شرکت نظافتی خوب، چگونه انتخاب کنیم؟

منبع: فرزند

139

1398/12/3

13:29


شرکت نظافتی خوب، چگونه انتخاب کنیم؟

امروزه به دلیل وجود مشغله‌های بسیار زیاد و ساعات کاری بالا، بیشتر افراد زمان زیادی را در خانه‌های خود نیستند و یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانند خودشان وظیفه نظافت و تمیز کردن خانه را به عهده بگیرند.

در نتیجه به دنبال انتخاب گزینه‌هایی یاری‌دهنده از جمله شرکت‌های خدماتی هستند.

اما مسئله به همین سادگی‌ها نیست و به همین‌جا نیز ختم نمی‌شود. انتخاب یک شرکت نظافتی خوب با پرسنل قابل‌اعتماد و البته کاردرست مسئله‌ای است که می‌تواند کار شما را تا حدودی سخت‌تر کند. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را در انتخاب یک شرکت نظافتی خوب یاری کنیم.

اعتبار یک شرکت نظافتی خوب

تقریباً می‌توان گفت که اصلی‌ترین ویژگی یک شرکت نظافتی خوب معتبر بودن آن است. وقتی شما فردی غریبه را به خانه‌تان راه می‌دهید و تمامی گوشه و کنج‌های خانه‌تان را دست او می‌سپارید باید به دنبال شرکت خدماتی با نیروهایی باشید که از اعتبار لازم برخوردار هستند.

علاوه بر آن باید این احتمال را بدهید که در صورت بروز هر گونه مشکلی باید چه مراحلی را برای پیگیری و حل مسئله طی نمایید. در نتیجه با همه این تفاسیر یک شرکت نظافتی معتبر می‌تواند کلیدی اصلی برای انتخاب شما به شمار آید.

شرکت‌های خدماتی معتبر دارای پروانه کسب هستند و در سازمان ثبت اسناد کشور توسط یک شماره معتبر به ثبت رسیده‌اند. به همین دلیل نیز کاملاً قابل‌اعتماد هستند و می‌توان کاری قانونی و دقیق را از آن‌ها انتظار داشت؛ بنابراین در زمان انتخاب یک شرکت نظافتی خوب حتماً اعتبار آن را از طریق پروانه کسب بررسی کرده و از آن اطمینان خاطر حاصل کنید.

نیروی خدماتی مجرب

به طور کلی نیروی خدماتی مجرب، آن چیزی است که شما به دنبال آن هستید. نظافتچی‌هایی که در شرکت‌های نظافتی معتبر مشغول فعالیت هستند غالباً ضمانت‌نامه‌هایی منحصربه‌فرد دارند و در صورت بروز مشکل می‌توان خدماتی از شرکت دریافت نمود.

ویژگی‌های لازم برای نیروی خدماتی مجرب در یک شرکت نظافتی خوب شامل مهارت بالای او، سرعت انجام وظایف با حفظ کیفیت لازم در کار، خوش‌برخورد بودن و رفتار درست و معقول، منظم و دارای برنامه‌ریزی دقیق بودن و … می‌شود.

طبیعی است که برخی از افراد به این موضوع فکر کنند که وقتی هنوز از شرکت نظافتی مدنظر خود خدماتی دریافت نکرده‌ایم چگونه می‌توانیم در رابطه با آن مطمئن باشیم؟

طبیعی است که این مسئله غیرقابل‌انکار است، ولی شما می‌توانید با بررسی تجربه کاری این شرکت، نام‌آشنا بودن آن و یا حتی مشورت با کسانی که از این شرکت خدماتی دریافت کرده‌اند اطمینان خاطر حاصل کنید که آیا این شرکت نظافتی، همانی هست که شما می‌خواهید یا نه؟

در زمان آمدن نیروی خدماتی نیز می‌توانید برای راحت‌تر شدن خیالتان هر چند ساعت یک بار از کار او دیدن کنید.

شما می‌توانید با انتخاب یک نیروی خدماتی از شرکت نظافتی رزومه او را دیده و تجربه کاری‌اش را نیز بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که میزان رضایت مشتریان پیشین را ببینید و در صورت رضایت به سراغ این نیرو بروید.

برای آنکه بتوانید در این بررسی موفق عمل کنید می‌توانید تعداد مشتریان و همین‌طور تعداد سفارش‌های موفق و رضایت‌بخش کار او را بررسی کنید. امروزه بیشتر شرکت‌های نظافتی، خدمات معتبر آنلاینی را ارائه می‌دهند که می‌توان با کمک آن‌ها رزومه نیروها را بررسی کرد.

در ادامه نیز با مطالعه نظرات کاربران در رابطه با عملکرد، کیفیت و همین‌طور وقت‌شناسی آن نیروی نظافتچی می‌توانید گزینه موردنظر خود را انتخاب نمایید.

مدت زمان نظافت منزل

معمولاً شرکت‌های نظافتی خدمات خودشان را به صورت ساعتی ارائه می‌دهند. این یعنی معمولاً برای هر ۴ ساعت کار اولیه، یک هزینه ابتدایی و پایه مشخص و دریافت می‌شود و بعد از آن هم برای هر ساعت افزایش کار، هزینه‌ای اضافی بر روی میزان مشخص شده لحاظ می‌شود. بهتر است که اگر تصمیم دارید نظافتچی را بر اساس حجم کاری خود برای ساعات بیشتری نگه دارید پیش از آن با شرکت هماهنگی‌های لازم را داشته باشید.

هماهنگی با شرکت نظافتی

پیش از شروع کار با نیروی خدماتی خود صحبت کنید و لیست تمامی کارهای نظافتی‌ای را که از او می‌خواهید بنویسید و به او تحویل دهید. این موضوع می‌تواند قبل از حضور فرد در خانه نیز هماهنگ شود.

برای مثال بسیاری از شرکت‌های نظافتی شست و شوی پنجره و دیوارها و یا حتی راه‌پله‌ها را در لیست کار خود لحاظ نمی‌کنند و در صورت نیاز به آن‌ها می‌توانید خدماتی ویژه‌تر را نیز با هماهنگی قبلی دریافت کنید.

توصیه ما این است که برای رهایی از این دردسرها به سراغ یک شرکت نظافتی خوب بروید که تمامی کارها و وظایف خود را به طور دقیق مشخص کرده و شرح داده‌اند و تعرفه هر کدام از آن‌ها را نیز در نظر گرفته‌اند.

علاوه بر این شما باید قبل از آمدن نیروی خدماتی خود با شرکت هماهنگ کنید که آیا مواد شوینده را شما باید تهیه کنید و یا خود شرکت آن‌ها را تهیه و تأمین می‌کند؟ در کنار این نیز در روز آمدن نظافتچی حتماً وسایلی مانند جاروبرقی و یا بخارشوی را در دسترس او قرار دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو