بررسی گوشی بلک شارک ۲ و نگاهی به قابلیت های فنی آن

بررسی گوشی بلک شارک ۲ و نگاهی به قابلیت های فنی آن


منبع: آرگا

103

1398/11/27

17:37


امروزه شرکت های زیادی دست به تولید گوشی های گیمینگ زده اند که طرفداران خاص خود را دارد. گوشی بلک شارک ۲ دومین گوشی گیمینگ از شیائومی است که در فروردین ۹۸ معرفی شد و در حال حاضر یکی از پرچمداران در این ضمینه است.

گوشی بلک شارک ۲ یک گوشی گیمینگ از شرکت شیائومی است که این روز ها رونق زیادی داشته اند و کمپانی های تولید کننده گوشی تلاش کرده اند که حداقل یک نوع از آن را تولید نمایند. در حال حاضر این گوشی یکی از پرچمداران بازار است که اگر علاقه ای هم به بازی نداشته باشید باز هم گزینه خوبی برای خرید است.

بررسی گوشی بلک شارک ۲ شیائومی

این گوشی دومین گوشی گیمینگ از شیائومی است که در فروردین ۹۸ معرفی شد و از معروفترین گوشی های گیمینگ است. که محبوبیت زیادی بین بازی کنندگان دنیای موبایل کسب کرده است.

بررسی موبایل بلک شارک ۲

طراحی گوشی

با بررسی این گوشی می بینیم که شیائومی بلک شارک ۲ حاشیه های در بالا و پایین نمایشگر همچنین حاشیه های باریک در سمت چپ و راست دارد. که نشان دهنده نداشتن نمایشگر ناچ است. با این وجود طراحی زیبایی دارد که مورد علاقه کاربران زیادی است. دو اسپیکر در قسمت بالا و پایین نمایشگر دیده می شود، همچنین حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد.

بررسی و نقد گوشی بلک شارک ۲

قاپ پشت این گوشی از نوع شیشه ای و فلزی است با ظاهری زیبا و مسطح. دو دوربین در قسمت بالای قاب پشتی تعبیه شده است که از دو سنسور ۱۲ و ۴۸ مگا پیکسلی به همراه یک فلاش تشکیل شده اند. لوگو S نیز در پشت گوشی دیده می شود که بسیار چشمگیر و زیبا است. بلک شارک ۲ دو لایه نور رنگی در دو سمت خود دارد که در زمان شارژ گوشی یا پیروزی در بازی روشن می شود. برای رفتن به حالت بازی از دکمه شارک که در زیر کلید پاور در سمت راست گوشی قرار دارد استفاده می شود. همچنین کلید صدا در سمت چپ تعبیه شده است. جایگاه سیم کارت و پورت USB هم در پایین قاب قرار دارند. چون این گوشی جک هدفون ندارد یک آداپتور برای این منظور در جعبه گوشی وجود دارد.

نقد و بررسی گوشی بلک شارک ۲

مشخصات نمایشگر

بلک شارک ۲ شیائومی دارای نمایشگر ۶.۳۹ اینچی است. در این نمایشگر فول اچ دی پلاس کیفیت نمایش رنگ ها فوق العاده است و به خاطر قابلیت HDR رنگی که دیده می شود متوسط تریت سایه روشن در ترکیب رنگ ها است که به خاطر وجود فضای رنگی DCI-P3 وضوح و پوشش رنگی بدون ایراد و نقص است. همچنین وضوح و شفافیت رنگ ها به وسیله ۴ سنسور در این گوشی صورت می گیرد. کلید های مجازی روی نمایشگر وجود دارند که امکان تعریف و خصوصی سازی آن ها وجود دارد و تحت عنوان Magic Press شناخته می شوند.

ملاحظه موبایل بلک شارک ۲

مشخصات دوربین

حال نوبت به بررسی دوربین بلک شارک ۲ می رسد. همانطور که اشاره شد این گوشی دوربین دوگانه ۴۸ و ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت عقب و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در قسمت جلو دارد. این گوشی بجز ویژگی گیمینگ در عکاسی هم هیجان انگیز طراحی شده است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی  دریچه دیافراگم f/1.8 دارد که کمبود نور دهی در شب را جبران کند. لنز ۱۲ مگاپیکسلی یک لنز تله فتو است که زوم اپتیکال دو برابر دارد.

ملاحظه گوشی بلک شارک ۲

بررسی سخت افزار

گوشی بلک شارک ۲ از قوی ترین پردازنده شرکت کوالکام برای بهبود عملکر استفاده کرده است. در این گوشی پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ مجهز به سریعترین فناوری را در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰ دارد. همچنین برای کاهش فشار حرارتی تا ۱۴ درجه از سیستم قوی خنک کننده Liquid Cool 3.0 استفاده کرده است. وجود هوش مصنوعی به سریع تر عمل کردن سیستم خنک کننده کمک می کند. با بررسی بیشتر این گوشی متوجه می شویم که شیائومی از سه نسخه ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی رم برای این گوشی کمک گرفته است.

بررسی و ملاحظه موبایل بلک شارک ۲

بررسی باتری

در نهایت نوبت به بررسی باطری این گوشی جذاب می رسد. گوشی شیائومی بلک شارک ۲ دارای باطری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که شارژر ۲۷ واتی شارژ سریع این باطری را فراهم می کند. که باعث جذابیت بیشتر این گوشی گیمینگ شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو