روتین عالی مراقبت از مو روزانه برای انواع موها

روتین عالی مراقبت از مو روزانه برای انواع موها


منبع: زیبامون

209

1398/11/28

14:45


برای اینکه بتونید بهترین و مناسب ترین مراقبت رو از موهاتون داشته باشید باید با روش های مراقبتی که مخصوص هر مدل مو وجود داره آشنا باشید. این روش ها رو در زیبامون یاد بگیرید!

روتین عالی مراقبت از مو روزانه برای انواع موها

شما یک زن مدرن هستید و در قرن 21 زندگی می کنید! زندگی امروزی با تنش ها، فشارها و ... روزمره خیلی زیادی رو به رو هست و باید بهترین مراقبت رو از پوست، مو و سلامت خودتون داشته باشید تا همیشه ظاهری مناسب داشته و از سلامت کامل بهره مند باشید!

موها یکی از مواردی هستند که سزاوار مراقبت های خاص روزانه هستند تا همیشه سالم بوده و بهترین وجه خودشون رو نشان دهند. به همین دلیل هست که توصیه میشه از موهاتون به طور روزانه مراقبت کنید. روال مراقبت از موها اگر به شکل درست و اصولی باشه، نه تنها تاثیر خوبی در حفظ سلامت موها داره بلکه از آسیب های احتمالی که ممکنه برای موها ایجاد بشه هم جلوگیری میکنه و باعث میشه تا ظاهر موها همیشه زیبا و درخشان باشه.

نکته ی مهمی که باید در رابطه با مراقبت از موها بدونید این هست که برای هر مدل مو، روش مراقبتی خاصی وجود داره و باید متناسب با شرایط موهای خودتون، بهترین و مناسب ترین روش رو برای مراقبت از موها استفاده کنید. با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با روتین مراقبت روزانه برای انواع موها آشنا بشید!

 

روتین مراقبت روزانه از موهای صاف

شاید این طور به نظر برسه که موهای صاف، نیازی به مراقبت ندارند! اما این تفکر اصلا درست نیست! شاید موهای صاف همیشه ظاهری مرتب و یکدست داشته باشند اما این موضوع به این معنی نیست که این مدل از موها نیازی به مراقبت ندارند! نکته ای که در رابطه با موهای صاف باید بدونید این هست که روغن های طبیعی پوست سر شما به طور یکنواخت در تمام قسمت های مو پخش میشه و همین موضوع تاثیر خیلی خوبی در صاف و یکدست بودن موها داره.

برای اینکه بتونید بهترین مراقبت رو از موهای صاف داشته باشید و از چرب شدن بیش از حد این مدل از موها جلوگیری کنید، لازمه که با روتین مراقبت روزانه از موهای صاف مطلع باشید!

 

موهای صاف

 

چگونه موهای صاف را بشوییم؟

  • بهتره موهای صاف رو با شامپوی بدون سولفات شست و شو بدید تا تعادل چربی و روغن ها طبیعی در پوست سر و موها حفظ بشه. شامپوهای دارای سولفات معمولا برای موهای چرب مناسب هستند.

 

  • به هیچ عنوان در شست و شوی موها زیاده روی نکنید! توصیه میشه که موها رو 2 تا 3 روز یک بار بشویید.

 

چگونه از موهای صاف مراقبت کنیم؟

  • برای اینکه موهاتون همیشه نرم و صاف باقی بمونه باید استفاده از نرم کننده رو به روتین مراقبت از موها اضافه کنید. 

 

  • نرم کننده ای رو انتخاب کنید که حاوی روغن های ضروری و طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن آرگان باشه. این روغن ها تاثیر خیلی خوبی در آبرسانی به موها داشته و موها رو از درون تغذیه خواهند کرد.

 

  • به هیچ عنوان نرم کننده رو به پوست سر نزنید. زیرا این کار باعث میشه تا موهایتون خیلی زود چرب بشه. نرم کننده رو فقط به ساقه موها بزنید و در این بخش از مو پخش کنید.

 

موهای صاف را چگونه استایل کنیم؟

  • معمولا افرادی که دارای موهای نرم و صاف هستند با مشکل بی حالت و کم حجم بودن موها مواجه هستند. تنها محصولی که میتونه به شما کمک کنه تا حجم خوبی برای موها ایجاد بشه، موس مو هست. برای استفاده از این محصول باید بعد از شستن مو و قبل از اینکه موها به طور کامل خشک بشه، مقداری موس مو رو به تمام قسمتهای موهای مرطوب خود بمالید. این کار ساده، حجم خیلی خوبی رو برای موهاتون ایجاد خواهد کرد.

 

موس مو

 

  • یکی دیگه از مشکلات رایجی که برای افراد دارای موهای صاف وجود داره این هست که موهاشون به قدری نرم و لغزنده هست که به راحتی حالت نمی گیره! برای برطرف کردن این مشکل هم میتونید از مقداری اسپری مو حجم دهنده استفاه کنید. این اسپری ها حالت و بافت موها رو کمی سفت تر و محکم تر میکنه و باعث میشه تا بتونید راحتتر موهاتون رو استایل کنید.

 

روتین مراقبت روزانه از موهای موج دار

با توجه به نوع مراقبتی که از موهای موج دار دارید، این مدل از مو میتونه هم جذاب و زیبا باشه و هم میتونه مشکل ساز باشه! موهای موج دار به مراقبت های ویژه تری نسبت به موهای صاف نیاز دارند. زیرا روغن های طبیعی پوست سر به درستی به ساقه مو نمیرسه و انتهای موها معمولا خشک و خشن هستند و قسمت ریشه مو خیلی سریع چرب و روغنی میشه!

 

موهای موج دار

 

چگونه موهای موج دار رو بشوییم؟

  • اگر فاصله بین شستن موهای موج دار زیاد باشه، با ریزش مو مواجه خواهید بود و اگر این مدل از موها رو بیش از حد بشویید، خشک و خشن خواهد شد. بنابراین بهتره هر 3 تا 4 روز یک بار، موهای موج دار رو بشویید تا همیشه سالم و تمیز باشند.

 

  • بهتره بعد از حمام، موهای موج دار رو با حوله های میکرو فایبر خشک کنید. این حوله ها مانع از وز شدن موها بعد از خشک شدن میشه و حالت موج دار مو رو به بهترین شکل ممکن حفظ میکنه.

 

چگونه از موهای موج دار مراقبت کنیم؟

  • برای اینکه حالت موج دار مو همیشه به زیباترین شکل ممکن دیده بشه، لازمه بعد از هر با شستن مو، از نرم کننده مو استفاده کنید.

 

  • یک شب یا یک ساعت قبل از شستن موها بهتره که موهاتون رو با روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن دانه کدو تنبل ماساژ بدید. این کار باعث میشه تا موهاتون از درون تغذیه شده و نرم تر و براق تر شوند.

 

  • آفتاب و باد شدید میتونن صدمات خیلی زیادی رو به موها وارد کنند. برای جلوگیری از این نوع آسیب ها بهتره که انتهای موها رو با روغن جوجوبا چرب کنید و اجازه بدید یک شب روی موها بمونه. این کار باعث میشه تا رطوبت در موها قفل و ماندگار بشه و موهای سالم تری داشته باشید.

 

موهای موج دار را چگونه استایل کنیم؟

  • بسیاری از خانم هایی که موهای موج دار دارند معمولا موهاشون رو در هم می پیچند و بالای سر جمع می کنند! در این حالت، موج دار بودن مو اصلا مشخص نیست و ممکنه موهاتون نامرتب هم دیده بشه. بهترین کار این هست که بعد از حمام، روی موها نرم کننده بزنید. سرتون رو به پایین خم کنید تا موها رو به پایین قرار بگیرید. موها رو درون مشت خود جمع کنید و به سمت پوست سر ببرید. این کار رو خیلی سریع و متناوب برای تمام قسمت ها مو انجام بدید. سپس صاف بایستید. موها رو در پشت سر رها کنید. بعد از خشک شدن موها، حالت موج دار زیبایی رو مشاهده خواهید کرد.

 

حالت دادن به موهای موج دار

 

  • برای اینکه حالت موج دار موهاتون ظاهر زیباتری داشته باشه، بهتره شب ها قبل از خواب موهاتون رو ببافید. این کار باعث میشه تا شکل و حالت موج دار موها مشخص تر و جذاب تر به نظر برسه.

 

روتین مراقبت روزانه از موهای فرفری یا کِرلی

موهای فرفری میتونن سرگرم کننده، بازیگوش و پر از شخصیت باشند! اما یک وجه دیگری هم در رابطه با موهای فرفری وجود داره که باید از اون آگاه باشید. مراقبت از موهای فر بسیار دشوار هست زیرا این موها تمایل خیلی زیاد به خشک شدن و وز شدن دارند و اگر به خوبی از این مدل موها مراقبت نشه، ممکنه حالت فرفری موها از بین بره! در ادامه به تمام چیزهایی که باید درباره مراقبت از موهای فرفری بدونید، اشاره کرده ایم.

 

موهای فرفری

 

موهای فرفری را چگونه شست و شو دهیم؟

  • موهای فرفری معمولا خشک هستند، زیرا چربی طبیعی پوست سر نمیتونه به راحتی در تمام بخش های مو حرکت کنه. به همین دلیل هست که نباید به هیچ عنوان از شامپوهای خشن برای شست و شوی موهای فرفری استفاده کنید. زیرا این مدل شامپوها، روغن طبیعی موها رو هم از بین خواهند برد. بهترین پیشنهاد این هست که از یک شامپوی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید تا هم موهاتون تمیز بشه و هم روغن طبیعی موها حفظ بشه.

 

  • موهای فرفری رو فقط دو بار در هفته بشویید. این موضوع ممکنه برای شما کمی سخت و ناخوشایند باشه اما این تنها کاری هست که میتونید برای جلوگیری از خشک شدن و آسیب دیدن موهای فرفری و زیبای خودتون انجام بدید.

 

  • اگر مجبور بودید در طول هفته بیشتر از 2 بار حمام کنید، بهتره فقط به موها نرم کننده بزنید. با این کار هم موهاتون نرم میشه و هم احتمال خشک شدن بیش از حد موها هم کاهش پیدا میکنه.

 

چگونه از موهای فرفری مراقبت کنیم؟

  • موهای فر، به رطوبت خیلی زیادی نیاز دارند. بنابراین استفاده از نرم کننده، باید به بخش جدایی ناپذیر در روند مراقبت از مو روزانه شما تبدیل بشه. شما میتونید در هر بار شست و شوی موها و همچنین در روزهایی که به مو شامپو نمی زنید، از نرم کننده استفاده کنید.

 

  • نرم کننده مو غلیط میتونه به عنوان یک نجات دهنده واقعی و آبرسان عالی برای تمام قسمت ها مو از جمله ساقه موهای فر عمل کنه. بهتره هر 2 هفته یک بار از این مدل نرم کننده استفاده کنید.

 

  • موهای فرفری خیلی ضعیف و شکننده هستند و این موضوع باعث میشه تا ریزش مو بیشتری در موهای فر ایجاد بشه. بهترین روش برای شانه کردن موهای فرفری این هست که بعد از شستن مو و استفاده از نرم کننده، موهاتون رو با یک شانه دندانه درشت، شانه بکشید. با این کار تمام گره های ایجاد شده در موها به راحتی باز میشه و نه تنها شکستگی و ریزش مو کاهش پیدا میکنه بلکه ظاهر فرفری موها هم زیباتر خواهد شد.

 

موهای فرفری را چگونه استایل کنیم؟

 

سشوار مخصوص موهای فر

 

  • وقتی صحبت از استایل کردن و مرتب کردن موهای فرفری میشه، باید به فکر استفاده از یک دیفیوزر در سشوار خود باشید. این دیفیورزها به شما کمک میکنند تا موهای فرفری با یک الگوی مشخص خشک بشن و از پف کردن و وز شدن موهای فر هم جلوگیری خواهد کرد.

 

  • بعد از دوش گرفتن، بهتره کرم مو مخصوص موهای فر رو به موهاتون بزنید تا حالت فرفری موها زیباتر و جذاب تر به نظر برسه.

 

  • گره موها رو فقط در زمانی که موها شسته شده و هنوز نرم کننده روی مو وجود داره باز کنید. شانه کردن یا برس کشیدن موهای خشک برای باز کردن گره مو فقط باعث میشه تا موهاتون حالت پف کرده و وز به خودش بگیره و حالت فر موها هم از بین خواهد رفت.

 

نکات تکمیلی برای مراقبت روزانه از موها

 

ابزارهای مراقبت از مو

 

  • موخوره مو باعث میشه تا موها ظاهر نازیبا، کسل کننده، خشک و آسیب دیده داشته باشند. برای جلوگیری از این مشکل لازمه هر دو ماه یک بار، انتهای موها رو کمی قیچی کنید.

 

  • به هیچ عنوان هر روز موها رو با شامپو نشویید. زیرا این کار باعث میشه تا روغن های طبیعی مو از بین بره و موهاتون خشک و آسیب پذیر بشه. 

 

  • به هیچ عنوان از کش موهای سفت برای دم اسبی بستن و یا جمع کردن مو در بالای سر استفاده نکنید. زیرا این کار باعث شکستگی و ریزش مو میشه و در طولانی مدت ممکنه در کنار سر حالت طاسی ایجاد بشه.

 

  • در روزهای تابستانی که تابش نور خورشید شدید هست، بهتره موهاتون رو با کلاه، روسری یا شال پوشش بدید تا موها در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت بشن.

 

  • برای شستن موها بهتره از آب خنک و ولرم استفاده کنیدو زیرا آب داغ و بسیار گرم روغن طبیعی موها رو از بین میبره و باعث خشک و آسیب پذیر شدن موها میشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو