متهم به قتل وحید مرادی: چرا من باید قاتل باشم؟

منبع: برترین ها

101

1398/11/28

12:08


جلسه محاکمه ۱۸ متهم پرونده قتل وحید مرادی، یکی از مشهورترین مقتولان تهران، با اعتراض‌های شدید همسر مقتول و تنش بین او و نیرو‌های حراست برگزار شد.

روزنامه شرق: جلسه محاکمه ۱۸ متهم پرونده قتل وحید مرادی، یکی از مشهورترین مقتولان تهران، با اعتراض‌های شدید همسر مقتول و تنش بین او و نیرو‌های حراست برگزار شد.

وحید مرادی تیر سال گذشته به اتهام قتل یک نفر و زخمی‌کردن سه خواهرزاده او بازداشت شد.

بر اساس محتویات پرونده، دستگیری وحید زمانی بعد از آن در دستور کار پلیس قرار گرفت که پلیس متوجه شد فردی درگیری خونینی را در لایو اینستاگرام به نمایش گذاشته است. تحقیقات پلیسی نشان داد عامل این درگیری یکی از مشهورترین اراذل و اوباش تهران به نام وحید مرادی است که مدت کوتاهی است از زندان آزاد شده است ضمن اینکه مشخص شد قتل در یکی از پنت‌هاوس‌های گران‌قمیت تهران اتفاق افتاده است.

در حالی که پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری وحید آغاز کرده بود، خبر رسید او قصد خروج از کشور را دارد. به این ترتیب، وحید قبل از فرار به ترکیه از سوی مأموران بازداشت شد. تحقیق از سه فرد زخمی در این حادثه نشان داد مقتول به نام حسین که از دوستان وحید مرادی بود، از قبل با این مرد کری‌خوانی داشت. او روز حادثه در جشنی که به مناسبت آزادی وحید از زندان ترتیب داده شده بود، شرکت کرد. زمانی که وحید در میهمانی حضور یافت با حسین درگیر شد و او را به قتل رساند و سه خواهرزاده وی را با چاقو زخمی کرد.

بعد از بازداشت وحید او به قتل دوستش حسین اعتراف کرد و به زندان منتقل شد، اما مدت‌زمان زیادی از حضور وحید در زندان نگذشته بود که خبر رسید او در یک درگیری در زندان رجایی‌شهر به قتل رسیده است.

بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان نشان داد وحید مرادی به دست جوانی به نام سعید که او نیز به اتهام قتل در زندان بود و در چند سرقت مسلحانه نیز شرکت داشت، کشته شده است.

سعید در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت: من چند سال پیش مرتکب قتل شدم، اما رضایت گرفتم و آزاد بودم تا اینکه مدتی قبل به دلیل نزاع دسته‌جمعی و مشارکت در سرقت مسلحانه بازداشت شدم. از زمانی که وحید وارد زندان شد بند را به هم ریخت. روز حادثه ما قصد درگیری نداشتیم، اما نوچه‌های وحید درِ بند را شکستند و وارد شدند. آن‌ها با روغن و آب جوش به ما حمله کردند. ضمن اینکه تیزی و چاقو هم داشتند و زندانیان را زدند. در آن درگیری نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و چه کسی وحید را زد البته من هم ضربه‌ای زدم.

بازپرس ۱۸ متهم را در این پرونده شناسایی کرد و کیفرخواست علیه آن‌ها صادر شد. تا اینکه روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. این جلسه که تحت تدابیر شدید امنیتی بود، از سوی همسر وحید مرادی به درگیری هم کشیده شد.

همسر وحید مرادی بعد از جلسه دادگاه به خبرنگار ما گفت: در آخرین ساعات روز شنبه به من گفتند قرار است محاکمه برگزار شود. من از خون وحید نمی‌گذرم. سعید، متهم اصلی این پرونده، عامل قتل وحید است و فیلم‌ها هم نشان می‌دهد سعید شوهرم را کشته است.

او درباره علت درگیری گفت: وقتی سعید در دادگاه پشت تریبون قرار گرفت، گفت: وحید را نکشته است. او گفت: افرادی دیگر این کار را کردند. من هم نتوانستم خودم را کنترل کنم و به سعید حمله کردم و حسابی او را کتک زدم. مأموران آمدند و من را گرفتند و بیرونم کردند، اما کتکی که خورد حقش بود. من از خون شوهرم نمی‌گذرم.

یکی از اقوام سعید، متهم پرونده، نیز درباره آنچه اتفاق افتاده است، به خبرنگاران توضیح داد: آن‌طور که سعید برای ما تعریف کرده است، وحید مرادی در زندان لقب عقاب به خودش داده و زندانیان زیادی را مثل برده به خدمت گرفته بود. او برای خودش ۵۰ نوچه جمع کرده بود. قصد داشت سعید و دیگر متهمان و هم‌بندی‌هایشان را هم نوکر و نوچه خودش کند، اما آن‌ها قبول نکردند و زیر بار نرفتند به همین خاطر گفت: آن‌قدر شما را شکنجه می‌کنم که زانو خم کنید.

روز حادثه به گفته سعید، درِ بند بسته بود. یکی از اقوام وحید مرادی درِ بند را شکست و وحید و نوچه‌هایش با روغن داغ و آب جوش وارد بند شدند و سعید و دوستانش را سوزاندند. سعید قتل را مرتکب نشده است. دیگر متهمان پرونده و دوستان وحید که در آنجا بودند هم چاقو داشتند و آن‌ها احتمالا مرتکب این قتل شده‌اند.

درست است سعید قبلا مرتکب قتل شده بود، اما رضایت گرفته بودیم و او در زندان دوران حبسش را می‌گذراند که این اتفاق افتاد. چطور ممکن است در زندان به‌راحتی وسایل برنده و چاقو و تیزی وجود داشته باشد. به سعید در زندان حمله شده است.

گزارش ها حاکی است با توجه به تعداد زیاد متهمان و پایان وقت، قضات شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران ادامه رسیدگی به پرونده را به بعد موکول کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو