عباس امیری

تحصیلات :

مرحوم امیری تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم بیشتر ادامه نداده و هرآنچه از بازیگری می داند را با سالها تجربه و آزمون و خطا و خاک صحنه خوردن و افتان و خیزان رفتن کسب نموده است.

همسر عباس امیری :

اطلاعاتی در مورد همسر و نیز فرزندان مرحوم امیری در دسترس نیست.

تعزیه خوانی :

عباس امیری در نوجوانی قبل از اینکه به رشت نقل مکان کند در مازندران به همراه دوستان خود در تعزیه ها نقش آفرینی میکرد. در همین زمینه او گفته است که در آن زمان تعزیه خوانی خیلی رواج داشت، من چون به بازیگری علاقمند بودم در آن حضور پیدا میکردم.

عباس امیری

یک مازندرانی گیلان دوست :

او در یک خانواده اصیل مازندرانی از خاندان امیری به دنیا آمد. اما زمانی که یک نوجوان شانزده ساله بود به خاطر کار پدرش به همراه خانواده به رشت مهارجرت نمود. شهری که تا آخر عمر در آن زندگی کرد. مرحوم امیری در مصاحبه ای گفته است خود را یک گیلانی میداند. زیرا درست است که اصالتا اهل مازندران است و در آنجا به دنیا آمد اما چون در رشت بزرگ شده و تحصیل کرده و آغاز فعالیتهای هنری اش نیز در این شهر بوده پس تعلق خاطر بیشتری به گیلان دارد.

شروع فعالیتهای هنری :

کارش را قبل از انقلاب و در سن ۱۹ سالگی با بازی در تئاتر آغاز نمود. سال ۱۳۴۱ بود که سید محمد رئیس زاده، نمایشی که عنوانش مشخص نیست، را به روی صحنه برد که عباس امیری یکی از بازیگران آن بود.

بعد از انقلاب و پس از مدتها فعالیت بازیگری در تئاتر، در سال ۱۳۶۴ برای اولین بار با فیلم سینمائی آتش در زمستان به کارگردانی حسن هدایت جلوی دوربین قرار گرفت. او در این فیلم با مرحوم رضا ژیان، منوچهر حامدی، اصغر زمانی و علی حاجی عسگری همبازی بود. فیلمی که موفقیت زیادی برای او به ارمغان نیاورد.

عباس امیری

 حضور در فیلم کوچک جنگلی :

در دهه شصت و سالهای جنگ بود که بهروز افخمی پروژه عظیم ساخت مجموعه تاریخی کوچک جنگلی را کلید زد.سریالی که با بازیگران پر تعدادی همراه بود و گوشه ای از زندگی مبارزاتی،میرزا کوچک خان جنگلی را به تصویر میکشید. مرحوم عباس امیری در این فیلم نقش حاج احمد کسمائی را به تصویر کشید. در این سریال از صدای دوبله برای بیشتر بازیگران من جمله نقش اول مرد فیلم یعنی علیرضا مجلل استفاده شد. اما مرحوم امیری از معدود بازیگرانی بود که با صدای خودش در این فیلم نقش آفرینی نمود. صدای متفاوت و گرم او و بازی خیرکننده اش در فیلم، به شهرت هرچه بیشتر او کمک شایانی نمود.

هنرنمائی عباس امیری در سریالهای تاریخی :

عباس امیری در طی عمر هنری خویش،بارها و بارها در سریالهای زیبای تاریخی که بسیارشان در خاطره عموم مخاطبان جای خوش کرده، بازی نمود. فیلمهایی همچون:مختارنامه، یوسف پیامبر، شیخ بهایی، امام علی، روز واقعه و سردار جنگل. در سریال امام علی نقش ابو موسی اشعری را بازی میکرد و پرویز بهرام به جای او در این فیلم صحبت میکرد. صدای او و پرویز بهرام شباهت هایی به یکدیگر دارد. وی در سریال مختار نامه نقش حاکمه کوفه را داشت و در یوسف پیامبر نیز کاهن اعظم معبد آمون بود. در همه این فیلمها وی با بازی متفاوت و صدای متمایزش، مورد علاقه بسیاری از مردم قرار گرفت.

بازی در کنار علی مصفا و لیلا حاتمی :

او در سریال پریدخت که در ماه محرم سال ۸۶ و به کارگردانی سامان مقدم از تلویزیون پخش میشد، بازی کرد و با علی مصفا و لیلا حاتمی و کامبیز دیرباز هم بازی بود. وی در این فیلم ایفاگر نقش میرزا پدر لیلا حاتمی بود.

دلبسته موسیقی سنتی ایرانی :

عباس امیری در اوقات فراغت خویش موسیقی سنتی ایرانی گوش می دهد و در این میان ارادت ویژه ای به خوانندگان سنتی ایران مانند محمد رضا شجریان و نیز خوانندگان سنتی خوان و محلی گیلان همچون مرحوم فریدون پور رضا، ناصر مسعودی، زیباکناری و خواننده آوانگاردی همچون احمد عاشورپور داشت.

نحوه فوت عباس امیری :

او در صبح بارانی هفتم اسفند ماه سال ۱۳۸۹ زمانی که با سرویس از رشت راهی فومن بود تا در سریالی به نام صبح بخیر بازی نماید، به دلیل لغزندگی جاده دچار صانحه رانندگی شد و هنگام انتقال به بیمارستان جان سپرد. به گفته کارگردان سریال صبح بخیر شدت حادثه آنقدر ها هم سنگین نبود و به جز آقای امیری همه سرنشینان خودرو زنده ماندند. بی شک نقشهای ماندگار مرحوم عباس امیری و صدای گرمش همواره در اذهان مردم زنده خواهد بود.

عباس امیری

عکس و بیوگرافی عباس امیری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو