معرفی 12 خاصیت بی نظیر آب لبو و چغندر+ آموزش طرز تهیه

معرفی 12 خاصیت بی نظیر آب لبو و چغندر+ آموزش طرز تهیه


منبع: زیبامون

232

1398/12/3

17:03


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با خاصیت های بی نظیر آب لبو و چغندر آشنا کنیم.

معرفی 12 خاصیت بی نظیر آب لبو و چغندر+ آموزش طرز تهیه

لبو یکی از آن سبزیجات بی نظیری است که یا افراد از آن متنفر هستند و یا آن را به شدت دوست دارند. ولی در دهه گذشته با توجه به تحقیقاتی که روی لبو انجام شده است این سبزی خاص در هرم غذایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. این تحقیقات نشان میدهند که استفاده از آب لبو و چغندر می‌تواند خاصیت های بی نظیری برای سلامتی شما داشته باشد و ما در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم تمام این قابلیت های بی نظیر آب لبو را برای شما افشا کنیم. با ما همراه باشید.

یک : تاثیر آب لبو و چغندر روی کاهش فشار خون

خاصیت بی نظیر اب لبو و چغندر

با توجه به تحقیقاتی که محققان روی چغندر و آب آن انجام داده اند شما می توانید با خوردن روزانه یک لیوان آب لبو و چغندر به طور چشمگیری فشار خون خود را کاهش دهید. چغندر مثل کاهو و کلم دارای یک میزان بالا از نیترات غیر ارگانیک است. این ماده در بدن انسان تبدیل به نیتریک اسید می‌شود و نیتریک اسید قابلیت این را دارد که دیواره عروق خونی را گشاد کند و در نتیجه فشار خون کاهش پیدا میکند. در تحقیقاتی که روی ۶۴ نفر که دارای فشار خون بالا بودند انجام شد به هر کدام از آنها روزانه یک لیوان آب چغندر داده شد و پس از یک ماه فشار خون آنها دوباره بررسی شد و نتیجه این بود که فشارخون همه این افراد به میزان زیادی کاهش پیدا کرده بود. با کاهش فشار خون احتمال سکته قلبی و مغزی نیز کاهش پیدا می‌کند.

دو : تاثیر اب چغندر و لبو بر روی قوای جسمانی

خاصیت بی نظیر اب لبو و چغندر

بر اساس تحقیقات کوچکی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد ,خوردن آب چغندر قند و لبو باعث می شود که سطح نیترات پلاسما در بدن بالا برود و این مسئله باعث می شود که قوای جسمانی افزایش پیدا کرده و به طور فیزیکی فرد قوی تر شود.در حین این تحقیقات به تعدادی از دوچرخه سواران حرفه ای روزانه ۲ فنجان آب چغندر داده شد و پس از مدتی دوباره فعالیت های آنها بررسی شد و اکثر آنها در سرعت و قوای جسمانی و پیشرفت چشمگیری داشتند و همچنین راحت تر نیز در هنگام فعالیت نفس گیری می کردند. آب لبو را در بین وعده های غذایی می توان مصرف کرد، همینطور بعد از ورزش های سنگین، مصرف آب لبو باعث بالا بردن افزایش قوای جسمی و استقامت بدن می شود و به شما کمک میکند حین فعالیت های روزانه قوی تر و با نشاط تر باشید.

سه : تاثیر آب چغندر و لبو بر روی ماهیچه های قلب

آب چغندر قند و لبو برای افرادی که ماهیچه های قلب ضعیفی دارند و  از مشکلات قلبی رنج می برند می تواند به شدت مفید باشد. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ بر روی این مسئله انجام شد, به دلیل وجود نیترات فراوان در آب چغندر افرادی که از این نوشیدنی استفاده کرده اند, ۱۳ درصد در زمینه قدرت ماهیچه های قلب پیشرفت داشته اند و این تأثیر نیز آنی بوده است. بر اساس نتایج به دست آمده، تغییرات شگرفی در قدرت عضلات و ماهیچه‌های این بیماران ظرف دو ساعت پس از مصرف آب چغندر مشاهده شد که نشان‌دهنده تاثیر عمده آن بر فعالیت های روزمره آنها از جمله بلند شدن از صندلی، حمل بار، بالا رفتن از پله‌ها و نظایر آن بود.در واقع شما می توانید با خوردن آب چغندر به طور مستقیم روی فعالیت قلبتان تاثیر بگذارید و باعث شوید که ماهیچه های آن قوی تر عمل کنند.

دمنوش های خانگی بسیار ضروری برای زیبایی و سلامت + طرز تهیه

چهار : تاثیر آب لبو و چغندر بر روی الزایمر

خاصیت بی نظیر اب لبو و چغندر

همانطور که بالا تر گفته شد نیترات می تواند باعث شود که جریان گردش خون در بدن سرعت پیدا کند. بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام شد نیتراتی که از آب لبو گرفته می شود همچنین باعث می شود که جریان فشار خون به سمت مغز نیز سرعت پیدا کند و این مسئله باعث می شود که توانایی مغز برای بررسی کردن اطلاعات دریافتی نیز بالا برود. در این تحقیقات به تعدادی از بیماران و سالمندانی که دارای بیماری آلزایمر و زوال عقلی بودند یک رژیم غذایی سرشار از نیترات که در آن حد زیادی از آب چغندر و لبو نیز وجود داشت, داده شد. بعد از مدتی با بررسی نوار مغزی این بیماران مشاهده شد که میزان گردش خون در قسمت های جلویی مغز که مسئول طبقه بندی و بررسی اطلاعات است ,افزایش پیدا کرده.با وجود اینکه هنوز هم تحقیقات بیشتری لازم است اما احتمال اینکه یک رژیم سرشار از نیترات با استفاده از آب چغندر قند و لبو می تواند پیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد, بسیار بالا است.

چغندر و فواید بی نظیر آب آن برای مغز

پنج : تاثیر آب لبو و چغندر بر روی وزن و لاغری

آب لبو و چغندر کالری به شدت پایینی دارد و در واقع هیچ گونه اثری از چربی در آن نیست. در نتیجه این نوشیدنی سالم می تواند برای شما بهترین انتخاب برای شروع روزتان باشد. آب چغندر توانایی این را دارد که کمک کند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را جذب و  نگهداری کند. همچنین فیبر موجود در این سبزی باعث می‌شود که معده شما راحت‌ تر کار کند و اشتهای شما نیز پایین بیاید. در نتیجه می توانید آب چغندر را قبل از صرف غذا میل کنید تا باعث شود که معده شما فعالیت بهتری داشته باشد و کمتر غذا بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

شش : تاثیر آب لبو و چغندر برای پیشگیری از سرطان

چغندر و اب چغندر حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند بتالائین ها و پولیفنول ها است که اثرات مضر رادیکال های آزاد را خنثی می کند. بالا بودن رادیکال های آزاد در بدن باعث پیری زودهنگام سلول ها و افزایش خطر بیماری هایی مانند سرطان می شوند.آب چغندر با رشد سلول های بدخیم که عامل سرطان هستند مقابله می کند. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که آب چغندر باعث کاهش رشد تومورها بخصوص در پانکراس، سینه و پروستات می شود.همچنین قرمز بودن و رنگ خاص لبو به‌خاطر وجود "بتالائین" در آن است. بتالائین از آنتی ‌اکسیدان‌ های محلول در آب است. براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، بتالائین می‌تواند از سلول‌های سالم در برابر آثار مخرب برخی داروهای درمان سرطان محافظت بکند.

نقش منیزیم در بدن + معرفی بهترین منابع غذایی آن

هفت : اب چغندر و لبو یک منبع بی نظیر از پتاسیم است

خاصیت بی نظیر اب لبو و چغندر

پتاسیم ماده ای معدنی است که به اعصاب و عضلات کمک میکند عملکرد مناسبی داشته باشند. علائمی مانند ضعف و بی حالی و گرفتگی نشان میدهند که سطح پتاسیم بدن کم شده است. همچنین اگر سطح پتاسیم در بدن بیش از حد پایین بیاید، ممکن است فرد ضربان غیرطبیعی قلب را تجربه کند و این به شدت خطرناک است. لبو و اب لبو سرشار از پتاسیم است. البته باید از آن به حد مناسبی مصرف شود تا سطح پتاسیم در بدن در حد متعادلی باقی بماند.

بدن انسان نیاز دارد بعضی از مواد معدنی ضروری را دریافت کند تا بتواند به وظایف‌اش رسیدگی کند. برخی مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. درحالی‌که برخی دیگر به سلامت دندان‌ های فرد و استخوان ‌ها کمک می‌کنند. آب ‌لبو علاوه ‌بر پتاسیم محتوی مواد معدنی دیگری هم هست. کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، سدیم، روی، مس و سلنیم از سایر مواد معدنی مهمی هستند که می‌توان آنها را در آب‌ لبو یافت.

خاصیت های پوست موز برای زیبایی و سلامتی

هشت : آب لبو و چغندر سرشار از ویتامین C است

آب لبو و چغندر یک منبع سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به سیستم ایمنی بدن شما بسیار کمک کند و همچنین سلول های شما را در برابر رادیکالهای آزاد هوا محافظت کند. همچنین ویتامین C در تولید کلاژن پوست کمک بسیاری می‌کند و این باعث می شود که زخم های شما زودتر التیام پیدا کنند و همچنین بدنتان آهن بیشتری جذب کند. این ویتامین علاوه بر مزایای بسیار زیادی که برای بدن دارد، به درمان آسم هم کمک می‌کند.

نه : تاثیر مثبت آب لبو و چغندر بر روی کبد

ممکن است کبد شما به دلایل مختلفی آسیب ببیند یا عملکردش تضعیف شود. دلایلی مثل یک رژیم غذایی نامناسب ,استفاده بیش از حد از الکل و یا در معرض مواد سمی قرار گرفتن و داشتن یک شیوه زندگی کم تحرک می تواند باعث شود که کبد شما در معرض مشکلات جدی ای قرار بگیرد .از آنجایی که لبو حاوی بتائین  است شما می توانید از آن برای مراقبت از کبدتان استفاده های زیادی ببرید. بتائین قابلیت این را دارد که باعث نشود در کبد شما چربی تجمع کند و می تواند به حد زیادی از تجمع چربی ها بکاهد.همچنین بتائین به کبد شما کمک می‌کند که سموم را بهتر دفع کنند. در نتیجه با کمک اب لبو شما می‌توانید سلامت کبد خودتان را تضمین کنید.

ده : اب لبو و چغندر سرشار از فولات است

فولات یا همان ویتامین B9 از ویتامین های گروه B است. فولات برای بدن خاصیت های بسیار زیادی دارد و بسیاری از مشکلات فیزیکی را برطرف می‌کند. با کمک فولات شما می توانید مشکلات ناشی از نقص لوله عصبی و یا شکاف بین مهره ها و بیماری آنانسفالی را پیشگیری کنید. همچنین فولات می‌تواند به مادران باردار کمک کند که خطر به دنیا آوردن یک نوزاد نارس را کاهش دهند. در نتیجه خانم های باردار نیاز است که حتماً روزانه به حد کافی فولات دریافت کنند. شما می‌توانید با افزودن آب لبو به رژیم غذایی تان به یک میزان مناسب فولات به بدنتان برسانید و از بیماری های زیادی با این روش جلوگیری کنید.

یازده : اب لبو و چغندر به کاهش کلسترول کمک میکند

اگر از افرادی هستید که مبتلا به کلسترول بالای خون هستند و از این مسئله رنج می برید ,می توانید با افزودن آب لبو و چغندر به رژیم غذایی تان این مسئله را کنترل کنید. یک تحقیقات جامع بر روی موش ها در سال ۲۰۱۱ نشان داد که لبو و آب لبو می‌تواند باعث شود که کلسترول خون به حد زیادی پایین بیاید.

روش تهیه آب لبو یا آب چغندر

خاصیت بی نظیر اب لبو و چغندر

چهار عدد لبو کوچک را در مخلوط کن مخلوط کنید و سپس با اضافه کردن یک لیوان آب به آن، آب لبو تهیه کرده و آن را بنوشید.همینطور می توانید یک عدد لبو بزرگ را به قطعات کوچکی تقسیم کرده با مقداری زنجبیل، یک عدد هویج، و یک عدد سیب مخلوط کنید و مابین وعده های استراحت بین کار یا ورزش بنوشید.

روش دیگر این است که یک عدد لبو کوچک را با یک عدد خیار کوچک یا متوسط، مقداری آناناس مخلوط کرده و بنوشید، در صورت تمایل می توانید شیر نارگیل هم به آن اضافه کنید تا طعم بهتری برایتان پیدا کند.

لبو و اب لبو میتوان یک مورد به شدت سودمند برای افزودن به رژیم غذایی شما باشد. ولی با وجود اینکه این سبزی به شدت مفید است اما نباید در مصرف آن زیاده روی به خرج بدهید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را با ویژگی های بی نظیر لبو و اب ان اشنا کرده باشد. از اینکه با ما همراه شدید ممنونیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو