امروز ایران در لیست سیاه FATF قرار می‌گیرد؟

منبع: برترین ها

102

1398/12/2

11:26


یک روزنامه آمریکایی بامداد جمعه (به وقت تهران) مدعی شده «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) قصد دارد ایران را در فهرست سیاه خود قرار دهد.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی بامداد جمعه (به وقت تهران) مدعی شده «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) قصد دارد ایران را در فهرست سیاه خود قرار دهد.

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از مقام‌های آمریکایی و مقام‌های کشورهای متحد آمریکا نوشته احتمال می‌رود گروه ویژه اقدام مالی روز جمعه ایران را در فهرست سیاه قرار دهد.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نوشته تصمیم این کارگروه پس از آن اتخاذ شده که کشورهای اروپایی تصمیم گرفته‌اند به آمریکا ملحق شوند.

مطابق این ادعا، تصمیم FATF تراکنش‌های مالی با ایران را زیر ذره‌بین بیشتر قرار خواهد داد و فشارها را بر بانک‌ها و شرکت‌های انگشت‌شماری که هنوز در حال همکاری با ایران هستند افزایش خواهد داد.

اکثر بانک‌های کشورهای غربی در ماه‌های گذشته که نام تهران در فهرست سیاه این کار گروه قرار نداشت هم از انجام تراکنش‌های مربوط به ایران خودداری کرده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده دولت‌های کشورهای اروپایی تا پیش از این از پیوستن به کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران خودداری می‌کردند.

منابع مورد استناد این روزنامه مدعی شده‌اند در هفته‌های گذشته مقام‌های کشورهای اروپایی به وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند دولت‌های متبوع آنها از اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه جدید توسط FATF علیه نظام مالی ایران حمایت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو