روستای چهار باغ گرگان و زیبایی هایی که در این منطقه خواهید دید

روستای چهار باغ گرگان و زیبایی هایی که در این منطقه خواهید دید


منبع: آرگا

136

1398/11/29

22:45


چهار باغ یکی از روستاهای دیدنی در استان گلستان است این روستا در فاصله ۵۶ کیلومتری از استان گلستان واقع شده است و با قدم زدن در آن می توانید جاذبه های بکری را مشاهده کنید. قرار گرفتن این روستا در منطقه غرب جهان نما موجب اهمیت و جذابیت بیشتر آن شده است این روستای ییلاقی منطقه ای با آب و هوای سرد و نسبتا خشک است.

این روستا یکی از مناطق ییلاقی در استان گلستان است دمای هوا در فصل زمستان در اینگونه از مناطق به شدت کاهش می یابد بیشتر افرادی که در این مناطق ساکن هستند در فصل های سرما نمی توانند زندگی راحتی داشته باشند از این رو مهاجرت آن ها به مناطق دیگر همچون شاهرود افزایش می یابد.

موقعیت آب و هوایی این روستا در فصل تابستان و بهار معتدل تر است از این رو بیشتر گردشگرانی که به این منطقه ییلاقی از گلستان سفر می کنند فصل تابستان را برای گشت و گزار خود انتخاب می کنند. خیلی از افرادی که ساکن گلستان هستند در فصل های گرم سال برای اینکه از آب و هوای گرم و آزار دهنده مناطق دور شوند به این روستا سفر می کنند و چند روزی را به گشت و گزار و استراحت سپری می کنند از این رو ارزش این منطقه به لحاظ توریستی بیشتر می شود و گردشگران بیشتری را به خود جذب می کند.

شما نیز اگر قصد دارید به این روستای دیدنی سفر کنید توصیه می کنیم تا از مسیر گرگان به این منطقه بروید و در راه با جاذبه های دیدنی دیگری نیز رو به رو شوید. در طول مسیر مناظر زیبا و بکر و مزارع اطراف توجه شما را به خود جلب می کند و می توانید با انتخاب چنین مسیر با جاذبه های بیشتری در سفر خود آشنا شوید و از آن ها لذت ببرید.

روستای چهار باغ را بشناسید:

چشم اندازها و مناظر این روستا در فصل های تابستان بسیار دیدنی است در فصل بهار می توانید شالیزارهای سرسبزی را ببینید که عطر و طراوت خاص خود را دارند این شالیزارها در فصل تابستان زرد رنگ می شوند و در زمستان نیز چشم اندازهای خاص خود را دارند. برای رسیدن به این روستای دیدنی باید از مسیر گرگان حرکت کنید و به سمت جنگل های انبوه توسکستان بروید در گذر از مسیر این جاده جنگلی نیز می توانید با زیبایی های دیگری از این مناطق رو به رو شوید این جنگل ها که جاده ای باریک به آن ها ختم می شود هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشانند. در انتهای این جاده جنگلی نیز می توانید به روستایی دیدنی و سرسبز برسد که دارای چشم اندازهای فوق العاده زیبایی است و در ادامه بیشتر با جاذبه های این روستا آشنا خواهید شد.

روستای دیدنی چهار باغ

همانطور که می دانید جاذبه های دیدنی گرگان بسیار متنوع هستن و تنها به این گونه از جاذبه ها ختم نمی شود شما نیز در سفر خود به این روستای پر جاذبه می توانید با یکی از دیدنی های گرگان و مناطق تماشایی طبیعی و گردشگری این شهر تماشایی آشنا شوید که یکی از جاذبه های بکر آن است.

جاذبه ها و تفریحات روستا:

روستای چهار باغ دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است در این روستا می توانید از نزدیک با زندگی های روستایی و ییلاقی مردمان این منطقه آشنا شوید بی شک شما نیز کمتر چنین زندگی هایی را از نزدیک دیده اید و با دیدن این فرهنگ ها می توانید تجربه های با ارزش تری از سفر خود به دست آورید. از چشم اندازها و جاذبه های دیدنی در این روستا می توان به مناظر کوه های مرتفع، مراتع سرسبز، کلبه ها و خانه های روستایی، طبیعت گردی و … اشاره کرد که هر یک جذابیت خاص خود را دارند  و تجربه های خاصی از سفر را در اختیارتان قرا می دهند.

چشم انداز چهار باغ

انتخاب فصل برای سفر کردن به این منطقه به نوعی سلیقه ای است خیلی از افراد دوست دارند در فصل بهار با سفر به این مناطق جاذبه های طبیعی آن را از نزدیک ببینند و برخی دیگر نیز ترجیح می دهند تا فصل زمستان را برای گشت و گزارهای خود انتخاب کنندو سفر در فصل های زمستان امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد با سفر در این فصل می توانید زندگی روستایی را در فصل زمستان ببینید همچنین گردشگران در این فصل برف بازی می کنند و سفر خود را خاطره انگیزتر خواهند کرد.

مکان های دیدنی روستای چهار باغ

در فصل زمستان شاید دمای مناطق این نواحی کم باشد اما به دلیل بارش های سنگین برف در مناطق بالای کوه و پایین کوه می توانید بعد از سال ها لذت برف بازی کردن را تجربه کنید و شاهد برف های سنگین همچون دوران قدیم باشید. جدای از زیبایی های روستای چهار باغ در فصل زمستان می توان در فصل پاییز نیز چشم اندازهای زیبای دیگری را در این مناطق مشاهده کرد خیلی از رهگذران با رد شدن از مسیر این روستا حیرت زده می شوند و از نزدیک در طبیعت آن گشت و گزار می کنند.

مسیر روستا:

یکی از جذابیت هایی که رد طول سفر خود با آن رو به رو هستید لذت بازدید از چشم اندازهای مسیر است جاده های این مناطق جاده هایی پر پیچ و خم هستند که اغلب تردد در آن ها خطرناک است و باید با احتیاط در اینگونه جاده ها رانندگی کرد اما با این وجود گردشگران زیادی به این روستا سفر می کنند. برای سفر به این روستا همانطور که بیان شد از مسیر جاده گرگان باید آغاز به حرکت کرد در مسیر خود نیز به باید به سمت جاده توکستان بروید و از این مسیر به سمت روستا بروید. در طول این مسیر و این جاده جنگلی با چشم اندازهای فراتری از جنگل مواجه هستید اگر فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب می کنید باید با احتیاط کامل راهی سفر شوید و رانندگی با احتیاط داشته باشید زیرا مسیر جاده های پر پیچ و خم این جاده لغزنده و یخ زده اند.

طبیعت چهار باغ

روستای چهار باغ یکی از دیدنی های گلستان است همانطور که بیان شد این روستا در منطقه ای اطراف دهکده جهان نما که یکی از جاذبه های دیدنی شناخته شده گلستان و گرگان است قرار دارد. از این رو خیلی از علاقه مندان دوست دارند در سفر خود به این روستا از چشم اندازهای جهان نما نیز دیدن کنند بنابراین می توانند با مطالعه راهنمای بازدید از دهکده جهان نما و آشنایی با زیبایی های این منطقه اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این دهکده توریستی کسب کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو