معرفی مقاصدی که برای سفر انفرادی زنان مناسب هستند

معرفی مقاصدی که برای سفر انفرادی زنان مناسب هستند


منبع: همگردی

226

1398/12/4

00:16


گشت و گذار در دنیا و انجام سفر تکنفره توسط خانم ها می تواند تجربه بزرگی در جهت توانمندتر شدن آن ها باشد. وقتی به عنوان یک خانم تنها سفر می کنید، این آزادی را دارید که هرجا دلتان می خواهد بروید، هر چه انتخاب خودتان است بخورید، هرچه دوست دارید ببینید و کارهایی انجام دهید که به آن ها علاقه دارید و سمت چیزهایی که از آن ها خوشتان نمی آید، نروید. اصلا لازم نیست با کسی مشورت کنید، رضایت و موافقت کسی را جلب کنید یا با کسی مدارا کنید و خودتان را به کنار آمدن با تصمیماتش مجبور کنید. این سفر تکنفره می تواند هم باعث بیشتر شدن اعتماد به نفس و هم کشف کردن بیشتر شخصیت خودتان شود. اما برخی از خانم ها از تنها سفر کردن می ترسند یا از فکر انجام آن استرس می گیرند. تمامی ذهن آن ها روی موانع و سختی های ممکن در این سفر مانند گم شدن، احساس تنهایی، حفظ سلامتی، فرار از آزار جنسی و داشتن امنیت تمرکز می کند. حقیقت این است که خانم هایی که تنها سفر می کنند، وقتی آرامش و آسایش خانه خود را رها می کنند، قطعا با چالش هایی روبرو می شوند. اما با برنامه ریزی دقیق، هوش و تصمیم گیری منطقی و توجه به فرهنگ محلی کشور مقصد، می توانند ریسک های مختلف را به حداقل برسانند و شانس داشتن یک سفر قول العاده را به حداکثر نزدیک کنند. در نوشتار بهترین مقاصد برای سفر انفرادی زنان، در مورد سفر زنانه ایده آل و مقاصد مناسب برای سفر زنان می نویسیم.

مقاصد مناسب برای سفر زنان

نروژ Norway

کشور نروژ علاوه بر آوازه جهانی که بخاطر وایکینگ ها دارد، به دلیل اینکه یک مقصد گردشگری ایمن و دوستانه بوده نیز شهرت پیدا کرده است؛ دو عنصر مهمی که برای خانم های گردشگر، بویژه آن ها که تنها سفر می کنند، بسیار اهمیت دارند. کشورهای اسکاندیناوی همیشه در همه فهرست های مربوط به کیفیت زندگی و درصد خوشحالی و خوشبختی، درصدر قرار می گیرند. مردم نروژ بویژه بسیار پذیرا و میهمان نواز هستند و به فرهنگ خود افتخار می کنند. به نظر می رسد از اینکه به گردشگران کمک کنند، آدرس را نشان بدهند یا پیشنهادی ارائه کنند خوشحال به نظر می رسند. بیشتر آن ها انگلیسی صحبت می کنند و برخی از آن ها به زبان های دیگر نیز تسلط دارند؛ بنابراین ارتباط برقرار کردن در این مورد از مقاصد مناسب برای سفر انفرادی زنان مشکل بزرگی به شمار نمی رود. علاقمندان به طبیعت از گشت و گذار در گلوگاه های افسانه ای نروژ، یخچال های طبیعی فوق العاده، تماشای نورهای شمالی و بازدید از 21 پارک ملی موجود در این کشور لذت خواهند برد. آن هایی که به سفر شهری علاقه دارند نیز می توانند از شهرهای تاثیرگذار و تماشایی اسلو Olso، برگن Bergen، استاوانگر Stavanger و ترومسو Tromso دیدن کنند و از یکی از بهترین مقاصد برای سفر انفرادی زنان لذت ببرند.

نروژ Norway

ژاپن Japan

ژاپن یکی دیگر از مقاصد مناسب برای سفر زنان است. این کشور دارای جذابیت آسیایی بوده، اما در عین حال بسیار تمیز است، مردم بسیار مودبی دارد، همه چیز در آن با کارآمدی و نظم اداره می شود که همه این ها برای کشوری با این همه جمعیت، واقعا خارق العاده است. سیستم حمل و نقل عمومی این مورد از مقاصد مناسب برای سفر انفرادی زنان، هم در نواحی شهری و هم در نواحی روستایی بسیار آسان و قابل دسترس هست. اختلاف زبانی در این کشور می تواند یک چالش بزرگ باشد؛ اما این چالش هم بخشی از ماجراجویی سفر به این کشور باستانی به شمار می رود. بیشتر ژاپنی ها از اینکه شما سعی کنید به زبان آن ها سخن بگویید، خوشحال و هیجان زده می شوند و بسیاری از آن ها بدشان نمی آید انگلیسی خود را با شما تمرین کنند. اگر به طور اتفاقی گم شوید یا برای خواندن تابلوها به کمک احتیاج داشته باشید، همیشه کسی هست که به شما کمک کند. ژاپن یکی از ایمن ترین کشورهای جهان است. این کشور ریشه در سنت دارد، اما با عناصر مدرن خود شما را در دریایی از تضادها غرق می کند؛ از معابد باستانی، چشمه های آبگرم اونسن و مراسم سنتی صرف چای تا مدهای عجیب و غریب مدرن، رستوران های کارائوکه موسیقی پاپ و زندگی شبانه پر از رنگ و نور و تابلوهای رنگارنگ. این کشور یکی از بهترین مقاصد برای سفر انفرادی زنان محسوب می شود.

ژاپن Japan

کاستاریکا Costa Rica

کاستاریکا برای کسانی که به دنبال فعالیت های ماجراجویانه، غرق شدن در طبیعت یا کسب آرامش هستند، یک مقصد گردشگری مناسب است و گزینه های بیشماری برای انتخاب در این کشور وجود دارند. با سفر به این کشور می توانید زیپ لاین در جنگل های بارانی آن را تجربه کنید، در یک مسیر جنگلی مه آلود به کوهنوردی و تپه نوردی مشغول شوید؛ به قایقرانی در رودخانه های خروشان یا موج سواری مشغول شوید. همچنین می توانید به تماشای آتشفشان بروید؛ به دنبال تنبل ها در جنگل باشید؛ در یک کلاس ساحلی یوگا شرکت کنید یا در کلبه ای که کنار یک استخر طبیعی قرار دارد به استراحت و کسب آرامش مشغول شوید. در کشور های آمریکای لاتین، فضایی وجود دارد که معمولا خانم های تنها به طور ناخواسته توجه مردان این کشورها را به خود جذب می کنند؛ اما در کاستاریکا چنین فضایی وجود ندارد و خانم ها می توانند در آرامش به سفر تکنفره خود مشغول باشند. مردان این کشور بسیار صمیمانه برخورد می کنند؛ اما حد و حدود را نیز نگه می دارند. زوج ها و خانواده های فراوانی برای تعطیلات به این کشور سفر می کنند؛ اما این موضوع باعث نمی شود شما به عنوان یک گردشگر مستقل احساس تنهایی کنید. صنعت گردشگری کاستاریکا واقعا پیشرفت کرده است؛ بنابراین در این کشور می توانید به امکانات عالی دست پیدا کنید و لازم نیست برای گم نشدن مسیر های رفته را نشانه گذاری کنید.این کشور خالی از جرم نیست و مانند همه کشورهای دیگر جهان، جرم هایی در آن اتفاق می افتند؛ اما نباید نگران امنیت شخصی باشید؛ بخصوص در نواحی که به اقیانوس آرام نزدیک هستند.

کاستاریکا Costa Rica

هلند Netherlands

هلند یک کشور کوچک بوده و بهمین علت سفر کردن در آن بسیار آسان است. بنابراین خانم های گردشگری که تنها سفر می کنند می توانند در یک سفر کوتاه، نقاط بسیار زیادی را در این کشور ببینند و تجربیات زیادی داشته باشند و برای این کارها نیاز به یک برنامه ریزی سختگیرانه و دقیق نیست. در سفر به هلند می توانید در کنار کانال های آب آمستردام Amsterdam دوچرخه سواری کنید یا در کوچه های این شهر یا شهرهای دیگرش به گشت و گذار مشغول شوید. همچنین بهتر است برای بازدید از قلعه ها، آسیاب های بادی، دریاچه ها و روستاهای این کشور زمان بگذارید. در سفر به این مورد از بهترین مقاصد برای سفر انفرادی زنان متوجه خواهید شد که مردم آن بسیار آزاد اندیش، صبور و صمیمی هستند. شما می توانید در یک کافه، گالری هنری، موزه یا کلوب به وقت گذرانی و آشنایی با افراد جدید مشغول شوید. پیدا کردن کسی برای صحبت کردن آسان است؛ چرا که اغلب به زبان انگلیسی صحبت می کنند؛ همچنین می توانید جایی بنشینید و مردم را تماشا کنید. می توانید از امنیت این کشور مطمئن باشید؛ خانم هایی که به سفر تکنفره علاقه دارند می توانند در کمال راحتی و بی دردسر در این کشور به سفر مشغول شوند.

هلند Netherlands

بالی Bali

پدیده سه وجهی "خوردن، دعا کردن و عشق ورزیدن" که از اصول اقامت در بالی به شمار می رود باعث شده تا این منطقه در برنامه سفر تکنفره بسیاری از خانم هایی که تنها سفر می کنند، قرار بگیرد. گردشگران جوانی که با کوله پشتی سفر می کنند، افراد مجرد و ماجراجو، مطلقه هایی که در جستجوی خود درونشان هستند و بیوه های بی آشیانی که کسی همسفرشان نیست، همه و همه جای مناسب خود را در سفر به این جزیره زیبا پیدا می کنند. حتی اگر تنها سفر کنید، اصلا لازم نیست در سفر به این کشور تنهایی را تجربه کنید، زیرا در طول اقامتتان در مسافرخانه های بالی، وقت گذرانی در کافه ها، شرکت در کلاس های یوگا، بازدید از معابد یا شرکت در تورهای مختلف، فرصت های بسیاری برای ملاقات و آشنایی با افراد مختلف از سرتاسر جهان پیدا خواهید کرد. گردشگری مهمترین و اصلی ترین بخش اقتصاد محلی به شمار می رود، بنابراین گشت و گذار و انجام فعالیت های تفریحی مختلف در این جزیره آسان و ارزان است. مردم بالی بسیار صمیمی و پذیرا هستند و از اینکه شما در مراسم، آیین ها و فستیوال های متعدد کشورشان شرکت می کنید، خوشحال می شوند. البته بهتر است موارد ایمنی را حتما رعایت کنید. البته این مردم بالی نیستند که باید نگرانشان باشید؛ بلکه گردشگران دیگر هستند که می بایست در ارتباط برقرار کردن با آن ها احتیاط کنید. اگر یک خانم جوان و مجرد باشید، ممکن است در بالی با متلک های مردان جوان این جزیره مواجه شوید؛ اما آن ها کاملا بی خطر هستند و بهتر است نگرانی در این زمینه نداشته باشید.

بالی Bali

نیوزیلند New Zealand

نیوزیلند به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای انجام سفر تکنفره شناخته می شود و مردم گرم و صمیمی، شگفتی های طبیعی متنوع و گستره و تنوع فعالیت های قابل انجام در این کشور، از دلایل این شهرت هستند. مردم نیوزیلند بسیار خونسرد و آرام هستند و از خودنمایی و تظاهر در میان آن ها خبری نیست. بهتر است پیشاپیش از میان شهرها، کوه ها، سواحل، یخچال های طبیعی، گلوگاه ها، جنگل های بارانی و دیدنی های دیگر این کشور، انتخاب کنید، زیرا گزینه های بیشماری برای انتخاب وجود دارند. در این مورد از بهترین مقاصد برای سفر انفرادی زنان می توانید به بانجی جامپینگ، سواری روی قایق های جت، اسکی کردن، پیاده روی در مسیر میلفورد Milford Track و بسیاری فعالیت های دیگر مشغول شوید.

نیوزیلند New Zealand

سنگاپور Singapore

سنگاپور برای خانم هایی که تکنفره سفر می کنند، می تواند یک مقصد گردشگری جالب با فرهنگ بسیار غنی باشد. این کشور دارای ترکیبی از امکانات مدرن و جذابیت های سنتی است. این جزیره کوچک بسیار ایمن بوده و ترکیبی از فرهنگ های چینی، مالائی و هندی در آن دیده می شوند. همچنین دارای پایین ترین نرخ جرم در قاره آسیا نیز هست. شهر سنگاپور دارای جاذبه های فرهنگی، شگفتی های معماری، گزینه های مناسب برای خرید کردن، انواع غذاهای خوش طعم و زندگی شبانه پر شور است. اگر یک خانم هستید که تکنفره سفر می کنید، بازدید از شهر چینی ها Chinatown، باغ گیاه شناسی Botanic Garden، جاده اورکرد Orchard Road یا تماشای چشم اندازها از بالای سنگاپور فلایر Singapore Flyer را از دست ندهید.

سنگاپور Singapore

ایرلند Ireland

ایرلند یکی از بهترین نقاط جهان برای انجام سفر تکنفره است؛ بویژه از آن جهت که تمامی موارد مورد نظر خانم های تنها را دارد: امنیت بالا، آسان بودن جهت یابی، مردم گرم و صمیمی، نبودن مانع زبانی، چیزهای بسیار زیاد برای دیدن و فعالیت های بسیار زیاد برای انجام دادن. در این کشور بعید است دچار شوک فرهنگی شوید؛ اما جذابیت های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را پای پیاده، به وسیله دوچرخه یا در تور های گردشگری تجربه کنید. ایرلند سرزمینی غنی از ادبیات، موسیقی، انواع قلعه، دشت های سرسبز و زیبا و خطوط ساحلی صخره ای به شمار می رود. شبکه گسترده مسافرخانه های این کشور گزینه ای ایده آل برای اقامت هستند و از رگه هایی از جذابیت ایرلندی نیز سود می برند. اگر دلتان می خواهد با دیگران ارتباط برقرار کنید می توانید با دیگران به آسانی صحبت کنید و اگر خلوت خود را ترجیح می دهید می توانید کاملا تنها باشید و یک سفر تکنفره ایده آل را تجربه نمایید. بارهای متعدد و کافه های دنج بهترین نقاط برای وقت گذرانی و آشنایی با دیگران هستند. در این کشور، حضور یک خانم تنها در این مکان ها کاملا قابل قبول و معمول است. ایرلندی های خوش صحبت بخاطر استعداد ارتباط برقرار کردن خود مشهور هستند؛ در این مورد از مقاصد مناسب برای سفر زنان هم همان احتیاط های ایمنی را بکار ببرید که در کشور خودتان رعایت می کنید.

ایرلند Ireland

استرالیا Australia

اگر یک خانم گردشگر هستید که قصد دارید دست به یک سفر تکنفره به استرالیا بزنید، بهتر است بدانید شما تنها خانمی نیستید که این کار را انجام می دهید. این کشور یکی از مقاصد مناسب برای سفر زنان هست، چرا که ایمن است؛ فضای آن خیلی سخت گیرانه نیست و در این کشور بشدت خوش می گذرد. در هتل ها، مسافرخانه ها و حتی پارکینگ های خودروی کاروان در این کشور می توانید خانم های گردشگر از هر سن، موقعیت زندگی، بودجه را پیدا کنید. در سفر به استرالیا، می توانید به بازدید از شهرهای بزرگی مثل سیدنی Sydney، ملبورن Melbourne یا پرث Perth بروید؛ به شهرهای سواحل شرقی که در نزدیکی دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef هستند سفر کنید؛ در منطقه مرکزی آوت بک outback به گشت و گذار مشغول شوید، حیات وحش فوق العاده این کشور را ببینید و خودتان را در فرهنگ بومی استرالیا غرق کنید. این کشور بسیار بزرگ و پر تنوع است؛ بنابراین گزینه های بیشماری برای تجربه و بازدید وجود دارند و برای انتخاب بهترین ها در یکی از مقاصد مناسب برای سفر زنان گیج خواهید شد.

استرالیا Australia

لائوس Laos

وقتی از نقاط ایده آل برای سفر تکنفره خانم ها صحبت می کنیم، شاید این کشور آسیای جنوب شرقی اصلا به ذهنمان خطور نکند؛ اما این کشور می تواند در فهرست بهترین ها قرار بگیرد. کشور لائوس کمی بیشتر از تایلند یا ویتنام در مسیر گردشگران قرار داشت، اما برای گردشگران مستقل که تنها سفر می کنند گریزگاهی آرامش بخش و عالی به شمار می رود. این کشور بعد از دهه ها جنگ، در سال 1989 درب های خود را به روی گردشگران باز کرد و هم اکنون به یک مکان با امکانات نه چندان کافی، اما بسیار آرامش بخش تبدیل شده است. مردم لائوس گرم و صمیمی هستند و به فراهم آوردن مقدمات آسایش گردشگران بسیار اشتیاق نشان می دهند. بنابراین گردشگری باعث حفظ شدن میراث فرهنگی و معماری غنی این کشور و به نمایش در آمدن زیباترین مناظر این کشور شده است.

لائوس Laos

کانادا Canada

کانادایی ها در جهان به صمیمی بودن، مودب بودن و مهربان بودن شهره هستند. مناظر طبیعی کانادا، از کوه های باشکوه راکی Rockies در غرب تا شگفتی های طبیعی در شرق، خارق العاده هستند. شهرهای این کشور مانند ونکوور Vancouver، تورنتو Toronto و مونترال Montreal کلاسی جهانی دارند و فضای فرانسوی کبک Quebec به جذابیت این کشور می افزاید. نرخ جرم در کانادا پایین است؛ بخصوص اگر این کشور را با کشورهای جنوبیش در قاره آمریکا مقایسه کنیم و استانداردهای زندگی بسیار بالا هستند. فاصله شهرها و روستاها بسیار زیاد، اما جابجایی آسان است. تمامی این ویژگی ها باعث شده تا کانادا یکی از مقاصد مناسب برای سفر زنان باشد.

کانادا Canada

شیلی Chile

بهترین روش برای سفر در کشورهای آمریکای جنوبی این است که بدلایل ایمنی، آن را با یک همسفر انجام دهید. اما اگر ترجیح می دهید تنها سفر کنید، کشور شیلی در این قاره انتخاب خوبی به نظر می رسد. شهر سانتیاگو Santiago یک شهر ایمن و روشنفکر بوده و گشت و گذار در آن آسان است. در عرض چند ساعت هم می توانید به کندوکاو در کوه های آند Andes مشغول شوید و هم از اقیانوس آرام Pacific Ocean دیدن کنید؛ هر دو این زیبایی های طبیعی در امتداد این مورد از مقاصد مناسب برای سفر انفرادی زنان وجود دارند. به سمت شمال بروید و صحرای آتاکاما Atacama Desert را ببینید؛ به سمت جنوب بروید و از طبیعت و حیات وحش پاتاگونیا Patagonia دیدن کنید. مردم این مورد از مقاصد مناسب برای سفر انفرادی زنان میهمان نواز هستند و حتی ممکن است شما را به میهمانی های خانوادگی خود دعوت کنند. اگر کمی اسپانیایی بلد باشید، در این کشور بسیار به کارتان می آید؛ اما همیشه کسی پیدا می شود که حرف های شما را برای بقیه ترجمه کند. مردان آمریکای لاتین علاقه دارند با خانم ها هم صحبت شوند و با آن ها شوخی کنند؛ اما این نزدیکی آن ها کاملا بی آزار است و مطمئن باشید به عنوان یک خانم که تکنفره سفر می کند، مشکلی با آن ها نخواهید داشت، بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، هیچ نگرانی به خود راه ندهید.

شیلی Chile

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو