چهره ها و افراد مشهور متولد 4 اسفند

چهره ها و افراد مشهور متولد 4 اسفند


منبع: ستاره

261

1398/12/3

02:32


چهار اسفند سالروز تولد سه هنرمند معروف کشورمان در زمینه بازیگری است. سعید آقاخانی، شقایق دهقان و حنانه شهشهانی سه چهره متولد ۴ اسفند ماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 4 اسفند


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه خلاصه‌ای از زندگی شخصی، هنری و حرفه‌ای این سه چهره هنرمند و سرشناس کشورمان می‌خوانیم.


چهره‌ها و افراد مشهور متولد چهار اسفند 

در صورت تمایل به مطالعه درباره فردی خاص، با انتخاب نام او از فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. سعید آقاخانی
۲. شقایق دهقان
۳. حنانه شهشهانی


سعید آقاخانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 4 اسفند


سعید آقاخانی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار (کردستان) است. وی بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر ازدانشگاه تهران است. پس از حرفه‌ای شدن در تئاتر، با بازی در مجموعه "پرواز ۵۷" به کارگردانی «مهران مدیری» در سال ۷۲ وارد تلویزیون شد و فعالیت خود را به عنوان بازیگر و نویسنده ادامه داد. اولین فیلم سینمایی او فیلم "بعد از ظهر سگی" در سال ۸۸ بود.

او نویسندگی را با نوشتن فیلمنامه سریال "متهم گریخت" ساخته «رضا عطاران» در سال ۸۴ آغاز کرد و برای اولین بار در سریال "عید امسال" در سال ۸۸ کارگردانی را به طور حرفه‌ای تجربه کرد. سعید آقاخانی توانست در سی و سومین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم "خداحافظی طولانی" شود. او بیشترین شهرت خود را برای بازی در "ساعت خوش" در سال ۷۲ به دست آورد. آقاخانی بیش از دو دهه است که با زنی شیرازی ازدواج کرده و صاحب دو دختر ۲۲ و ۱۶ ساله با نام‌های خورشید و دریا است.


شقایق دهقان

چهره ها و افراد مشهور متولد 4 اسفند



شقایق دهقان، بازیگر و نویسنده ایرانی متولد ۴ اسفند سال ۱۳۵۷ در گیسن آلمان است. او همسر «مهراب قاسم خانی»، نویسنده و طراح صحنه کار‌های ۹۰ شبی تلویزیون است. این دو هنرمند در سریال "پاورچین" با یکدیگر آشنا شدند. او فعالیتش را در تلویزیون با کار در گروه کودک آغاز کرد و پس از آن، در دو کار سینمایی با نام "زیر نور ماه" و "سیندرلا" ایفای نقش کرد. بیشتر فعالیت شقایق دهقان در سریال‌های ۹۰ قسمتی «مهران مدیری» است. بازی در نقش «خانم شیرزاد» در سریال "ساختمان پزشکان" ساخته «سروش صحت» نیز یکی از نقش‌های معروف اوست. او از سال ۹۴ به اجرای استند آپ کمدی در برنامه "خندوانه" پرداخت و در سال ۹۶ همراه با همسرش به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شدند. حاصل ازدواج او و مهراب قاسم خانی پسری به نام نویان است. نخستین بار شقایق دهقان و همسرش در فیلم "ناگهان درخت" ساخته «صفی یزدانیان» با یکدیگر هم بازی شدند.


حنانه شهشهانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 4 اسفند


حنانه شهشهانی، بازیگر سینما و تلویزیون در ۴ اسفند سال ۱۳۶۸ متولد شد. تحصیلات او در رشته موسیقی بوده و ساز تخصصی او ویولن است. اولین فعالیت او در عرصه بازیگری در سن ۴ سالگی با بازی در سریال شلیک نهایی شروع شد و پس از آن چند کار کودک با آقای «شاپور قریب» داشته است. او چند سالی برای ادامه تحصیل به ارمنستان رفت و در سن ۱۶ سالگی به ایران بازگشت و اولین کار سینمایی اش فیلم "زاگرس" بود. از جمله فیلم‌های سینمایی او می‌توان "میم مثل مادر"، "حرفه ای‌ها" و "زاگرس" را نام برد. او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی "جاودانگی"، "ترانه مادری"، "مثل هیچکس"، "کلاه پهلوی" و "یک مشت پر عقاب" به ایفای نقش پرداخته است. حنانه با انتشار عکس‌های نامتعارف در صفحه شخصی اش کشف حجاب خود را علنی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو