چگونه دمای اتاق می‌تواند بر نمره آزمون افراد تاثیر بگذارد؟

منبع: فرزند

248

1398/3/30

02:15


چگونه دمای اتاق می‌تواند بر نمره آزمون افراد تاثیر بگذارد؟

اگر قصد گرفتن آزمون را دارید، بهتر است ابتدا ترموستات جلسه امتحان را بررسی کنید، زیرا تحقیقات جدید نشان می‌دهد که درجه حرارت اتاق، بر نمره ریاضی و آزمون‌های شفاهی دختران و پسران تاثیر می‌گذارد.

به طور خاص، وقتی درجه حرارت گرم‌تر باشد، دختران نمره بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند. برعکس، هنگامی که جلسه امتحان خنک‌تر باشد، پسران بهتر عمل می‌کنند.

به گفته نویسنده تحقیق، تام چانگ از دانشکده کسب و کار مارشال دانشگاه کالیفرنیا، بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که زنان تمایل بیشتری به حضور در دماهای بالاتر محیط دارند، اما در این مطالعه بررسی خواهد شد که چگونه دمای اتاق می‌تواند تفاوت‌های عملکرد ذهنی را تحت تاثیر قرار دهد.

این تحقیق شامل ۵۴۲ دانش آموز آلمانی در ۲۴ گروه بود که آزمون منطق، ریاضی و آزمون‌های شفاهی را در اتاق‌هایی برگزار کردند که دمای آنها حدود ۶۱ تا ۹۱ درجه فارنهایت (۱۶ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد) بود. شرکت کنندگان بر اساس امتیازات خود، پاداش نقدی دریافت کردند.

زنان، که ۴۱ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می‌دادند، در ریاضیات و آزمون‌های شفاهی، هنگامی که دمای اتاق در بالاترین حد خود بود، بهترین نمرات را کسب کرند. در حالی که مردان به طور کلی در دماهای سردتر بهتر عمل می‌کردند.

عملکرد بهبود یافته زنان در دماهای گرمتر بیشتر از کاهش عملکرد مردان در همین دما بود.

طبق مطالعه منتشر شده در ۲۲ مه (۱ خراد ۹۸) در مجله PLOS ONE، دمای اتاق بر عملکرد آزمون منطق تاثیری نمی‌گذارد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که دما ممکن است بیشتر از فقط “راحتی” تاثیر بگذارد. تام چانگ می‌گوید: “تغییرات عادی در دمای اتاق می‌تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد شناختی تاثیر بگذارد و در مردان و زنان متفاوت باشد. ”

محققان اظهار داشتند که این آزمایش بر روی یک گروه نسبتا مشابه از دانش آموزان آلمانی انجام شد، بنابراین یافته‌ها ممکن است برای گروه‌های دیگر متفاوت باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو