ماسک موز ؛ معجزه ای برای همه نوع پوست

ماسک موز ؛ معجزه ای برای همه نوع پوست


منبع: نمناک

149

1398/12/1

12:31


موز میوه ای است که خواص بسیار زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت دارد. برای استفاده از این مزایا باید موز را با مواد طبیعی دیگر ترکیب و ماسک خانگی درست کنید.

9 تا از بهترین ماسک های خانگی صورت تهیه شده از موز و مزایای آن

موز جزء بهترین میوه هایی است که سرشار از مواد مغذی و پروتئین می باشد و یکی از میوه هایی است که به راحتی در دسترس هر کسی است اما تعداد کمی از افراد می دانند که این ماده دارای خواص زیبایی بسیاری می باشد.

موز سرشار از آنتی اکسیدان ها ، فیتوشیمیایی ها و مرطوب کننده ها است و همچنین سرشار از پتاسیم ، ویتامین A ، B ، C و E ، روی و اسید آمینه است . این میوه پوست را تغذیه می کند و به عنوان یک ماده ضد پیری عمل خواهد کرد . این میوه را می توان با انواع مواد دیگر ترکیب کرد تا برای هر نوع پوستی مناسب باشد.

برای پاشنه های ترک خورده ، پف چشم و بسیاری از بیماری های شایع پوستی نیز مناسب است . در ادامه ی این قسمت از سلامت نمناک به معرفی چندین ماسک خانگی تهیه شده از موز خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از ماسک موز برای پوست

همه ما می دانیم موز چقدر مفید است و مورد علاقه بسیاری از افراد است . موز اولین میوه ای است که ما شروع به تغذیه بچه های خود می کنیم . موز یکی از میوه هایی است که به راحتی در تمام طول سال در دسترس است و همچنین یکی از ارزان ترین میوه های موجود در بازار است.

چندین مزیت ماسک صورت موز عبارتند از :

  • رطوبت رسانی و تغذیه پوست
  • بهبود آکنه و جلوگیری از زخم
  • کمک به درمان التهاب
  • کمک به درمان بیماری هایی مانند :پسوریازیس ، روزاسه و غیره
  • کاهش چین و چروک و علائم پیری
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • جوان کننده پوست
  • کاهش تولید روغن اضافی پوست
  • کاهش آفتاب سوختگی

ماسک صورت موز

9 تا از بهترین ماسک های خانگی موز

1. ماسک صورت موز و جو دوسر

جو دوسر به عنوان یک اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می کند و شیر به همراه موز ، به خوبی پوست را مرطوب می کند و رطوبت و درخشش لازم را به آن می بخشد.

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری جو دوسر
  • نصف یک عدد موز
  • یک قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید و سپس جودوسر را به آن بیفزایید تا یک ترکیب غلیظ به دست آورید.

صورتتان را بشویید و بعد ماسک به دست آمده را با انگشت های تمیز به تمام صورت تان اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب شستشو دهید و در نهایت بعد از خشک کردن با یک حوله نرم، از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید.

2. ماسک صورت موز و عسل

این ماسک به درخشش ، آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می کند و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد.

مواد لازم :

  • نصف یک عدد موز
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری لیمو

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کرده و با عسل به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست و بدون هیچ گونه بافت اضافی حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را با انگشتان تمیزتان به آرامی ، به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و بعد با حوله نرم خشک کنید و در نهایت از یک مرطوب کننده مناسب در سراسر پوستتان استفاده نمایید.

این ماسک را دوبار در هفته برای گرفتن بهترین نتیجه تکرار کنید.

ماسک موز و عسل

3. ماسک صورت موز و زردچوبه

ترکیب زردچوبه و موز به درخشندگی پوست کمک خواهد کرد و همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی به سلامت پوست کمک می کند.

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری موز رسیده
  • 1 قاشق چای خوری زردچوبه

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید و سپس زردچوبه را به آن بیفزایید تا زمانی که ماسکی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی تمام صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 تا 30 دقیقه که کاملا خشک شد با آب شستشو دهید و با یک حوله نرم خشک کنید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

می توانید این ماسک را برای گرفتن بهترین نتیجه هر روز تکرار کنید.

4. ماسک صورت موز و آووکادو

آووکادو و موز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی هستند و در ترکیب با یکدیگر به رطوبت رسانی و تغذیه پوست کمک می کنند و باعث از بین بردن جای آکنه نیز خواهند شد . این ماسک همچنین دارای خواص ضد پیری و ضد چروک است.

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری آووکادو رسیده
  • نصف یک عدد موز رسیده

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز و آووکادو را له کنید و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی تمام صورت تان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه که خشک شد ، با آب شستشو دهید و با یک حوله نرم خشک کنید و در نهایت از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

این ماسک را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

ماسک موز و آووکادو

5. ماسک صورت پاپایا و موز

پاپایا برای درمان جای زخم عالی است . موز نیز باعث هیدراته شدن و مرطوب رسانی و تغذیه رسانی و تمیز کردن پوست خواهد شد.

ترکیب این دو با یکدیگر برای از بین بردن جای آکنه و لکه های تیره و روشن کنندگی پوست عالی است.

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری پاپایا رسیده
  • 1 قاشق چای خوری موزه له شده

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا پایا و موز را به خوبی له کنید و هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را با انگشتان خود به آرامی روی سرتاسر پوست تان ماساژ دهید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و در نهایت از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه ، هر روز این ماسک را تکرار نمایید.

6. ماسک صورت موز و ماست

ماست به کوچک کردن و سفت شدن منافذ باز صورت کمک می کند . آب پرتقال نیز به جوان سازی سلول های پوست کمک می کند.

مواد لازم :

  • نصف یک عدد موز رسیده
  • 1 قاشق غذاخوری ماست یا کشک
  • 1 قاشق غذاخوری آب میوه پرتقال

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کنید و با کشک یا ماست مخلوط کنید تا ترکیبی غلیظ و یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را به تمام صورت خود اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه ماساژ دادن ، 15 دقیقه استراحت دهید و با آب شستشو دهید و زمانی که کاملا خشک شد با آب شستشو دهید ، با یک حوله تمیز خشک کنید و در نهایت از ماسک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

این ماسک را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک موز و ماست

7. ماسک صورت موز و روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی است که در ترکیب با موز برای درخشندگی نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت و به هیدراته شدن پوست کمک می کند.

مواد لازم :

  • نصف یک عدد موز رسیده
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کنید و بعد با روغن زیتون ترکیب نمایید و سپس ماسک به دست آمده را روی تمام صورت تان اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه که خشک شد ، ابتدا با آب گرم شستشو دهید تا منافذ باز شود و سپس با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود و بعد ، از یک حوله نرم به آرامی برای خشک کردن استفاده کنید و در آخر از مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده نمایید.

این ماسک را برای گرفتن بهترین نتایج هر روز تکرار کنید.

8. ماسک صورت موز و تخم مرغ

زرده های تخم مرغ رطوبت لازم را به پوست می دهند و آن را به خوبی هیدراته نگه می دارند ، در حالی که سفیده تخم مرغ به سفت شدن منافذ کمک می کند و همچنین روغن اضافی را از بین می برد.

مواد لازم:

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید و بعد زرده تخم مرغ را به آن بیفزایید ، به قدری هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست و بدون بافت اضافی حاصل شود و سپس آن را روی تمام صورت تان اعمال کنید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب شستشو دهید ، با یک حوله نرم خشک کنید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

این ماسک را دوبار در هفته برای گرفتن بهترین نتیجه تکرار کنید.

9. ماسک صورت موز و شیر

این ماسک به سفیدشدن پوست کمک می کند و باعث به وجود آمدن پوستی یکنواخت می شود. این ماسک سلول های مرده پوست را از بین می برد و آفتاب سوختگی را نیز تسکین می دهد.

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری موز رسیده
  • 1 قاشق چای خوری شیر

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید و سپس شیر را کم کم به آن بیفزاید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس با انگشتان تمیز آن را به تمام پوست صورتتان اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید ، با یک حوله نرم خشک کنید و در نهایت از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

این ماسک را هر روز تکرار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو