در اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان آمده است: با توجه به خروجی مدل‌های جهانی و منطقه‌ای گرد و خاک، از اواسط روز چهارشنبه وزش بادهای قابل ملاحظه همراه با تندبادهای لحظه‌ای برای ساعاتی سبب رخداد پدیده گرد وخاک محلی و کاهش دید افقی در مناطق مرکزی و جنوب غربی استان بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی روز جاری به دلیل ضرایب بالای ناپایداری افزایش ابر و بارش های نقطه‌ای همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست و همچنین وزش باد متوسط در برخی مناطق جنوب و غرب و بعضا مرکز سبب برخاستن گرد و خاک محلی خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: از اواسط روز چهارشنبه با تاثیر سامانه بارش‌زا شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و تند باد لحظه‌ای در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق شرق و شمال شرق و شمال استان خواهیم بود، بارش در ارتفاعات به صورت برف است و شمال خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۲۷.۱ و دهدز با ۷.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۳.۹ و حداقل ۱۰.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گرد و غبار دیروز دوشنبه ۱۲ شهرستان استان را فرا گرفت و غلظت گرد و غبار در ساعت ۱۴ دیروز در رامشیر به ۱۶ برابر حدمجاز رسید.

خوزستان در بهمن ماه امسال شاهد بازگشت گرد و غبار بوده است.

۲۰ بهمن وقوع گرد و غبار منجر به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در ۱۷ شهرستان شد.