به گزارش پایگاه هیل، جوزف مگوایر، مدیر موقت سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا و معاونش، اندرو هالمن روز جمعه از سمتشان استعفا کردند. بر طبق گزارش نیویورک تایمز، ریچارد گرنل، مدیر موقت جدید اطلاعات ملی آمریکا خطاب به هالمن که برای سه دهه برای آژانس اطلاعاتی ملی و سازمان سیا کار کرده گفته که دیگر نیازی به خدمت او در آژانس مذکور نیست.

ریچارد بور، رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا به تحسین خدمات مگوایر و هالمن بعد از اعلام استعفایشان در روز جمعه پرداخت.

ریچارد بور اظهار کرد:جوزف مگوایر برای حدود چهار دهه خودش را در حرفه خود صرف تامین امنیت کشور ما چه با یونیفرم و چه بدون یونیفرم کرد. من برای مشاوره ها و توصیه‌های جوزف مگوایر در زمان اشتغالش به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا و همینطور رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم ارزش قایل شده و برای او بهترین آرزوها را دارم.

نیویورک تایمز همچنین گزارش کرد که گرنل که تنها نامش به طور رسمی در روز پنجشنبه به عنوان جانشین مگوایر اعلام شد، روز جمعه مجموعه‌ای از نیروهای جدید را از جمله یک کارشناس در حوزه تئوری‌های توطئه ترامپ منصوب کرده است. این در حالی است که گرنل گفته قرار نیست نامزد انتصاب به عنوان مدیر تمام وقت اطلاعات ملی آمریکا باشد.

یکی از نیروهای جدیدی که او در آژانس اطلاعات ملی آمریکا به خدمت گرفته، کاشیاپ پاتل، یک عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا و دستیار ارشد سابق دِوین نانز، رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بوده است. پاتل از مولفان ارشد یک سند به تاریخ سال 2018 است که در آن مقامهای اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا در دوران دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور، متهم به فراتر عمل کردن از اختیاراتشان در حوزه جاسوسی در مدت نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شدند.

همچنین گزارش شده که پاتل مجوز پیدا کرده که در آژانس اطلاعات ملی آمریکا "پاکسازی انجام دهد".

ترامپ روز جمعه لیستی از نامزدها را هم برای انتصاب به عنوان مدیر دائمی اطلاعات ملی آمریکا در آینده نزدیک اعلام کرد و این به این معنی است که گرنل احتمالا تنها تا چند ماه به عنوان مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا مشغول به کار خواهد بود.

این تغییرات در این نهاد در حالی اعمال شدند که گزارش شد، ترامپ از عملکرد مگوایر به عنوان مدیر موقت اطلاعات ملی اظهار نارضایتی و او را متهم به عدم وفاداری به خودش کرده بود.