شیدینگ ابرو چیست + تفاوت آن با میکروبلیدینگ

شیدینگ ابرو چیست + تفاوت آن با میکروبلیدینگ


منبع: زیبامون

423

1398/12/3

16:51


اگه قصد دارید ابروهاتون رو با استفاده از روش میکروشیدینگ، زیباتر و کامل تر کنید، لازمه قبل از هر اقدامی، اطلاعات خودتون رو در این رابطه افزایش بدید. این اطلاعات رو از زیبامون کسب کنید!

شیدینگ ابرو چیست + تفاوت آن با میکروبلیدینگ

همه ما می دونیم که ابروها مهم ترین شاخص زیبایی در چهره هستند و هر چه مدل و حالت ابروها زیباتر و کامل تر باشه، مطمئنا زیبایی و جذابیت بیشتری رو برای چهره ایجاد میکنه. شاید به همین دلیل هست که آرایش ابرو جز مهم ترین مراحل آرایش صورت محسوب میشه و همچنین روش ها و متدهای متنوعی برای افزایش زیبایی ابروها ایجاد شده است.

تاتو ابرو، هاشور ابرو، قاب و سایه ابرو، میکروبلیدینگ ابرو، فیبروز ابرو، میکرو شیدینگ ابرو و ... همگی متدهایی هستند، که به تدریج و با گذشت زمان ایجاد شده و روز به روز پیشرفته تر شده اند تا بتونن ظاهر طبیعی و فوق العاده زیبایی رو برای ابروها ایجاد کنند.

اگر شما هم قصد دارید مدل و حالت ابروهاتون رو تغییر بدید، لازمه قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی و مفیدی رو در رابطه با هر کدام از این روش ها کسب کنید. با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات کاملی در رابطه با میکروشیدینگ یا شیدینگ ابروها کسب کنید.

 

اکستنشن ابرو چیست؟ + تفاوت آن با میکروبلدینگ و فیبروز ابروها

 

میکروشیدینگ (Microshading) یا شیدینگ ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟

افرادی که به دنبال کامل کردن و افزایش زیبایی ابروهاشون هستند، به احتمال زیاد با روش های مختلفی که برای این کار وجود داره آشنا هستند. میکروبلیدینگ و فیبروز ابروها یکی از پرطرفدارترین متدهایی هست که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیره و این روزها به یکی از پرطرفدارترین روش ها برای افزایش زیبایی ابروها تبدیل شده است. در این روش با استفاده از ابزار دستی و تیغ های مخصوص، خط های ظریف و نازکی شبیه به تارهای ابرو در لابه لای ابروها کشیده میشه و در نهایت بعد از پرشدن این خطوط ظریف با رنگ مخصوص، شکل و ظاهر فوق العاده طبیعی و زیبا رو برای ابروها به وجود میاره. (همه چیز درباره میکروبلیدینگ)

 اگرچه این روش برای افزایش زیبایی ابروها گزینه مناسبی هست اما روشهای بهتر و موثرتری هم برای این کار وجود داره که میکروشیدینگ یا شیدینگ ابروها یکی از این روش هاست!

 

شیدینگ ابروهای نازک

 

در این روش، به جای استفاده از خطوط باریک و بلند، از نقاط ظریف و کوچک برای نقطه زنی در لا به لای ابروها استفاده میشه و قسمت های مختلف ابرو که خالی شده رو مانند سایه زدن پر می کنند! در روش شیدینگ ابروها از سوزن هایی ظریف با سایزهای مختلف برای این نقطه زنی ها استفاده میشه و بعد از ترکیب شدن این نقطه های ریز و کوچک در کنار هم، حالت سایه دار برای ابروها ایجاد میشه و شکل و مدل ابروها رو کامل و پر رنگ میکنه.

اگر از ترکیب میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ برای شکل دهی به ابروها استفاده بشه، ظاهر فوق العاده طبیعی، زیبا و متفاوتی برای ابروها به وجود میاد که چهره شما رو چند درجه زیباتر خواهد کرد.

 

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی

 

شیدینگ ابروها چگونه انجام می شود؟

میکروشیدینگ ابروها هم فرایندی شبیه به میکروبلیدینگ ابرو داره. در این روش ابتدا بر روی ابروها بی حس کننده زده میشه تا درد و سوزش ناشی از میکروشید کردن ابروها رو کمتر احساس کنید. سپس با استفاده از ابزار مخصوص دستی (دستگاه مخصوص میکروبلدینگ) یا دستگاه برقی (دستگاه مخصوص میکروپیگمنتشین) و با استفاده از سر سوزنی و ظریف، نقاط ریزی در لابه لای ابروها زده میشه و بعد این نقاط ریز رو با رنگ مخصوص پر می کنند. این فرآیند برای تمام قسمت های ابرو انجام می گیره و در نهایت ظاهری نرم و پودری برای ابروها ایجاد میشه.

گاهی لازمه از ترکیب میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ برای شکل دهی به ابروها استفاده بشه که این ترکیب، نتیجه ای فوق العاده طبیعی به همراه داره و شکل و حالت ابروها رو کامل تر و جذاب تر خواهد کرد. ترکیب این دو روش به قدری طبیعی هست که امکان هیچ گونه تشخیصی برای اون وجود نداره و فقط این طور به نظر میرسه که مدل ابروهاتون کامل تر و طبیعی تر شده و یا اینکه شما یک آرایشگر حرفه ای برای ابروها هستید!

 

میکروشیدینگ ابرو

 

نکته مثبتی که در رابطه با شیدینگ ابروها وجود داره این هست که این روش کاملا بر روی شکل و ظاهر طبیعی ابروها تاکید داره. اصول کلی که برای شیدینگ ابروها مورد استفاده قرار می گیره این هست که قسمت انتهایی و دم ابرو باید پررنگ تر و پرتر باشه و هر چه به قسمت ابتدایی و تاج ابرو نزدیک می شویم، تراکم رنگ کمتر و کمتر خواهد شد. همین حالت سایه روشن باعث میشه تا ابروها بعد از میکروشیدینگ رنگ و حالت فوق العاده طبیعی داشته باشند. انجام این روش هم متناسب با شکل و مدل ابروها، متفاوت هست و معمولا چیزی بین 1 تا 3 ساعت زمان نیاز داره.

 

نتیجه حاصل از شیدینگ ابروها چگونه است و چقدر ماندگاری دارد؟

شیدینگ ابروها حالتی شبیه به سایه ابرو رو ایجاد می کنه با این تفاوت که این روش هم طبیعی تر و هم ماندگارتر خواهد بود. ابروها بعد از میکروشیدینگ، جسورانه و پررنگ می شوند اما بعد از گذشت 14 روز رنگ ابروها نرم تر و طبیعی تر خواهد شد.

با توجه به نوع پوست هر فرد، نتیجه حاصل از شیدینگ ابروها چیزی در حدود یک تا دو سال ماندگاری داره و بعد از کمرنگ یا محو شدن، لازمه که دوباره میکروشیدینگ ابروها رو ترمیم و تمدید کنید. البته ممکنه افرادی که دارای پوست چرب هستند، زودتر از افرادی که پوست خشک دارند، به ترمیم و تمدید شیدینگ ابرو نیاز پیدا کنند.

 

شیدینگ ابروها

 

میکروشیدینگ ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

میکروشیدینگ ابرو یکی از روش های نسبتا جدید برای پر کردن و افزایش رنگ ابروهاست و برای تمام افراد میتونه انتخاب مناسبی باشه. اما معمولا این روش برای افرادی که دارای پوست چرب یا حساس هستند و یا اینکه قبلا از روش های دیگری برای شکل دادن به ابروها استفاده کرده اند، میتونه انتخاب بهتر و مناسب تری باشه.

اگر در دوران بارداری هستید، پوست حساس و تحریک پذیر دارید، داری آلرژی هستید و یا مشکل و بیماری خونی دارید، لازمه قبل از این کار حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و تمام این موارد رو با کسی که قراره کار میکروشیدینگ رو براتون انجام بده در میان بگذارید.

 

میکروشیدنیگ ابرو بر روی تاتو قدیمی

 

میکرو شیدینگ ابرو چه مزایایی رو به همراه داره؟

  • شما با استفاده از این روش، شکل و مدل ابروهاتون رو کامل تر و زیباتر می کنید و دیگه نیازی به آرایش ابرو نخواهید داشت و همیشه چهره شما زیبا و ایده آل خواهد بود.

 

  • اگر شکل ابروهاتون رو دوست دارید اما فقط به خاطر وجود نقاط خالی در لا به لای ابروها، بالا یا پایین ابرو مجبور به استفاده از لوازم آرایشی هستید، میتونید با استفاده از روش میکروشیدینگ، جاهای خالی ابرو رو پر کنید و ظاهر طبیعی ابروهاتون رو زیباتر نشون بدید.

 

  • ماندگاری میکروشیدینگ ابرو بسیار زیاد هست و شما با یک بار هزینه کردن برای این کار میتونید تا مدت طولانی، خریدن لوازم آرایشی مختلف رو از لیست خریداهاتون خط بزنید.

 

میکرواسکالپ و میکروپیگمنتیشن

 

شیدینگ ابرو کم پشت

 

اثرات جانبی میکروشیدنیگ ابرو چیست؟

قبل از اینکه تصمیم نهایی خودتون رو برای انجام این کار بگیرید باید یک مرکز تخصصی و حرفه ای در این زمینه رو پیدا کنید تا بتونید با خیال راحت از این خدمات بهره مند بشید. چرا که استفاده از ابزار، سوزن و رنگ های بی کیفیت و غیر استاندارد نه تنها سلامتی شما رو به خطر میندازه بلکه ممکنه نتیجه ای رو که انتطار دارید رو هم براتون به همراه نداشته باشه.

پس اگر تصیمیم دارید ابروهاتون رو میکروشیدینگ کنید، باید هزینه مناسبی برای این کار در نظر بگیرید و صرفا به خاطر اینکه یک مرکز زیبایی این کار رو ارزان تر انجام میده، به آن مراجعه نکنید.

ایجاد عفونت، خونریزی، تورم و التهاب شدید، زخم شدن، رنگ نگرفتن پوست، محو شدن سریع رنگ و ... از جمله اثرات جانبی هستند که ممکنه بعد از میکروشیدنیگ ابرو برای هر فردی ایجاد بشه.

 

عوارض هاشور ابرو و میکروپیگمنتیشن

 

مراقبت های بعد از میکروشیدینگ ابروها

مراقبت های بعد از میکروشیدینگ یکی از بخش های مهمی هست که باید به اون توجه داشته باشید تا هم نتیجه حاصل از این کار به بهترین شکل ممکن دیده بشه و هم ماندگاری میکروشیدینگ ابرو بیشتر بشه.

 

  • تا 24 ساعت بعد از میکروشیدینگ، نباید ابروهاتون رو خیس کنید. در صورت لوزم فقط میتوانید با توپ پنبه ای و مقدار کمی آب، ناحیه اطراف ابرو رو تمیز کنید.
  • به هیچ عنوان نباید تا 3 روز از مواد مرطوب کننده و محصولات آرایشی بر روی ابروها استفاده کنید.
  • شما میتونید بعد از گذشت 3 روز از میکروشیدینگ ابرو، حمام کنید اما بهتره ابروها تا 10 روز تماس خیلی زیادی با آب نداشته باشند و از هیچ محصول ارایشی هم بر روی ابروها استفاده نکنید.
  • در این مدت باید روی ابروها و زخم رو با پمادی که متخصص بهتون معرفی کرده چرب کنید تا روند بهبودی زخم های ابرو سریع تر بشه.
  • وقتی همه زخم ها به طور طبیعی خوب شدند، میتونید از مرطوب کننده و محصولات آرایشی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان نباید روی ابروها رو خارش بدید و پوسته های ایجاد شده بر روی ابروها رو به زور از روی پوست جدا کنید. اجازه بدید این زخم ها با گذشت زمان و به طور طبیعی بهبود پیدا کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو