آشنایی با دیدنی هایی که در جنوب و مرکز تهران جای دارند

آشنایی با دیدنی هایی که در جنوب و مرکز تهران جای دارند


منبع: همگردی

320

1398/12/3

03:11


سفر به تهران همواره همراه با کلی تجربه های ناب و تازه برای تمام کسانی بوده که ساکن دیگر شهرهای این سرزمین هستند و به هر دلیلی مجبور به انجام مسافرتی لذت بخش به پایتخت کشور شده اند. در مطالب گذشته در خصوص نواحی شمالی، شرقی و غربی تهران برایتان صحبت کرده و از تمام جذابیت های توریستی، اقامتی و همچنین تفریحاتی موجود در این نواحی پرده برداری کردیم و اکنون می خواهیم در تهرانگردی این نوبت سری به نواحی جنوب و مرکز تهران زده و شما را با تمام اماکن دیدنی و همچنین پتانسیل های جذابی که در این نقاط از پایتخت مستقر شده، آشنا نماییم. همگردی های عزیز توجه داشته باشید قدمت بافت بناهای موجود در بخش های جنوبی و مرکزی تهران به مراتب بیشتر از اماکن موجود در دیگر مناطق این کلانشهر هستند و به همین خاطر اصلا جای تعجب ندارد اگر در جنوب و مرکز پایتخت با موزه یا کاخ های سلطنتی مواجه شوید که بسیار قدیمی هستند و حتی نام برخی از آنان در فهرست آثار ملی ایران نیز نهفته شده اند! پس، در ادامه مثل همیشه با ما همراه باشید تا به شما تمام جاهای دیدنی تهران، رستوران های تهران و همچنین هتل های تهران را معرفی نماییم. لازم هست بدانید که این مراکز در جنوب و مرکز تهران جای دارند.

جنوب و مرکز تهران

محبوب ترین رستوران های موجود در جنوب و مرکز پایتخت

رستوران سنتی شبستان

یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین رستوران های تهران، رستوران سنتی شبستان بوده که با ارائه انواع غذاهای اصیل ایرانی در یک محیط کاملا تمیز و بهداشتی که از طراحی داخلی بسیار مناسب و چشم نوازی نیز برخوردار است، از میهمانان و مشتریان خود پذیرایی بعمل می آورد. از نکات مثبت این مورد از رستوران های تهران پخش موسیقی بصورت کاملا زنده بوده که قطعا سبب ایجاد حال و هوایی بهتر برای شما و سایر دوستانتان خواهد شد.

آدرس رستوران سنتی شبستان: خیابان استاد نجات الهی جنوبی (خیابان ویلا) - حدفاصل سمیه و طالقانی - شماره 90

شماره تلفن رستوران سنتی شبستان: 88922080-021 | 88922081-021 | 88922082-021

رستوران سنتی شبستان

دیزی سرای ایرانشهر

از قدیم الایام دیزی به عنوان یکی از سنتی ترین غذاهای ایران و حتی پرچم دار فرهنگ غذایی ایران در دنیا تلقی می شد و مفتخریم که بگوییم درست در این نقطه از شهر تهران یک دیزی سرای فوق العاده پرطرفدار و مشهور به نام دیزی سرای ایرانشهر وجود دارد که همچون سرو غذای تخصصی خود از فضایی کاملا سنتی و قدیمی نیز برخوردار است و به لحاظ رفتار پرسنل شاغل و همچنین نوع و نحوه خدمات دهی آنان، باید بگوییم یکی از بهترین رستوران های تهران هست.

آدرس دیزی سرای ایرانشهر: ایرانشهر - خیابان کلانتری - شماره 52

شماره تلفن دیزی سرای ایرانشهر: 88810008-021

دیزی سرای ایرانشهر

سفره خانه آذری

از دیگر رستوران های تهران که توصیه می کنیم حتما در صورت تهرانگردی در مناطق جنوبی آن سری به آن زده و حسابی خود را میهمان یک پذیرایی اعیانی کنید، سفره خانه آذری است که هم از قدمت بسیار زیادی در این زمینه برخوردار بوده و هم بنای آن دارای عمری بالغ بر 140 سال است و به همین خاطر نامش در فهرست میراث فرهنگی ایران نیز به ثبت رسید. جالب است بدانید سفره خانه آذری دوبار و در طی سال های 2002 و 2010 از سوی فستیوال معتبر و بین المللی صنایع هتلداری، رستورانداری و همچنین توریستی کشور اسپانیا موفق به دریافت جایزه بهترین مرکز پذیرایی کننده سنتی در حیطه توریست و گردشگری انتخاب شد. این مورد از رستوران های تهران از ظرفیت 250 نفری برخوردار بوده و عدم وجود میز و صندلی خالی خصوصا در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رسمی کشور، یک امر کاملا عادی و معمولی هست. از بهترین غذاهای این مورد از رستوران های تهران می توان به دیزی های مخصوصش با ترشی لیته و ماست موسیر در کنار کشک بادمجان های فوق العاده اشاره داشت.

آدرس سفره خانه آذری: میدان راه آهن - ابتدای خیابان ولیعصر - مقابل شهرداری - شماره 30

شماره تلفن سفره خانه آذری: 55373665-021

سفره خانه آذری

رستوران خانه هنرمندان

خانه هنرمندان یکی از جاهای دیدنی تهران در پارک هنرمندان بوده که هم به اندازه کافی از جذابیت های دیداری برای شما تهرانگردهای عزیز برخوردار است و هم از یک رستوران کامل و مجهز به انواع غذاهای گوشتی و گیاهی تا هر کسی مطابق با ذائقه و سلیقه خود موفق به میل یک وعده غذای خوب و باکیفیت شود. رستوران هنرمندان یکی از بخش های دوست داشتنی موجود در این پارک به شمار می آید و بایستی کافه گالری و کافه خانه فعال در این مجموعه را به رستوران های تهران اضافه نماییم.

آدرس رستوران خانه هنرمندان: خیابان طالقانی - موسوی شمالی - باغ هنرمندان

شماره تلفن رستوران خانه هنرمندان: 88310462-021 و 88303266-021

رستوران خانه هنرمندان

رستوران رفتاری

شک نکنید که رستوران رفتاری یکی از 10 چلوکبابی برتر تهران بوده که قدمت رستوران داری آن در حال حاضر از یک سده نیز بیشتر شده و همچنان نیز به دلیل استقبال و محبوبیتی که بین مشتریان خود پیدا کرده است، در دنیای چلوکبابی های کاملا رقابتی تهران حرف های زیادی برای گفتن دارد. این مورد از رستوران های تهران که اغلب آن را با نام چلوکبابی رفتاری نیز خطاب می کنند، در حال حاضر جزیی از شلوغی ترین رستوران های تهران بحساب می آید.

آدرس رستوران رفتاری: تهران - میدان شاهپور - خیابان وحدت اسلامی - پایین تر از میدان حسن آباد

شماره تلفن رستوران رفتاری: 55382155-021

رستوران رفتاری

رستوران مسلم

رستوران مسلم یکی دیگر از رستوران های تهران بوده که در حقیقت در محدوده بازار بزرگ تهران واقع شده و تقریبا در تمامی وعده های اصلی غذایی یعنی شام و نهار با استقبال عجیبی از سوی عموم بازاریان و همچنین دیگر اهالی قدیم و جدید تهران مواجه می شود و به همین خاطر اصولا باید مدت کمی را جهت دستیابی به یک میز و صندلی خالی در این رستوران منتظر بمانید. برخلاف تمام رستوران های بازار تهران که عمده شهرتشان به کباب های خاصشان هست، در این مورد از رستوران های تهران مشتریان سر و دست می شکنند برای ته چین های وحشتناک خوشمزه اش که تنها باید خودتان یکبار طعم و مزه فوق العاده این ته چین های خوش ظاهر این مورد از رستوران های تهران را بچشید تا دقیقا متوجه حرف ما شوید!

آدرس رستوران مسلم: بازار - جنب سبزه میدان - کوچه حاج رحیم خان - شماره 4

شماره تلفن آدرس رستوران مسلم: 55602275-021

رستوران مسلم

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی نیز از دیگر معروف ترین رستوران های تهران بوده که خوشبختانه در حیطه مطلب ما نیز قرار می گیرد. شرف الاسلامی هم همچون رستوران مسلم در اغلب اوقات شلوغ است و بی تعارف اگر دیر بجنبید، هم باید منتظر میز خالی در این مجموعه غذاخوری باشید و هم چنانچه در حال میل کردن غذای مورد علاقه خود هستید، سایه دیگر مشتریان را که درست بالای سرتان ایستاده اند و منتظر هستند که شما غذایتان را خورده و از جایتان بلند شوید، در یکی از رستوران های تهران تحمل کنید. این مورد از رستوران های تهران علاوه بر کباب از ته چین های فوق العاده ای نیز برخوردار بوده که پیشنهاد می کنیم از تست کردن مزه آن ها غافل نشوید.

آدرس رستوران شرف الاسلامی: بازار - داخل حیاط مسجد امام (مسجد شاه) - سمت راست

شماره تلفن رستوران شرف الاسلامی: 55634623-021

رستوران شرف الاسلامی

جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی موجود در جنوب و مرکز تهران

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان نام اولین موزه کشورمان است که در زمان حکومت خاندان پهلوی در ایران یعنی در سال 1316 شمسی تاسیس شد و معمار آن نیز کسی جز آندره گدار فرانسوی نبود. گدار این بنا را همچون کاخ کسری طراحی نموده و حتی سردرب آن را نیز همچون ایوان کاخ کسری قرار داد. بازدید از موزه ایران باستان در نیمه اول سال (بهار و تابستان) از ساعت 9 الی 19 و در نیمه دوم سال (پاییز و زمستان) از ساعت 9 لغایت 17 است. این مورد از جاهای دیدنی تهران در خیابان جمهوی و درست در ابتدای خیابان سی تیر واقع شد. شهرستانی ها می توانند با اقامت در هتل های تهران، از این دیدنی بی نظیر نیز دیدن کنند.

موزه ایران باستان

کافه نادری

یکی از نوستالژی ترین جاهای دیدنی تهران، بدون هیچ شک و تردیدی قطعا کافه نادری بوده که همچون سبک و سیاق کلاسیک حاکم در فضای داخلی خود در کنار میز و صندلی های قدیمی اش از قدمتی بالغ بر 90 سال نیز برخوردار است و آنطور که در آرشیو خبری رسانه های قدیمی و معتبر کشورمان موجود هست، این کافه در کل دهه 40 تبدیل به یکی از جدی ترین پاتوق هنرمندان تهرانی بود. جالب است بدانید کافه نادری یکی از اولین کافه های افتتاح شده در کل ایران نیز بوده که سال تاسیس آن را 1306 شمسی تعیین کرده اند.

کافه نادری

موزه فرش

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران، موزه فرش است که از مساحتی 3400 متری برخوردار بوده و توسط یکی از شناخته شده ترین معماران ایرانی یعنی عبدالعزیز فرمانفرمائیان ساخته شد. نمای بیرونی این موزه بسیار تماشایی است و به خوبی می تواند تداعی گر دار قالی برای تمام بازدیدکنندگان ساختمان این موزه باشد. این مورد از جاهای دیدنی تهران دارای 2 طبقه بوده که معمولا در طبقه اول آن 150 قطعه فرش نفیس بصورت دائمی برای بازدید عموم قرار می گیرد و طبقه دوم آن بیشتر به نمایشگاه و رویدادهای مهم فصلی اختصاص پیدا می کند. ناگفته نماند که در این مورد از جاهای دیدنی تهران شما می توانید علاوه بر فرش که از جمله صنایع هنری مشهور ایرانیان در طول تاریخ بوده و همچنان نیز است، از قالی و گلیم های سنتی ایرانی نیز بازدید بعمل آورید.

موزه فرش

دبیرستان فیروز بهرام

در سفر به جنوب و مرکز تهران سعی کنید در صورت داشتن وقت کافی حتما از دبیرستان فیروزبهرام نیز دیدن فرمایید. این دبیرستان یکی از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران بوده که توسط سازنده ای به نام جعفرخان معمارباشی و مطابق با سبک معماری نئوکلاسیک یعنی معماری برگرفته از سازه های اروپایی و کهن ایرانی ساخته شد. جعفرخان برای ساخت این مورد از جاهای دیدنی تهران از نمای آجری بصورت متقارن و فاکتورهای موجود در سازه های متعلق به زمان حکومت هخامنشیان استفاده کرد. دبیرستان فیروزبهرام در تاریخ دی ماه سال 1311 خورشیدی ساخته شد و اکنون در خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان قرار دارد.

دبیرستان فیروز بهرام

موزه صلح

یکی از فعال ترین موزه های کشورمان که نزدیک به تعدادی از معروف ترین هتل های تهران جای دارد، موزه صلح بوده که بیشتر به جای آنکه مکانی برای تماشای اشیای ارزشمند و تاریخی باشد، مکانی برای برگزاری همایش و کنفرانس، کنگره، سخنرانی و از همه مهمتر کارگاه های آموزشی پیرامون مسائل ترویج دهنده صلح است. در این مورد از جاهای دیدنی تهران موضوع اصلی پرده برداری از خطرات ناشی از جنگ و خشونت در زندگی انسان ها، محیط زیست و زیست جانوری هست. ساختمان این مورد از جاهای دیدنی تهران درست در خیابان دکتر فیاض بخش و در پارک شهر قرار دارد.

موزه صلح

ساختمان تئاتر شهر

و اما یکی از المان های توریستی و شاید هم پرچم دار هنرهای نمایشی که درست در مرکز تهران واقع شد، ساختمان تئاتر شهر بوده که در زمان پهلوی دوم و با تلاش و کوشش فرح پهلوی ساخته شد. ساختمان تئاتر شهر که اکنون درست در تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب قرار گرفته، در سال 1346 توسط یکی از معماران برجسته ایرانی به نام علی سردارافخمی طراحی شد و بعد از گذشت 5 سال و انجام تمامی مراحل مربوط به ساخت و اجرای پروژه، در تاریخ 7 بهمن سال 1351 شمسی افتتاح شد. معماری این ساختمان هنری به شکل یک دایره کامل و یک گنبد بر فراز آن است که طبق گفته مورخان این گنبد نشانه ای از معماری مربوط به دوره ایلخانان هست. بد نیست اگر بدانید اولین تئاتر اجرا شده در این مکان هنری، نمایشی بوده است به نام باغ آلبالو که توسط آربی اوانسیان کارگردانی شده و بازیگرانی همچون داریوش فرهنگ، پرویز پورحسینی، مهدی هاشمی، سوسن تسلیمی و فهیمه راستکار در آن نقش آفرینی کرده اند.

ساختمان تئاتر شهر

موزه مقدم

موزه مقدم که در حقیقت خانه استاد محسن مقدم بوده نیز از دیگر جاهای دیدنی تهران بوده که پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن وقت کافی حتما سری به آن زده و از جذابیت های موجود در این موزه نیز بازدید بعمل آورید. عمارت مقدم در حقیقت مکان زندگی محمدتقی خان احتساب الملک بود که پس از مرگش به فرزند وی یعنی محسن مقدم رسید و او نیز پس از مدتی زندگی در خانه پدریش در سال 1351 عمارت خانوادگی خود را به دانشگاه تهران اهدا کرد. در خصوص محسن مقدم لازم هست بدانید که او از اساتید باستان شناسی دانشگاه تهران و از موسسان و اساتید زبده دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که نشان این دانشگاه معتبر ایرانی را طراحی کرد و به عنوان نخستین ایرانی مفتخر به دریافت جایه لژیون دو نور نیز از او در طول تاریخ یاد می شود.

موزه مقدم

میدان انقلاب

برای تمام توریست و گردشگرانی که قصد انجام یک تهرانگردی جذاب و فراموش نشدنی را کرده اند، حضور در مکانی به اسم میدان انقلاب یک امر فوق العاده مهم و غیر قابل چشم پوشی است! میدان انقلاب از آن دسته نقاط شهری تهران بوده که حتی پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز از جایگاه بسیار مهم و حائز اهمیتی برای پایتخت نشینان برخوردار بوده و همچنان نیز است. این میدان که درست در تقاطع خیابان های کارگر، آزادی و همچنین انقلاب واقع شده، معروف به قلب فرهنگی کلانشهر تهران است که تنها با کمی گشت و گذار در آن می توان با تعداد بیشماری از فروشگاه های فرهنگی، دارالترجمه ها، موسسات کنکور و آموزش زبان، کتابفروشی های مختلف، سینما، انتشاراتی ها و کلی رستوران و کافه جمع و جور مواجه شد. اگر شما نیز به دنبال یک کتاب درسی یا غیر درسی خاص هستید و در شهر و دیارتان نمی توانید آن را پیدا کنید، شک نکنید که میدان انقلاب می تواند شما را به مقصودتان برساند.

میدان انقلاب

موزه هنرهای معاصر

اگر از عاشقان جدی هنر هستید و سری به مناطق جنوبی و یا مرکز تهران زده اید، حتما از موزه هنرهای معاصر نیز بازدید کنید که دارای جذابیت های بسیار زیادی برای همه نوع بازدید کننده ای هست. این موزه توسط کامران دیبا ارائه و در سال 1356 افتتاح شد. معماری بیرونی بنای این موزه به سبک نئوکلاسیک بوده و در آن از گنجینه فوق العاده دیدنی و ارزشمندی که تنها محدود به آثار هنرمندان تراز اول داخلی و خارجی هست نیز پرده برداری شد.

موزه هنرهای معاصر

سر در باغ ملی

تا قبل از احداث برج آزادی، سر در باغ ملی تهران به عنوان نماد پایتخت ایران به کل دنیا معرفی می شد تا اینکه برج آزادی ساخته شد و همه چیز را از این بنای تاریخی و کهن ایرانی به جز ارزش های تاریخی و جذابیت های توریستی گرفت. طراحی این مورد از جاهای دیدنی تهران توسط جعفرخان کاشانی صورت گرفت و در خصوص این بنای تاریخی نیز که درست در ضلع شمالی خیابان امام خمینی قرار گرفته هم بد نیست بدانید که در سال 1304 شمسی تحت مرمت و نوسازی واقع شد و قدمت آن مربوط به سلطنت حاکمان قجر بر ایران است.

سر درب باغ ملی

موزه پست و مخابرات

از دیگر جاهای دیدنی تهران، باید به موزه پست و مخابرات اشاره نماییم که درست در جنب سر در باغ ملی واقع و در خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است. این مورد از جاهای دیدنی تهران امروزه محلی برای نمایش پیشینه تاریخی وسایل ارتباطی موجود در کشور از سالیان دور تا به امروز تبدیل شده و می توان در آن با مجموعه چشم نوازی از تمبرهای گوناگون نیز مواجه شد.

موزه پست و مخابرات

مجموعه کاخ گلستان

خیلی حیف است اگر از خیابان پانزده خرداد و میدان ارگ عبور کنید و به عنوان یک تهرانگرد از مجموعه دیدنی و فوق العاده تاریخی و ارزشمند کاخ گلستان بازدید بعمل نیاورید! مجموعه گلستان دارای بخش و عمارت های مختلفی در فضای داخلی خود بوده که البته ممکن است در برخی از روزهای سال، امکان بازدید از تمامی بخش های آن برای عموم مردم امکان پذیر نباشد و به همین خاطر همیشه توصیه می شود تا از قبل با هماهنگی یا مشاهده زمان فعالیت این مورد از جاهای دیدنی تهران جهت حضور در آن اقدام نمایید. کاخ گلستان از قدمتی بالغ بر 400 سال برخوردار بوده و آنطور که مورخان در خصوص آن گفته اند، باید زمان ساختش را به دوران حکومت شاه عباس صفوی گره بزنیم.

مجموعه کاخ گلستان

موزه جواهرات ملی ایران

قطع به یقین می توان نام موزه جواهرات ملی ایران را در بین 100 موزه جذاب و دیدنی دنیا قرار داد که سراسر پر از طلا و جواهرات نفیس و ارزشمند تاریخی کشورمان شده است. در این مورد از جاهای دیدنی تهران شما می توانید با اشیای سلطنتی و فوق العاده تماشایی مواجه شوید که عموما قدمت آنان از دوران پادشاهان صفوی آغاز و تا دوران حکومت پهلوی نیز ادامه پیدا کرد. موزه جواهرات ملی ایران در پایتخت و در ساختمان بانک مرکزی کشورمان قرار گرفته و از جمله جواهرات و ملزومات دیدنی موجود در آن بایستی به تخت نادری، الماس دریای نور، تخت طاووس و همچنین تاج کیانی اشاره نمود. بد نیست بدانید تاکنون هیچ کس نتوانسته است قیمت مشخصی را برای این مورد از جاهای دیدنی تهران معین کند.

موزه جواهرات ملی ایران

میدان حسن آباد

میدان حسن آباد که در طول تاریخ با نام های مختلفی خوانده شده، از جاهای دیدنی تهران محسوب می شود که دور تا دور آن را بناهای هم شکل تشکیل داده اند. تمامی ساختمان های پیرامون میدان حسن آباد توسط قلیچ باقلیان ساخته شده و لئون تادوسیان نیز به عنوان مهندس در کنار وی ایفای نقش کرد. لازم به ذکر است این مکان با اسم میدان هشت گنبد، میدان پهلوی و همچنین میدان 31 شهریور نیز معروف هست.

میدان حسن آباد

موزه آبگینه و سفالینه های ایران

آخرین مکان دیدنی و مهمی که در این بخش از پایتخت ایران واقع شده و ما قصد پرداختن به آن را برای شما تهرانگردهای عزیز کرده ایم، موزه ای است به نام موزه آبگینه و سفالینه های ایرانی که درست در خانه قوام السلطنه دایر شده و قدمت آن مربوط به زمان حکومت شاهان قجری بر این ملک می شود. موزه آبگینه و سفالینه های ایران از معدود مکان های دیدنی و جذاب موجود در شهر تهران بوده که حتی ساختمان آن نیز مطابق با تمام المان های اصیل ایرانی ساخته شده و تنها کافی است شما پای خود را در داخل محوطه موزه بگذارید تا خود متوجه اصالت این موزه تمام عیار ایرانی شوید. ساختمان موزه در مساحتی حدودا 7000 مترمربعی واقع شده و تمام درب و پنجره های آن نیز از همان گذشته تاکنون به خوبی نگهداری شده اند و می توانند در ذهن هر مخاطبی که تنها کمی با تاریخچه معماری کشورش آشنایی داشته باشد، تداعی گر معماری مختص به عصر سلجوقیان شود. شایان ذکر است که این موزه در خیابان 30 تیر قرار دارد و از 5 تالار و همچنین دو طبقه نیز برخوردار است. نمای این موزه با ظرافت خاصی آجرکاری شده و تمام پله ها و همچنین چهارچوب درها نیز به زیبایی هرچه تمامتر منبت کاری شده اند.

موزه آبگینه و سفالینه های ایران

پارک ها و بوستان های موجود در جنوب و مرکز تهران

پارک شهر

از دیگر پارک های جذاب و دیدنی موجود در جنوب و مرکز تهران باید به پارک شهر اشاره نماییم که در سال 1339 خورشیدی به عنوان اولین پارک عمومی شهر تهران، امکان حضور و بازدید از جذابیت های نهفته شده در آن برای عموم مردم تهران احداث شد. در پارک شهر جذابیت های فوق العاده زیادی همچون باغ پرندگان، زمین های بازی، کتابخانه، موزه صلح، آکواریوم، دریاچه مصنوعی ایجاد شده تا شما در کنار تماشای جذابیت های دیدنی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، از دیگر امکانات تفریحی آن نیز بازدید کنید. شایان ذکر است که وسعت پارک شهر تهران بطور تقریبی 25 هکتار بوده و این پارک نیز از 8 بخش ورودی گوناگون برخوردار هست.

پارک شهر تهران

بوستان لاله

درست در مرکز تهران یکی از زیباترین بوستان های پایتخت یعنی بوستان لاله قرار دارد که هم از نظر وجود امکانات رفاهی و تفریحی دارای سطح بالایی است و هم از نظر جنبه های زیبایی و وجود گونه های مختلف گیاهی و درختی در آن می توان گفت از خاص ترین بوستان های موجود نه تنها در شهر تهران بلکه در کل کشور عزیزمان ایران به شمار می آید. این بوستان بزرگ که در محله امیرآباد تهران استقرار یافته، در سال 1345 خورشیدی افتتاح شده و از امکاناتی نظیر زمین بازی والیبال، بسکتبال، میز شطرنج، مسجد و همچنین یک مرکز تئاتر عروسکی و یک عدد کتابخانه نیز برخوردار است. همچنین باید بدانید که در بوستان لاله تندیس های مختلفی قرار دارند که از مهمترین آنان می توان به تندیس خیام نیشابوری اشاره نمود.

بوستان لاله

بازارها و اماکن تجاری موجود در جنوب و مرکز تهران

بازار طلای کریم خان

از کهن ترین بازارهای خرید و فروش طلا در تهران می توان به بازار کریم خان اشاره کرد. این بازار در حدفاصل خیابان حافظ و خیابان ویلا یا همان نجات الهی قرار گرفته و بی اغراق هر خریدار سخت پسندی می تواند در آن با طلای مورد نظر خود مواجه و آن را خریداری نماید.

بازار طلای کریم خان

جمعه بازار تهران

پاساژ پروانه یک مجموعه تجاری همچون دیگر شاپ سنترهای شهر تهران است و چنانچه در طول هفته به غیر از جمعه ها به آن سری بزنید، هیچ چیز عجیب و غریبی برای نشان دادن از خود جهت جلب نظر شما ندارد و تمامی غرفه و فروشگاه های این پاساژ را نیز در حال فروش محصولات خود به مشتریانشان خواهید دید. اما جمعه های این پاساژ است که سبب شده تا نام پروانه حسابی بین بازاردوستان و بازارگردهای پایتخت گل کند، زیرا در روزهای جمعه و درست در پارکینگ همین مجتمع تجاری، بازاری از دستفروشان برپا می شود که در آن تقریبا می توان گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود! جمعه بازار تهرانی ها با تمام جمعه بازارهای دیگر استان های ایران فرق دارد! از سراسر کشورمان فروشندگان صنایع دستی و محصولات سنتی و همچنین آنتیک و قدیمی جهت فروش محصولات خود به تهران سفر کرده و در تمام طول هفته به انتظار می نشینند تا بتوانند در جمعه بازار پروانه محصولات مورد نظر خود را با قیمتی مناسب به فروش برسانند. بد نیست بدانید در این بازار کاملا قدیمی شما می توانید با انواع مختلفی از پارچه ها، ظروف مسی، عتیقه جات و کلی وسایل دکوری دیگر مواجه شوید و یک روز به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

جمعه بازار تهران

بازار رضا

خریداران پوشاک می توانند جهت خرید انواع و اقسامی از لباس های برند و مد به بازار رضا تهران مراجعه کنند و با توجه به چند طبقه ای بودن این مرکز خرید و قیمت های مناسبش، خرید خوبی را برای خود رقم بزنند. جهت دستیابی به بازار رضا راه های مختلفی وجود داشته که یکی از آن ها استفاده از ایستگاه متروی 15 خرداد هست که بایستی پس از آن به طرف بازار بزرگ تهران حرکت کرده و در طول مسیر خود با این بازار تهرانی مواجه شوید.

بازار رضا

خیابان مولوی

مولوی به خودی خود از تاریخی ترین و دیدنی ترین خیابان های موجود در جنوب تهران بحساب می آید و حال فرض کنید که در همین خیابان شما با یکسری فروشگاه و پاساژ فروشگاهی نیز مواجه خواهید شد که از مهمترین آن ها می توان به بازار پرده فروشان یا همان بازار پارچه فروشان مولوی اشاره داشت. تهرانی ها و تهرانگردهای عزیز که به دنبال خرید هر نوع پارچه پرده ای و یا ملحفه ای هستند، می توانند به این خیابان و بازارهای نامبرده شده در آن مراجعه کنند و کالای مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

خیابان مولوی

بازار موبایل تهران

بازار موبایل تهران که درست در خیابان حافظ جنوبی نیز قرار گرفته، از مناسب ترین مراکز خرید تخصصی برای موبایل بازهای ایرانی بحساب می آید که می توانند همیشه با مراجعه به آن از نزدیک شاهد عرضه و ارائه جدیدترین مدل گوشی های تلفن همراه و همچنین ملزومات جانبی آن ها باشند. ناگفته نماند بازار موبایل تهران از یک پارکینگ مسقف و همچنین رستوران نیز برخوردار بوده تا شما با خیال آسوده تری به گشت و گذار و خرید گوشی مورد علاقه تان بپردازید.

بازار موبایل تهران

بازار عبدل آباد

عبدل آباد نام بازاری است که بیشتر به دلیل عرضه و فروش پارچه های ارزان قیمت در کل شهر تهران مشهور بوده و در منطقه 19 پایتخت نیز قرار گرفته است. با اینکه این بازار ساده تهرانی از قدیم الایام به دلیل فروش همه نوع پارچه معروف بود، اما امروزه می توان در آن با پوشاک، مبلمان و همچنین لوازم خانگی ارزان قیمتی نیز مواجه شد.

بازار عبدل آباد

پاساژ علاءالدین

با اینکه در تهران مراکز مختلف و معتبر متعددی امروزه جهت خرید و فروش گوشی های تلفن همراه در نظر گرفته شده، اما هنوز هم این پاساژ علاءالدین است که مشتری های خاصِ خود را دارد و هنوز هم یکی از شلوغ ترین مراکز تجاری به شمار می آید. پاتوق عاشقان موبایل های نو و کارکرده یعنی علاءالدین از 11 طبقه برخوردار بوده و در مجموعه این مکان دارای حدودا 1100 غرفه فروشگاهی است که شما می توانید هر نوع نیازی در زمینه تلفن های همراه، ثابت، لوازم های جانبی و حتی دیگر گجت های هوشمند خود را در آن تامین نمایید. پاساژ علاءالدین در خیابان جمهوری و درست جنب خیابان حافظ قرار دارد و پیدا کردن آن به هیچ وجه کار سختی نخواهد بود.

پاساژ علاءالدین

بازار کاموا فروشان

با رو به سرما رفتن شهر تهران و شنیدن پای فصل سرد سال یعنی زمستان، بخش جنوب غربی میدان حسن آباد که همیشه با فروشندگان کامواهای رنگارنگی نیز همراه بوده، از حال و هوای خاصی برخوردار می شود. در اینجا شما می توانید هر نوع کاموا را با هر نوع رنگی که بخواهید پیدا کرده و حتی در صورت نیاز تمام لوازم های ضروری جهت بافت لباس را نیز از همین بازار تهیه نموده و در صورت عدم داشتن تجربه برای بافتن لباس نیز می توانید از لوح های فشرده یا کتاب های صوتی و تصویری که از سوی فروشندگاه همین بازار به عموم خریداران عرضه می شوند، بهره ببرید.

بازار کاموا فروشان

بازار بزرگ فردوسی

یکی از تخصصی ترین بازارهای فعال در حوزه مد و پوشاک مردانه، بازار بزرگ فردوسی تهران است که بزودی وارد پنجاه سالگی خود خواهد شد. این بازار که تنها به تولید و فروش لباس همه جور لباس مردانه اختصاص پیدا کرده، از 917 فروشگاه مختلف برخوردار هست و همیشه نیز برای مردان خوش سلیقه تهرانی و حتی دیگر شهرهای نزدیک به تهران، حکم یک پاتوق همیشگی را دارد.

بازار بزرگ فردوسی

خیابان شوش

خیلی حیف است اگر مقصد گردش شما جنوب و مرکز تهران باشد و سری به خیابان شوش که معمولا با استقبال خریداران ظرف های کریستالی، چینی و سایر وسایل کوچک آشپزخانه ای مواجه شده، نزنید! بازار بلور و کریستال شوش همیشه برای بانوان خوش سلیقه تهرانی ظروف غذایی و آشپزخانه ای جدید را در برداشته است.

خیابان شوش

بازار بزرگ تهران

بازار تهران از دیرباز همیشه به عنوان یکی از مهمترین بازارهای کل ایران بحساب می آمد و به دلیل قدمت بالای خود از جایگاه مهم و نقش حائز اهمیتی نیز در طول تاریخ پر فراز و نشیب این مملکت برخوردار است. آنطور که مورخان در خصوص بازار بزرگ تهران به آن دست یافته اند، این بازار دارای قدمتی مرتبط به عصر سلطنت شاه طهماسب صفوی بوده و بخش هایی نظیر بازار بین الحرمین، بازار امیر، بازار کفاش ها نیز توسط شاه ناصری خاندان قاجار یعنی ناصرالدین شاه در این بازار ایجاد شده اند. بازار تهران در واقع هم یک نقطه کاملا اجتماعی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب معاشرت تهرانی ها است و هم یک جاذبه تاریخی و فوق العاده دیدنی در قلب پایتخت کشورمان محسوب می شود. این بازار همیشه نقش پر رنگی در نبض اقتصادی تهران داشته و هنوز نیز دارد. از دیگر بخش های موجود در این بازار می توان به مسجد امام، رستوران های معروف و همچنین فروشگاه های فعال در تمامی حوزه های خرید و فروش اشاره داشت.

بازار بزرگ تهران

فهرستی از هتل های تهران (جنوب و مرکز)

برای آن دسته از تهرانگردهایی که بومی پایتخت محسوب نمی شوند و قطعا از خانه و کاشانه ای نیز برای سپری کردن مدت اقامت خود در این کلانشهر برخوردار نیستند، باید بگوییم اصلا نگرانی در خصوص پیدا کردن یکی از هتل های تهران نداشته باشند، زیرا در محدوده های جنوب و مرکز تهران به تعداد زیادی هتل و مهمانخانه دیده شده که البته ما تنها در این مطلب به معرفی تعدادی از شناخته شده ترین هتل های تهران خواهیم پرداخت.

هتل 5 ستاره لاله، یکی از بهترین هتل های تهران واقع در خیابان فاطمی

هتل 5 ستاره اسپیناس، یکی از شیک ترین هتل های تهران واقع در بلوار کشاورز

هتل 4 ستاره پارسیان انقلاب، یکی از باکیفیت ترین هتل های تهران واقع در خیابان طالقانی

هتل 4 ستاره تهران، یکی از ایده آل ترین هتل های تهران واقع در خیابان مطهری

هتل 4 ستاره هویزه، یکی از دلفریب ترین هتل های تهران واقع در خیابان نجات الهی (ویلا)

هتل 4 ستاره مینا، یکی از بی مثال ترین هتل های تهران واقع در خیابان مفتح جنوبی

هتل آپارتمان 3 ستاره رازی، یکی از راحت ترین هتل های تهران واقع در خیابان انقلاب (نزدیک به چهارراه ولیعصر)

هتل آپارتمان 3 ستاره کیمیا، از امن ترین هتل های تهران واقع در خیابان 12 فروردین

هتل 3 ستاره ثامن، از بی نظیرترین هتل های تهران واقع در خیابان امیر کبیر

هتل 4 ستاره حافظ، از خوش ساخت ترین هتل های تهران واقع در خیابان فردوسی

فهرستی از هتل های موجود در جنوب و مرکز تهران

تردد در جنوب و مرکز تهران

برای دسترسی به رستوران های تهران و همچنین جاهای دیدنی در این نقطه از شهر می توانید از تمام ظرفیت های حاضر در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما برای آن دسته از عزیزانی که قصد انجام سفر به مرکز تهران را داشته و می خواهند از جذابیت های موجود در این نقطه از کلانشهر تهران بازدید بعمل آورند، استفاده از خطوط مختلف متروی پایتخت بوده که قادر است شما را در مدت زمان ناچیزی به مقصد مورد نظرتان برساند. همچنین، دیگر افرادی هم که می خواهند به نواحی جنوبی تهران یا حتی هتل های تهران سری برنند، می توانند از پایانه های اتوبوس شهری یا تاکسی های خطی و گردشی برای این منظور استفاده نمایند.

تردد در جنوب و مرکز تهران

دیدنی تهران رستوران خیابان بازار مرکز تهران جاهای دیدنی تهران واقع جاهای دیدنی تهران تهرانگردی تهران گردی گردشگری رستوران سنتی شبستان دیزی سرای ایرانشهر سفره خانه آذری کشور اسپانیا خانه هنرمندان پارک هنرمندان رستوران هنرمندان رستوران رفتاری رستوران مسلم بازار بزرگ تهران رستوران شرف الاسلامی موزه ایران باستان کاخ کسری خیابان سی تیر کافه نادری موزه فرش دبیرستان فیروزبهرام موزه صلح پارک شهر ساختمان تئاتر شهر موزه مقدم موزه هنرهای معاصر برج آزادی سر در باغ ملی تهران موزه پست و مخابرات کاخ گلستان موزه جواهرات ملی ایران میدان حسن آباد موزه آبگینه و سفالینه های ایرانی بوستان لاله پاساژ پروانه بازار رضا تهران بازار موبایل تهران عبدل آباد پاساژ علاءالدین بازار بلور و کریستال شوش بازار بین الحرمین مسجد امام هتل 5 ستاره لاله هتل 5 ستاره اسپیناس هتل 4 ستاره پارسیان انقلاب هتل 4 ستاره تهران هتل 4 ستاره هویزه هتل 4 ستاره مینا هتل آپارتمان 3 ستاره رازی هتل آپارتمان 3 ستاره کیمیا هتل 3 ستاره ثامن هتل 4 ستاره حافظ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو