آموزش کامل طرز تهیه «شربت آلبالو» مجلسی و بسیار خوشرنگ

منبع: نمکستان

134

1398/12/3

00:41


در گذشته مادربزرگ ها برای درمان گرما زدگی، به سراغ تهیه شربت آلبالو می رفتند. اما امروزه از این شربت بیشتر برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس استفاده می کنند.

نمکستان: در گذشته مادربزرگ ها برای درمان گرما زدگی، به سراغ تهیه شربت آلبالو می رفتند. اما امروزه از این شربت بیشتر برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس استفاده می کنند. طعم بسیار خوب آن هر فردی را وسوسه به مصرف کردن آن می کند.

مواد اولیه ی مورد نیاز برای تهیه شربت آلبالو

آلبالو یک کیلوگرم
آب یک لیوان
وانیل یک قاشق چایخوری
شکر یک کیلو دویست گرم
نعنا تازه ۳ تا ۴ شاخه
آب زنجبیل تازه رنده شده چند قطره
رنده پوست لیمو ترش یک چهارم قاشق چایخوری

شربت آلبالو خانگی و مجلسی بدون هسته

طرز تهیه شربت آلبالو

ابتدا نیاز است آلبالو ها خوب شسته شده و هسته شان جدا شود. اگر دستگاه هسته گیر داشته باشید کارتان آسان تر می شود. پس از آن آلبالوها به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در شکر و در یخچال باید استراحت کند.

بعد از ۲۴ ساعت یک قابلمه لعاب تهیه کرده و ترکیب شکر و آلبالو  به همراه یک لیوان آب داخل آن بریزید. حرارت شعله ی خود را روی متوسط بگذارید. زمانی که حرارت کم باشد، رنگ شربت شما قرمز خوش رنگ و زمانی که شعله را زیاد کنید، شربتی قهوه ای خواهید داشت.

برای غلیظ شدن و به قوام رسیدن نیاز است که شربت مرتب هم زده شود و به مدت ۴۰ دقیقه باید روی حرارت بماند. برای داشتن شربتی شفاف، آلبالو ها را درون صافی ریخته تا شربت آن جدا شود و سپس درون شیشه ای بریزید و درون یخچال قرار دهید.

نیازی به فشار دادن آلبالوها برای گرفتن شربت بیشتر نیست، چون باعث کدر شدن رنگ آن می شوید. با باقیمانده آلبالو ها می توانید مربای آلبالو تهیه کنید.

طرز تهیه شربت آلبالو در منزل

نکات حرفه ای برای تهیه شربت آلبالوی خوشرنگ

اگر شربتتان بعد از آماده شدن عطری که می خواهید را ندارد، می توانید مقداری وانیل به آن اضافه کنید. البته استفاده از وانیل ضروری نمی باشد بستگی به سلیقه افراد دارد.

زنجبیل را برای گرفتن سردی شربت آلبالو به کار می برند. زمان اضافه کردن زنجبیل اواخر پخت شربت و قبل از اینکه آن را از صافی رد کنید، می باشد.

اضافه کردن چند شاخه نعنای تازه، هنگامی که شربت روی حرارت است، عطر خوب شربت شما را دو چندان می کند و علاوه بر شربت آلبالو خوش طعم، شربت خوش عطری هم خواهید داشت.

رنده پوست لیمو هم به بهتر شدن عطر شربت کمک می کند.

استفاده از شعله پخش کن به دوام بهتر شربت آلبالو کمک می کند.

به کار بردن آلبالوی نرسیده برای شربت، رنگ شربت را قرمز روشن و تند و مزه آن را نسبتا ترش خواهد کرد. اما استفاده از آلبالوی رسیده، رنگ آن را تیره و کدر می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو