آموزش طرز تهیه قنبر پلوی شیرازی با گوشت چرخ کرده

منبع: نمکستان

169

1398/12/4

06:34


قنبر پلوی شیرازی یک غذای محلی ایرانی است. قنبر پلوی شیرازی غذایی آسان و دارای مزه ­ای ملس است و محبوبیت زیادی دارد و اغلب در مناسبت ها و مهمانی ها پخته می­شود.

نمکستان: قنبر پلوی شیرازی یک غذای محلی ایرانی است. قنبر پلوی شیرازی غذایی آسان و دارای مزه ­ای ملس است و محبوبیت زیادی دارد و اغلب در مناسبت ها و مهمانی ها پخته می­شود. این غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده قلقلی همراه با پیاز و کشمش تهیه می شود. برای آَنایی با طرز تهیه این غذای خوشمزه لطفا با ما همراه باشید :

قنبر پلو طرز تهیه قنبر پلوی شیرازی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای تهیه قنبر پلوی شیرازی

برنج ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۱ کیلو گرم
گردو ۱۰۰ گرم
کشمش ۲۰۰ گرم
رب انار ۲ قاشق چای خوری
شیره ی انگور ۱ قاشق چای خوری
پیاز ۱ عدد
آرد نخودچی ۲ قاشق چای خوری
زرد چوبه ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن به میزان دلخواه

آموزش درست کردن قنبر پلو شیرازی در منزل

طرز تهیه قنبر پلوی شیرازی

ابتدا گوشت را با آرد نخودچی و نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز می دهیم تا منسجم شود. سپس به اندازه تقریبی یک فندوق، گوشت را برداشته و به شکل کوفته­ های ریزی در می ­آوریم و بعد در روغن نسبتا گرم سرخ می­کنیم.

پیاز را نگینی خورد می­کنیم. در تابه­ای دیگر روغن ریخته و پیاز ها را در آن تفت می­دهیم. پس از کمی تفت دادن پیاز ها، گردو های خورد شده را اضافه می­کنیم . پس از تفت دادن پیاز و گردو در آخر با افزودن کشمش ها تابه را از روی حرارت بر می­داریم.

برنج را که از قبل ۲ تا ۳ ساعت در آب و نمک خیس داده­ایم را آبکش می­کنیم و در قابلمه­ ی مورد نظر ریخته و لا به لای آن، کوفته ها به همراه مخلوط کشمش با پیاز و گردوی تفت داده شده را قرار می­دهیم.

رب انار و شیره­ انگور را تفت می­دهیم و بر روی برنج می­ریزیم. برنج را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می­گذاریم خوب دم بکشد. نوش جان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو