آموزش طرز تهیه «بریانی قارچ هندی» غذای رژیمی و کم کالری

منبع: نمکستان

138

1398/11/26

14:42


در خیلی از کشورها بریانی طبخ میشود که برخی از آنها مانند اصفهانی ها داخل مواد خود از گوشت استفاده میکنند و برخی هم سبزیجات را جایگزین گوشت می کنند مانند بریانی خوشمزه هندی ها که میتوان به بریانی قارچ هندی ها اشاره کرد.

نمکستان: در خیلی از کشورها بریانی طبخ میشود که برخی از آنها مانند اصفهانی ها داخل مواد خود از گوشت استفاده میکنند و برخی هم سبزیجات را جایگزین گوشت می کنند مانند بریانی خوشمزه هندی ها که میتوان به بریانی قارچ هندی ها اشاره کرد. بریانی قارچ هندی یک غذای رژیمی و کم کالری و فوق العاده خوشمزه و لذیذ است چون داخل آن از سبزیجاتی بکار رفته که با هم، هم خوانی دارند.

در کل در طبخ غذا سبزیجاتی که با هم همخوانی دارند را بشناسیم و آن ها را با هم ترکیب کنیم. در این صورت از پخت آن غذا تجربه خوبی را به دست می آوریم. خیلی از افراد تصور میکنند که غذاهای گیاهی خوشمزه نیست و باب  میل شان نمی تواند باشد اما این غذا میتواند نظر این گونه افراد را تغییر دهد.

بریانی قارچ هندی طرز تهیه بریانی قارچ هندی

مواد مورد نیاز برای بریانی قارچ هندی :

  برنج ۲۰۰ گرم
   پیاز بزرگ ۱عدد
   قارچ ۲۰۰ گرم
فلفل سبز تند ۲-۳ عدد
  سیر ۱ حبه
نعناع تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی متوسط ۲ عدد
گشنیز خرد شده ۲قاشق غذاخوری
تخم گشنیز آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری
زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
گرام ماسالا ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
آب ۱ لیتر
روغن به مقدار لازم
ادویه مورد پسندتان به مقدار لازم
 زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
بادمجان رومی ۱عدد
برگ بو ۲عدد
هل ۳ عدد
دارچین ۱ تکه
تخم رازیانه ۱ قاشق چایخوری
میخک و جوز هندی (درصورت تمایل) به مقدار لازم

نحوه پخت بریانی قارچ هندی :

مرحله اول : برنج را با آب ولرم و نمک بشوید و بگذارید خیس بخورد حتما ۱ ساعت به برنج خود فرصت دهید چون باعث قد کشیدن و خوش پخت شدن برنج می شود.

مرحله دوم : ماهیتابه را روی شعله گذاشته تا گرم شود روغن را داخل تابه بریزید وقتی روغن داغ شد میرویم سراغ ادویه های ساییده نشده آن را داخل تابه ریخته و تا زمانی که عطر آن بلند نشده تفت میدهیم.

مرحله سوم : حالا نوبت پیاز نگین خرد شده است که به ادویه های در حال تفت خوردن اضافه میکنیم در این مرحله نمیتوانیم ماهیتابه خود را رها کنیم باید مرتب هم بزنید تا پیاز سبک و گرم شود و بعد حبه سیر له شده را به مواد اضافه و می گذاریم تفت بخورد.

مرحله چهارم : سبزیجات را ریز ریز خرد کنید و مقداری  از گشنیز و نعناع خرد شده را به تابه اضافه و بگذارید همچنان تفت بخورد.

مرحله پنجم : قارچ را خرد کرده و نمک و زردچوبه و سایر ادویه های لازم را اضافه کنید تا زمانی که آب قارچ بخار و کمی سرخ شود.

مرحله ششم : برنج خیس خورده را به همراه باقی موادی که داشتیم (نعناع، گشنیز خرد شده) به دیگر مواد بریانی اضافه میکنیم این کار تا زمانی که آب برنج گرفته شود ادامه میدهیم.

مرحله هفتم : زمانی که آب برنج به خوبی تبخیر شد حرارت را ملایم و حدود ۲۰ دقیقه صبر میکنیم البته در این مرحله در ماهیتابه را می گذاریم بعد از  گذشت این زمان بریانی شما آماده سرو میباشد.

نحوه پخت بریانی قارچ هندی

نکات قابل توجه :

۱- برای خوش طعم  خوشرنگ تر شدن بریانی می توانید مقداری زعفران به مواد خود اضافه کنید.

۲- برخی افراد گوجه دوست ندارند در این صورت می توانند پوره گوجه را جایگزین گوجه کنند. (گوجه را رنده کنید)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو