شگفتی های پوست موز برای پوست و بیماری‌های پوستی

90

1398/11/26

12:01


پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت درمانی فراوانی برای پوست و دندان دارد.

شگفتی های پوست موز برای پوست و بیماری‌های پوستی

به گزارش بهداشت نیوز: موز یکی از میوه‌های محبوب و پرخواص است که در مناطق  گرم رشد می‌کند. متخصصان تغذیه معتقدند این میوه خواص فراوانی برای سلامتی دارد، اما بسیاری از مردم از خواص پوست موز اطلاعی ندارند و آن را به راحتی دور می ریزند.

کاهش سیاهی زیر چشم

پتاسیم و فیبر موجود در پوست موز باعث کاهش سیاهی و پف  زیر چشم می‌شوند. برای رفع پف  زیر چشم  ابتدا فیبر داخل پوست موز را با کمک  یک قاشق به داخل آن جمع آوری کنید و سپس با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه مخلوط کنید، در آخر این خمیر را به آرامی در  اطراف چشم‌های خود ماساژ دهید.

نابودی خط خنده 

یکی دیگر از خواص پوست موز،   محو کردن چین و چروک و خط لبخند است. پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان لوتئین است. این آنتی اکسیدان باعث درخشندگی و نرمی پوست می‌شود. قسمت داخلی پوست موز را روزی یک بار به صورت خود زده و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن اجازه استراحت بدهید. بعد با آب ولرم آن را بشویید.

 سفید کننده دندان‌ها

پوست موز سرشار از منیزیوم، منگنز و پتاسیم است. این سه ماده مغذی باعث سفیدی دندان شما شده و همچنین لکه‌های  زرد دندانتان را از بین می‌برد.

پیشگیری از خارش پوست

اسیدهای موجود در پوست موز  باعث آبرسانی شده به همین علت از خشکی و خارش پوست بدن جلوگیری می‌‌کند. روزی دوبار محل مورد نظر را با قسمت درونی پوست موز ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد تمیز کنید. در روش دیگر، قسمت داخلی پوست موز را با کمی روغن زیتون به محل مورد نظر  ماساژ  دهید. در طول روز چندبار این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

بهبود جوش و آکنه

یکی دیگر از خواص پوست موز درمان جوش و آکنه است.  برای نابودی جوش قسمتی از پوست موز را بریده و سپس به آرامی روی محل جوش یا آکنه به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. محققان توصیه می‌کنند اطراف جوش یا آکنه  را با پنبه و آبگرم پاک کنند تا مواد داخلی پوست موز روی جوش و آکنه خشک شود. این کار را حداقل ۳ روز در هفته انجام دهید.

تسکین جای نیش

جای نیش حشرات بسیار دردناک و آزاردهنده است. برای تسکین درد نیش،  ابتدا قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج دقیقه روی ناحیه مورد نظرماساژ داده و بعد از پانزده دقیقه  محل نیش خورده را با آب سرد بشویید. در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

تمیز کننده کفش

یکی از مواد اصلی واکس‌ها، پتاسیم است. همان‌طور که می‌دانید پوست موز پتاسیم فراوانی دارد به همین علت پوست موز را می‌توان جایگزین  واکس کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو