شما هم دوست دارید همسرتان زیبا باشد ؟

منبع: نمناک

173

1398/12/3

13:15


زیبایی ظاهری یکی از ملاک های ازدواج خانم ها و آقایان است اما ازدواج با همسر زیبا معایب و مزایایی دارد که باید قبل از انتخاب همسر بدانید.

اهمیت زیبایی چهره در انتخاب همسر و ازدواج

توجه به زیبایی و ظاهردر امر انتخاب همسر برای اغلب افراد اهمیت زیادی دارد . هنگام انتخاب همسر قبل از شناخت روحیه ، اخلاق و شخصیت ، زیبایی ملاک انتخاب است چرا که همه افراد ابتدا با دیدن فرد مورد نظرشان ابتدا چهره او مورد پسندشان قرار می گیرد سپس شناخت بیشتری از او به دست می آورند.

زیبایی گرچه ملاک اصلی و خوبی برای انتخاب همسر نمی باشد اما شما نمی توانید ازدواج کنید بدون این که چهره همسرتان را بپسندید و زیبایی همسر در وهله اول بسیار مهم است.

زیبایی ظاهری همسر در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

زیبایی در ازدواج بسیار مهم است ،همانطور که گفتیم برای انتخاب همسر زن و مرد ابتدا چهره فرد مقابل خود را می پسندند و سپس با ویژگی های او آشنا می شوند . هر چند زیبایی در ازدواج مهم است و زن و مرد باید از لحاظ ظاهر با یکدیگر تناسب داشته باشند تا دچار مشکل نشوند اما در ازدواج نمی توان تنها وضعیت ظاهر طرف مقابل را در نظر گرفت و سایر عوامل را نادیده بگیریم.

اگر تنها شسفته زیبایی فرد مقابل شویم و به ایمان ، اخلاق و شخصیت او توجه نکنیم ، در آینده زندگی ما دچار مشکل می شود پس در انتخاب همسر علاوه بر زیبایی باید با شخصیت ، ایمان ، اخلاق و منش آشنا شویم و سپس تصمیم به ازدواج بگیریم.

علت اهمیت زیبایی در ازدواج

کاهش اختلافات

زیبایی یک امتیاز به حساب می آید و در شیرینی و سعادت زندگی زناشویی تأثیر به ‏سزایی دارد. اگر هنگام انتخاب همسر به زیبایی او توجه شود، امکان بهانه گیری و ایجاد اختلاف در زندگی مشترک کاهش می یابد. چرا که بهانه گیری ها منجر به دلسردی همسر شده و صمیمیت از آن خانواده رخت بر می بندد.

رابطه جنسی بهتر

یکی از اهداف ازدواج، ارضای نیازهای جنسی در حریم خانواده است، لذت بردن از همنشینی و ظاهر شریک زندگی، حق همه انسان هاست. نادیده گرفتن کلی زیبایی ظاهری در ازدواج به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در زندگی مشترک ، زیبایی ظاهری، با ارضا جنسی ارتباط زیاد دارد و آقایان تمایل دارند همسری زیبا انتخاب کنند. البته معیارهای زیبایی برای افراد مختلف متفاوت است . زیبایی، رضایت نسبی فرد از ظاهر طرف مقابل است.

نقش زیبایی در ازدواج

تنها ملاک قرار دادن زیبایی در انتخاب همسر چه مشکلاتی به وجود می آورد ؟

یکی از عواملی که پسر و دختر بدان توجه خاص دارند، قیافه ظاهری است. البته زیبایی و زشتی قراردادی است و از دیدگاه های مختلف فرق می کند؛ ولی آنچه مطلوب جامعه است معمولا به صورت مُد مطرح می شود.

مثلاً ممکن است زمانی اندام بلند و باریک برای دختران و زمانی دیگر قد متوسط و اندام چاق مد شود. بنابراین زیبایی پیرو مـُد می گردد و در صورت تطابق با مُد طالب بیشتری پیدا می کند.

بروز مشکلات در خانواده

اگر در انتخاب همسر تنها به زیبایی او توجه کنیم ، کم کم ظاهر فرد برای ما عادی می شود و اگرشخصیت او با ما تناسبی نداشته باشد ، مشکلات در زندگی زناشویی خود را نشان می دهد و خوشی و نشاط از زندگی بیرون می رود.

تحقیر و به رخ کشیدن زیبایی

اگر ملاک انتخاب همسر تنها ظاهر و زیبایی باشد و ظاهر زن و مرد با یکدیگر متناسب نباشد ، ممکن است همسر که از زیبایی بهره برده ، زیبایی خود را به رخ همسر خویش بکشد و او را تحقیر کند ، این رفتارکه برای همسر زجرآور است ، زندگی را به سردی و ناشادی سوق می دهد.

آسیب به زندگی زناشویی

زیبایی جنبه ثابت و دایمی ندارد و اگر ما تنها بر زیبایی ظاهری در ازدواج تکیه کنیم ، ممکن است زیبایی همسر در زندگی در اثر یک حادثه و یا در طول زمان یا بر اثر وجود یک بیماری از بین برود و زندگی شاد زناشویی آسیب ببیند.

خیانت به همسر

اگر در انتخاب همسر تنها ملاکمان زیبایی باشد و به حیا و ایمان و شخصیت او توجه نکنیم ، زندگیمان دچار مشکل می شود . یکی از این مشکلات خیانت است زیرا فردی که زیبا باشد معمولا مورد توجه خیلی ها است و اگر شخصا انسان سست اراده ای باشد ممکن است با قرار گرفتن در معرض پیشنهادات زیاد نسبت به خیانت به همسرش وسوسه شود.

خیانت به همسر

خود پسند بودن افراد زیبا

ازدواج با فرد زیبا به دلیل اینکه آنها از طرف افراد دیگر تحسین شده اند ، ممکن است به اتکاء جمال خود، از خود راضی و خودپسند بار آیند و چه بسا زندگی با آنان بسیار مشکل است.

در ازدواج به زیبایی توجه کنیم یا خیر ؟

میل به همسری زیبا در جوانان امری طبیعی است و حس زیبایی شناسی از جمله احساس های مشترکی است که همه ما به شیوه های مختلف آن را درک و تجربه می کنیم. نظرها درباره تعریف و مصادیق "زیبایی" بسیار متنوع و متفاوت با یکدیگر است.

توجه به زیبایی در امر انتخاب همسر مهم است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد اما نباید تنها در انتخاب همسر به زیبایی او توجه کنید بلکه بهتر است در کنار زیبایی سایر ویژگی های او مانند ایمان، اصالت و شرافت خانوادگی ، اخلاق ، شخصیت و... را در انتخاب همسر مد نظر قرار دهید.

مقدار زیبایی برای ازدواج !

تنها عامل انتخاب نباید مساله زیبایی باشد بلکه مجموعه معیارها و موازین انتخاب مورد توجه قرار گیرد اما اگر فرد مورد نظرتان دارای معیارهای اساسی؛ مثل ایمان، صداقت، ... بود ولی از نظر جمال و زیبایی ظاهری مورد پسند شما نبود ، بهتر است فردی را انتخاب کنید که در همه موارد مورد پسندتان باشد.

برخی افراد تمایل دارند بدون در نظر گرفتن ظاهر خود با فرد بسیار زیبا ازدواج کنند ، در ازدواج زیبایی به اندازه ‏ای باید باشد که همدیگر را بپسندید و جذابیت کافی برای همدیگر داشته باشید.

زیبایی در انتخاب همسر، به اندازه پسند قلبی کافی است؛ یعنی شما در کنار بررسی تناسب، شایستگی و پاکی در طرف مقابل، به ظاهر وی هم توجه کنید و ببینید آیا واقعا از صمیم قلب تمایل به ازدواج با وی را دارید؟ این مقدار علاقه، حداقل مقدار لازم برای ازدواج است و بیش از این نیازی نیست.

قیافه همسر آینده

نکاتی که درباره زیبایی همسر باید بدانید :

معیارهای زیبایی بایکدیگر متفاوت است:

هر فردی تعریف متفاوتی از زیبایی دارد و زیبایی دارای معیار، اندازه معین و قانون استاندارد نیست و کاملا نسبی است.نگرشهای افراد درباره اهمیت زیبایی در ازدواج متفاوت است ، در نزد برخی زیبایی مهم و در نزد گروهی دیگر در حد وسط و شاید در نزد عده معدودی اهمیت بسیار کمی داشته باشد. ممکن است فردی که به نظر دیگران خیلی زیبا می آید برای شما جذاب نباشد و یا فردی که از نظر دیگران ظاهری معمولی یا پایین تر از حد متوسط دارد به دلتان بنشیند.

نگرش هر فرد نسبت به تحت تاثیر فرهنگ اوست:

نگرش هر فرد نسبت به ظاهر و زیبایی، از فرهنگ و آموخته ها و القائاتی که از طرف خانواده و محیط برای او مطرح می شود ، تاثیر می پذیرد.

هم سطح بودن را فراموش نکنید:

توجه به زیبایی در امر انتخاب همسر مهم است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. البته داشتن تناسب نسبی در همه ابعاد مهم زندگی از جمله بعد فرهنگی، سنی، تحصیلاتی، طبقاتی و… یکی از مولفه های اصلی پیش بینی کننده موفقیت زندگی زناشویی است.

فرد موردنظر با شما از نظر ظاهری باید تناسب داشته و مورد پسندشما باشد. غفلت از این نکته موجب بروزمشکلات در زندگی مشترک می شود. زوجی که جذابیت خیلی کمتری نسبت به همسر خود دارد ممکن است نسبت به همسرش حساس و بدبین شود، یا عزت نفسش کاهش پیدا کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو