آموزش کامل طرز تهیه «ته چین انار» بسیار خوشمزه در منزل

منبع: نمکستان

167

1398/11/27

04:35


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین انار بسیار خوشمزه در منزل را از نمکستان بیاموزید. ابتدا انار را دون کرده، آب انار را بگیرید و از صافی رد کنید.

نمکستان: انار یکی از میوه های خوش طعم فصل پاییز است. ته چین انار یکی از غذاهایی است که با رسیدن فصل پاییز میتوانید تهیه کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه طرز تهیه ته چین انار را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم ته چین انار برای یک نفر :

برنج یک پیمانه
زرده تخم مرغ یک عدد
ماست چکیده یک قاشق غذا خوری
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار نیاز
کره آب شده ۲۰ گرم
آب انار یک سوم لیوان
دانه انار چهار قاشق غذاخوری
عسل به مقدار نیاز

ته چین انار طرز تهیه ته چین انار خانگی

طرز تهیه ته چین انار :

انار را دون کرده، آب انار را بگیرید و از صافی رد کنید. آب انار و نصف قاشق غذا خوری عسل را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. تا غلیظ شدن این مایع باید روی حرارت بماند. وقتی به غلظت کافی رسید، از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

در این فاصله فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. ماست چکیده و زرده تخم مرغ، نمک و فلفل، کره آب شده و سس انار را باهم مخلوط کنید و برنج آبکش شده را نیز به مواد اضافه کنید. قالب های مورد نظر را چرب کنید، مواد را داخل این قالب ها ریخته و روی قالب ها را با کاغذ آلمینیومی بپوشانید. قالب ها را به مدت ۳۰ تا۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. ته چین انار را میتوانید در وعده های نهار و شام مصرف کنید.

دستور پخت ته چین انار خوشمزه آموزش درست کردن ته چین انار در منزل

خواص میوه انار :

انار غنی از ویتامین C است، به درمان آسم، سرفه، گلودرد، التهاب کمک می کند، انار دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد، کم خونی را درمان می کند، از آرتروز جلوگیری می کند، باعث افزایش اشتها می شود، باعث درمان اسهال می شود، از آلزایمر جلوگیری می کند، باعث کنترل فشار خون می شود، با بیماری قلبی مبارزه می کند، با سرطان مبارزه می کند، سبب کنترل وزن می شود، گلودرد را تسکین میدهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو