شربت پلارژین کیدز چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟

منبع: ستاره

205

1398/12/3

21:46


شربت پلارژین (Plargin) یا شربت پلارژین کیدز از داروهای ضد سرفه است که دیگر علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی یا عفونت دستگاه تنفسی را بهبود بخشیده و دوره درمان را کوتاه می‌کند. این دارو به صورت گیاهی بوده و مصرف آن عارضه جانبی خاصی ندارد.

ستاره | سرویس سلامت - با رسیدن به فصول سرد سال سرماخوردگی‌ها و به دنبال آن سرفه و گلو درد افزایش می‌یابد. این سرفه‌ها زمانی که کلافه‌کننده و طولانی مدت شوند، فرد را ناچار به استفاده از داروی ضد سرفه می‌کنند. شربت پلارژین یکی از داروهای درمان‌کننده سرفه است که در ادامه قصد داریم با موارد مصرف و عوارضی که احتمالا ممکن است به دنبال مصرف آن ایجاد گردد آشنا شویم.

سرفه

 

شربت پلارژین چیست؟

شربت پلارژین (Plargin) از داروهای گیاهی مناسب برای تمامی عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی (به ویژه برونشیت و سرماخوردگی) است که علاوه بر اینکه شدت علائم بیماری را کاهش می‌دهد به طور قابل توجهی دوره درمان را نیز کوتاه می‌کند. این دارو به دلیل بو و طعم مطبوعی که دارد برای کودکان مناسب است. چنانچه به منظور رفع سرفه‌هایی که گریبان‌گیرتان شده‌اند قصد دارید از این دارو استفاده کنید، می توانید قبل از آن با روش‌های خانگی درمان سرفه و همچنین درمان خانگی سرماخوردگی نیز آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

نام‌های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام های تجاری
 -
 موارد مصرف

 بهبود سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی

 رفع علائم سرفه، گلو درد، آبریزش و گرفتگی بینی

 عوارض  در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد
 تداخل دارویی
 تداخل دارویی خاصی گزارش نشده است

مقدار و نحوه مصرف شربت پلارژین

اگرچه بهتر است دوز مصرفی به صورت دقیق توسط پزشک تعیین گردد اما به طور معمول به منظور رفع علائم سرماخوردگی در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال ۷.۵ میلی‌لیتر و در کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۵ میلی‌لیتر از دارو سه بار در روز مصرف می‌شود.
 
توجه: بیماری‌هایی مثل تومورهای قفسه سینه و ریه و... ممکن است تنها با سرفه خود را نشان دهند و بنابراین رفع علائم آن‌ها با استفاده از این دارو تنها باعث پیشرفت بیماری و از دست دادن زمان می‌شود.

شربت پلارژین



بیشتر بدانید: معرفی برخی از انواع شربت گلو درد موجود در داروخانه ها


نکاتی که در ارتباط با مصرف شربت پلارژین باید بدانید

  1. طول مدت مصرف این دارو نباید بیشتر از ۲ هفته شود.
  2. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید و قصد دارید این دارو را مصرف کنید حتما در خصوص داروی‌های دیگر پزشکتان را در جریان بگذارید.
  3. دارو را بیش از میزان تجویز شده مصرف نکنید. 
  4. توصیه می‌شود پس از بهبود نسبی علایم بیماری، درمان را 2 تا 3 روز ادامه دهید.
 
کلام آخر
امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله "ستاره" در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو