۲۵ حقیقت شگفت‌انگیز درباره هری پاتر رازآلود!

منبع: فرزند

379

1398/3/30

02:15


۲۵ حقیقت شگفت‌انگیز درباره هری پاتر رازآلود!

همه، داستان هری پاتر را می‌شناسند اما افراد کمی از چیزهایی که در پشت صحنه فیلم گذشت یا این‌که الهام بخش جی. کی. رولینگ برای نوشتن یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های دنیا چه بود با خبرند.

این ۲۵ حقیقت در مورد هری پاتر که افراد کمی از آن باخبرند شما را شگفت‌زده می‌کند و باعث می‌شود با ساخت این سریال‌ها که آینده ادبیات کودکان را تغییر داد و این دیوانه را به دنیایی جادویی تبدیل کرد، آشنا شوید.

اگرچه سریال‌های دوست داشتنی رسما به پایان رسیدند برای نسل هری پاتر اما داستان آن‌ها تا ابد زنده است. از این ۲۵ حقیقت گلچین شده در مورد هری‌پاتر لذت ببرید.

۲۵ . تصادف؟

تولد هری ۳۱ جولای ۱۹۸۰ است. تولد رولینگ نیز ۳۱ جولای است اما سال ۱۹۶۶.

۲۴ . پیر اما خوب

بازیگری که نقش مونینگ میرتل را بازی کرد در زمان ساخت فیلم هری‌پاتر و تالار اسرار، ۳۷ ساله بود. او پیرترین بازیگری است که نقش یک دانش آموز مدرسه هاگوارتز را بازی کرده است.

۲۳ . بد دهان

شخصیت رون ویزلی در اصل خیلی فحش می‌داد اما ناشر رولینگ اجازه استفاده از چنین زبانی را نداد زیرا برای خوانندگان جوان مناسب نبود.

۲۲ . جی. کی. یک شوخی!

ناشر رولینگ چنین گفت که رولینگ به جای نام واقعی خود «جوان رولینگ» از حروف ابتدای نام استفاده می‌کند تا خواننده‌های مرد را جذب کند! او جی. کی را انتخاب کرد کی. را از نام مادربزرگ خود به نام کاترین برداشت. به هرحال، نه کاترین و نه کی .، بخشی از نام واقعی او نیستند.

۲۱ . فاش کردن داستان

فقط آلن ریکمن، بازیگری که نقش پروفسور اسنیپ را بازی کرد، سرنوشت شخصیت خود را قبل از پخش هری‌پاتر و یادگاران مرگ می‌دانست زیرا رولینگ داستان را به او گفته بود.

۲۰ . الهام گیاهی

رولینگ گفت که الهام برای نام مدرسه هری در کتاب‌ها هاگوارتز احتمالا به شکل ناخودآگاه از نام گیاهی که در باغ‌های کیو در شهر نیویورک دیده بود آمده است.

۱۹ . یک تست جالب

روپرت گرینت مانند معلم نمایش خود که خانم بود لباس پوشید و درباره رون ویزلی برای ضبط آزمون و مصاحبه خود رپ خواند. رپ او با این جمله شروع شد: «سلام، نام من روپرت گرینت است، امیدوارم فکر نکنید که بوی گند می‌دهم» .

۱۸ . کسی که نباید نام‌گذاری شود

برخلاف باور عموم، حرف «ت» در انتهای ولدمورت، تلفظ نمی‌شود. این نام از کلمات فرانسوی به نام «پرواز مرگ» می‌آید.

۱۷ . جاه طلب

جی. کی. رولینگ، هرماینی ۱۱ ساله را تا حدودی بر اساس شخصیت خود در همین سن پایه‌گذاری کرد. او حتی پترونوس هرماینی را بر اساس حیوان مورد علاقه خود – سمور آبی – ساخت.

۱۶ . خارش سال دوم

در زمان ساخت هری‌پاتر و تالار اسرار، بچه‌های فیلم به شپش آلوده شدند.

۱۵ . تلاش درست

تام فلتون برای نقش‌های هری پاتر و رون ویزلی تست داد اما برای بازی در نقش دراکو مالفوی انتخاب شد.

۱۴ . دزد کله شق

ایده خالکوبی‌های سیریوس بلک از خالکوبی‌های زندانی‌های روسی آمد. علامت‌ها، فرد را به عنوان کسی که باید از او ترسید و به او احترام گذاشت نشان می‌دهند.

۱۳ . یک موقعیت پرمو

رابی کالترین، بازیگری که نقش هاگرید را در فیلم‌ها بازی کرد، یک فن الکتریکی کوچک و خفاش میوه‌خوار در ریش‌های معروف و پرپشت او گیر کرد.

۱۲ . بوسه مرگ

دنمتورها، اشباح قاتلی که از زندان آزکابان محافظت می‌کردند، افسردگی را نشان می‌دهند و بر اساس جنگ رولینگ با این بیماری ساخته شده بودند.

۱۱ . وای!

از سال ۲۰۰۸، ۴۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌های هری پاتر به ۶۷ زبان در دنیا فروخته شد!

۱۰ . تاثیرگذار

شاید تاثیرگذارترین حقیقت درمورد هری پاتر این است که جی. کی. رولینگ اولین فردی است که از طریق نوشتن کتاب، میلیاردر شده است.

۹ . نشستن هری و هرماینی در یک درخت

طی فیلمبرداری صحنه بوسیدن، بین برداشت‌های هورکراکس هری و هرماینی در فیلم آخر، روپرت گرینت به دلیل خنده زیاد از مجموعه کنار گذاشته شد.

۸ . فتنه مدیریت شده

در هنگام فیلمبرداری «هری پاتر و زندانی آزکابان» ، جیب‌های رداهای هاوارتز تام فلتون، کاملا دوخته شده بودند تا او یواشکی با خودش خوراکی به سر صحنه نیاورد.

۷ . پرواز

یکی از ماشین‌های پرنده که در «هری پاتر و تالار اسرار» به کار رفت از سر صحنه دزدیده شد. هفت ماه بعد، زمانی که یک فرد ناشناس با پلیس تماس گرفت و محل آن را گزارش کرد، پیدا شد.

۶ . نشان جادوگر

م. و. مک گونگال در فهرست نشان‌های کویدیچ در هری‌پاتر و سنگ جادو قرار دارد. آیا پروفسور مک گونگال دوباره بازیکن کویدیچ را صاحب می‌شود؟ این مسئله علاقه نویسنده به ورزش را توضیح می‌دهد.

۵ . زانوی او اوه زانوی من

مردم در تلفظ نام هرماینی مشکل داشتند. بنابراین رولینگ مجبور شد در کتاب «هری‌پاتر و جام آتش» ، تلفظ آن را برای ویکتور کرام توضیح دهید.

۴ . شکست حماسی

چهل نمونه از آویز ننگین سالازار اسلیترین ساخته شد چرا که در طول فیلمبرداری توسط هری و رون نابود می‌شد.

۳ . تنبل بازی

زمانی که «هری پاتر و زندانی آزکابان» در بریتانیا منتشر شد، ناشر از فروشگاه‌ها خواست تا کتاب را تا زمان تعطیلی مدارس نفروشند تا از تنبلی دانش آموزان جلوگیری شود.

۲ . ماندن در شخصیت

برای آشنا شدن با سه ستاره فیلم‌ها، کارگردان آلفونسو کوارون از این سه نفر خواست تا مقاله‌ای در مورد شخصیت‌های‌شان بنویسند. بر اساس شخصیت‌ها، اما واتسون یک مقاله ۱۶ صفحه‌ای و دنیل ردکلیف یک مقاله ساده یک صفحه‌ای نوشتند و روپرت گرین هیچ مقاله‌ای تحویل نداد.

۱ . ببین آقای ادوارد کالن!

فیلم هری پاتری که با کمترین موفقیت همراه بود، «هری پاتر و زندانی آزکابان» ، ۹۰ میلیون دلار بیشتر از موفق‌ترین فیلم گرگ و میش فروش داشت.

امیدواریم از این ۲۵ حقیقت در مورد هری پاتر لذت برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو