از فضائل و خواص سوره یوسف چه می دانید؟

منبع: آرگا

176

1398/12/3

14:50


سوره یوسف از سوره های پر فضیلت و مجرب قرآن کریم است که در این مطلب شما را با فضائل و خواص سوره یوسف آشنا خواهیم کرد.

سوره یوسف جزو سوره های مکی است که دوازدهمین سوره قران و دارای ۱۱۱ آیه می باشد که نام دیگر این سوره مبارکه «احسن القصص» است که به معنای بهترین داستان ها می باشد، سوره یوسف در تورات نیز ذکر شده است و خواندن این سوره مبارکه فضیلت های زیادی دارد که بهتر است از قرائت آن غافل نشویید.

آشنایی با فضیلت های سوره یوسف

معنی این سوره نام یکی از پیامبران بزرگ اسلام است که تعداد آیات ۱۱۱، تعداد کلمات ۱۷۹۵، تعداد حروف ۷۳۰۵، ترتیب نزول ۵۳ و محل نزول مکه مکرمه می باشد که موضوعات طرح شده در آن شامل :

  • تشریح کامل داستان حضرت یوسف (ع) و سرگذشت او با پدرش
  • سختی ها و شداید چهل ساله اش
  • مقاوت و تقوایش

فضائل و خواص سوره یوسف

تلاوت این سوره آثار و برکات زیادی را به همراه دارد که در اینجا به شرح این روایات و احادیث می پردازیم.

به نقل از رسول خدا (ص):

سوره یوسف را به زیردستان خود آموزش دهید زیرا هر مسلمانی که این سوره را تلاوت کند و به خانواده و زیردستان آموزش دهد خداوند سختی های هنگام مرگ را از او برداشته و نیرویی به او عطا می کند تا به دیگران حسد نورزد.

فضیلت و خواص سوره یوسف

امام صادق (ع) فرمودند :

هرکس این سوره را در شب ها یا روزها تلاوت کند خداوند در روز قیامت او را در حالی مبعوث می کند که جمالش مانند حضرت یوسف علیه السلام زیباست و ترس و بی تابی در قیامت به او نمی رسد و از بندگان شایسته و خوب خداوند خواهد بود.

کسی که این سوره را قرائت می کند در روز قیامت از آنچه که موجب بی تابی مردم می شود در امان است و همسایه بندگان صالح خدا خواهد بود و نیز از ارتکاب زنا و زشتگویی در امان خواهد بود.

امام باقر (ع) فرمودند :

 خداوند سوره یوسف را همچون مثالی ذکر فرمودند تا مردم نسبت به هم حسد نورزند، آنگونه که برادران یوسف با او کردند.

سوره یوسف و فضائل با ارزش آن

آثار و برکات دیگر این سوره

آسان شدن راه دست یابی به روزی : اگر سوره یوسف را بنویسد و آن را شسته و بنوشد، خداوند راه دستیابی به روزی اش را آسان می کند.

عزیز و مکرم شدن : هر که این سوره را بنویسد و سه روز در خانه نگهدارد و بعد از سه روز آن را در بیرون خانه دفن کند نزد پادشاه مملکت عزیز و مکرم گردد.

همانطور که در این مطلب با خواص سوره یوسف آشنا شدید به منظور آشنایی بیشتر با فضائل و خواص دیگر سوره های قرآن بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو