اجرای امیرعباس گلاب و ماکان بند در پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر

210

1398/11/28

12:28


سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران یکشنبه‌شب میزبان دو اجرای پاپ بود.

اجرای امیرعباس گلاب و ماکان بند در پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر

سرویس موسیقی هنرآنلاین: امیرعباس گلاب و گروه ماکان بند یکشنبه 27 بهمن در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفتند.

سئانس اول اجراهای شب گذشته به امیرعباس گلاب خواننده پاپ اختصاص داشت. این کنسرت در حالی‌ آغاز شد که به نظر می‌رسید او برای روز مادر برنامه ویژه‌ای دارد. او پس از اجرای قطعه "دعوا" روز مادر را تبریک گفت و بعد با معرفی پدر و مادرش که در سالن حضور داشتند، قطعه "فرشته‌ها" را به مادر خود و تمام مادران حاضر در سالن تقدیم کرد.

پس از اجرای این قطعه، گلاب که پیش از این هم در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشت، به هوادارانش گفت: با این که هر سال ما را برای اجرا در جشنواره می‌ترسانند ولی جشنواره واقعاً جو ترسناکی ندارد و همه با من می‌خوانند.

امیرعباس گلاب 2

در ادامه گلاب قطعه "بماند" را اجرا کرد. او پیش از خواندن این آهنگ از هواداران خود خواست با این روشن کردن چراغ گوشی‌های همراه خود لحظه‌های زیبایی را در سالن رقم بزنند.

"گونه" قطعه بعدی بود که گلاب آن را اجرا کرد و مورد استقبال شدید مخاطبانش قرار گرفت. چیزی که در این قطعه به چشم می‌خورد همخوانی پرتکرار مخاطبان این خواننده بود که گلاب در پایان بابت این همراهی از تماشاگران حاضر در سالن تشکر کرد و سپس آهنگ "ساده" را خواند.

این خواننده در ادامه یکی از آهنگ‌های شاد و پرطرفدار خود به نام "بانو جان" را اجرا کرد که اجرای این قطعه هم با شور و هیجان زیاد مخاطبانش همراه بود. گلاب در پایان بار دیگر قطعه "گونه" را خواند و به این ترتیب اجرای خود را به پایان رساند.

امیرعلی نیکزاد رهبر ارکستر ماکان بند یکی از مهمان‌های ویژه این کنسرت بود. در پایان گلاب با اشاره به اینکه در سئانس بعدی سالن میلاد میزبان گروه ماکان بند است، به شوخی گفت: بهتر است تا امیرعلی نیکزاد ما را دعوا نکرده، زودتر اجرایمان را تمام کنیم!

مهیار رضوان و فرزاد رضایی (گیتار الکتریک)، محمدرضا زارعی (ویولن)، سهراب رمضان‌زاده (درامز)، عرفان قوی قلب (پرکاشن)، مجتبی دارات (گیتار کلاسیک)، امیرعلی رحمانی (دیجیریدو)، فرید مهاجرپور (کیبورد)، امیرحسین کیانپور (دودوک)، رضا تاجبخش (پیانو)، مقداد گوهرنیا (هارمونیکا) نوازندگانی بودند که در ارکستر گلاب حضور داشتند.

اجرای ماکان بند در جشنواره موسیقی فجر

گروه ماکان بند پس از اجراهای پرمخاطب خود در تهران و دیگر در شهرهای ایران، یکشنبه در سئانس دوم اجراهای جشنواره موسیقی فجر در نمایشگاه بین‌المللی میلاد به صحنه رفتند.

این کنسرت که به خاطر پشت در ماندن برخی از هواداران با لحظاتی تأخیر آغاز شد، سومین اجرای ماکان بند در قالب جشنواره موسیقی فجر بود. پس از لحظاتی رهام هادیان و امیر مقاره دو خواننده گروه ماکان بند با استایل متفاوت نسبت به اجراهای قبلی خود وارد صحنه شدند و گروه نوازندگان هم با رهبری امیر میلاد نیکزاد این دو خواننده را همراهی کردند. آن‌ها برای شروع آهنگ "نرو" را اجرا کردند تا نوید یک شب پرهیجان را به مخاطبان خود بدهند.

ماکان بند

"دیوونه‌بازی" یکی از قطعاتی بود که ماکان بند پس از مدت‌ها در کنسرت خود اجرا کرد و مخاطبان را به وجد آورد. "کام" نام قطعه بعدی بود که برای اولین بار توسط ماکان بند در کنسرت‌ها اجرا ‌شد. اجرای این قطعه و قطعه احساسی "این خیابونا" باعث شد که میزان رضایت مخاطبان حاضر در سالن بالا برود.

"دلمو دزدید"، "عاشق که میشی"، "احساسی میشم اگه" و "ناخدا" دیگر آهنگ‌هایی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

در بخشی از این کنسرت، امیر مقاره از پخش آهنگ جدید "دلمو دزدید" در عید نوروز خبر داد که رهام هادیان به شوخی در واکنش به این خبر به هواداران گفت: با این تشویق‌ها بعید می‌دانم عید هم پخش شود!

در پایان مقاره بار دیگر با هواداران حاضر در سالن شوخی کرد و گفت، "ما با مشورتی که با همدیگر انجام دادیم تصمیم گرفتیم دیگر هیچ قطعه‌ای را اجرا نکنیم و با شما خداحافظی کنیم" ولی بعد وقتی متوجه شد که به‌اصطلاح خودش "کلکش نگرفته"، دوباره برگشت و قطعه آخر را همراه با هادیان اجرا کرد.

یاشار خسروی (سرپرست گروه و نوازنده ساکسیفون)، امیر میلاد نیکزاد (درامز)، علیرضا حق‌جو (گیتار الکتریک و آکوستیک)، رضا آذرنجات (ترومپت)، علی الماسی (گیتار الکتریک)، مهران فرشباف (پرکاشن)، رامین براتی (ساکسیفون و ترومپت) کسری خدیور (ویولن) و مجتبی ضیایی‌فر (کیبورد و پیانو) در این کنسرت نوازندگی می‌کردند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو