بررسی نوکیا ۲.۲ و نگاهی به قابلیت های این تلفن هوشمند اقتصادی

بررسی نوکیا ۲.۲ و نگاهی به قابلیت های این تلفن هوشمند اقتصادی


منبع: آرگا

117

1398/12/4

18:06


گوشی نوکیا ۲.۲ یکی از محصولات اقتصادی شرکت نوکیا می باشد که از اندروید وان(۹.۰ پای) بهره می برد. این اسمارتفون علاوه بر ازاران قیمت بودن عملکرد نرم و روانی را به ارمغان آورده و گزینه مناسبی برای افرادی می باشد که عملکرد گوشی برایشان مهمتر از ظاهر آن است. با بررسی گوشی نوکیا ۲.۲ همراه این مطلب باشید.

در ژوئن ۲۰۱۹ گوشی نوکیا ۲.۲ به بازار موبایل معرفی شد. این اسمارتفون از اندروید وان (۹.۰ پای) بهره می برد و یک گوشی اقتصادی می باشد. نوکیا ۲.۲ مناسب افرادی است که مایلند با هزینه کمتر یک گوشی هوشمند کار راه انداز داشته باشند. ضمنا این اسمارتفون با قیمت ۹۰ یورو به بازار ارائه شد.

بررسی گوشی اقتصادی نوکیا ۲.۲

شناخت مزایای گوشی

گوشی نوکیا ۲.۲  از طراحی جمع و جوری بهره می برد و با یک بریدگی قطره ای شکل و قابلیت اختصاصی دستیار گوگل سعی دارد تا حدودی خواسته های خریداران گوشی هوشمند را برآورده نماید. این اسمارتفون با قابلیت گوگل اسیستنت و یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد مطلوبی را به ارمغان خواهد آورد. در ادامه با بررسی گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه نوکیا ۲.۲ همراه ما باشید.

وارسی نوکیا 2.2

نقاط قوت:

  • قیمت ارزان
  • عملکرد نرم افزاری روان
  • خوش دست بودن

نقاط ضعف:

  • دوربین معمولی
  • سخت افزار نه چندان قدرتمند

طراحی

به طور معمول در طراحی گوشی های ارزان قیمت کیفیت ساخت زیاد مدنظر نبوده اما نوکیا، کمپانی است که همواره محصولات با کیفیت را به بازار عرضه نموده است. بررسی طراحی نوکیا ۲.۲ نیز نشان داد که دقیقا تلاش شده تا حداکثر کیفیت با توجه به هزینه تولید و محدودیت قیمت لحاظ شود. پلی کربنات ساختار بدنه گوشی را تشکیل داده و هیچ فلزی در آن به کار نرفته است.

بازنگری باتری نوکیا 2.2

طبق ادعای نوکیا پنل جلویی و پشتی این اسمارتفون را پوششی شیشه ای احاطه کرده است اما بر روی مقاوم بودن شیشه تاکید نکرده و بررسی ها نشان داد که پنل پشتی نسبت به خراشیدگی یا تماس با اشیاء نوک نیز بسیار حساس است. توصیه می شود حتما از قاب محافظ بدنه بهره بگیرید.

بازبینی نهایی گوشی نوکیا 2.2

ابعاد بدنه پلاستیکی و براق نوکیا ۹.۳ *۷۰.۶*۱۴۶ میلیمتر بوده و وزنی حدود ۱۵۳ گرم دارد.  به این ترتیب نسبت به نسخه قبلی ظریفتر محسوب می شود. قاب پشت گوشی را می توان جدا نمود تا به باتری، درگاه سیم کارت دوم و رم دسترسی یابید. قابل ذکر است که باتری این گوشی قابل جداسازی وتعویض است. البته این نوع طراحی به نوعی منسوخ شده می باشد. باید اضافه نمود که نوکیا ۲.۲ قابلیت پشتیبانی اتصال همزمان دو سیمکارت را نیز دارد و تک اسپیکری با کیفیت صدای معمولی را نیز ارائه می نماید.

گوشی اقتصادی نوکیا 2.2

محتویات جعبه نویا 2.2

برای باز شدن صفحه نمایش از پین و رمزهای الگوی بهره بگیرید و از اسکنر انگشت با توجه به ارزان قیمت بودن نوکیا ۲.۲ خبری نیست. کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته و کلید دستیار گوگل نیز در سمت چپ تعبیه شده است. جک هدفون ۳.۵ میلی متری در قسمت بالای قاب مشاهده می شود و شکاف کوچک بلندگو در پایین گوشه سمت راست در نظر گرفته شده است. در ضمن در قسمت پایین نوکیا ۲.۲  نیز یک درگاه میکرو micro USB به چشم می خورد.

بررسی نوکیا 2.2

با در دست گرفتن گوشی حس زیاد عالی منتقل نخواهد شد و ارزان قیمت بودن آن بسیار مشخص است. در پنل پشتی نیز دوربین و فلاش تعبیه شده زیر آن به همراه لوگوی نوکیا در مرکز و سایت سازنده در پایین جذابیت چندانی ایجاد نکرده اند. البته باید گفت نوکیا ۲.۲ از طراحی جمع و جوری بهره می برد و لبه های گرد آن موجب شده تا در یک دست به راحتی جای گیرد و با اینکه بدنه پلاستیکی است ولی لغزنده نبوده و کار کردن با آن آسان می باشد. به طور کلی اگر ظاهر گوشی برای شما چندان مهم نیست و در جستجوی گوشی اندرویدی کار راه انداز می باشید نوکیا ۲.۲ انتخاب مناسبی خواهد بود.

بازنگری طراحی نوکیا 2.2

نمایشگر

نمایشگر نوکیا ۲.۲ اندازه ای حدود ۵.۷۱ اینچ دارد و از نوع IPS LCD با روزلوشن ۱۵۲۰*۷۵۰  پیکسل و نسبت تصویر ۱۹:۹ می باشد. این صفحه نمایش کیفیت اچ دی پلاس را عرضه می کند که برای یک گوشی مقرون به صرفه کیفیت قابل قبولی خواهد بود. در ضمن این رزولوشن تراکم پیکسلی ۲۹۵ پیکسل در هر اینچ را به اجرا می گذارد. نمایشگر نوکیا ۲.۲ در سه لبه بالایی، سمت راست و چپ حاشیه های باریکی دارد و حدود ۷۹ درصد کل پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

بازبینی دوربین نوکیا 2.2

صفحه نمایش کیفیت خوبی برای مشاهده محتوا داشته که از نکات مثبت برای نوکیا ۲.۲ به شمار می رود. همچنین تصاویر دارای شادبی و شارپنس خوبی نیز هستند بعلاوه رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب نمایشگر موجب شده تا جزئیات تصاویر نیز مطلوب و قابل قبول باشد و می توان گفت نوکیا ۲.۲ برای مشاهده فلیم یا ویدئو نسبتا مطلوب عمل می کند.

صفحه نمایش نوکیا 2.2

نمایشگر نوکیا ۲.۲ از لحاظ قدرت تولید روشنایی و بهره گیری در محیط های باز و زیر تابش نور نیز عملکرد رضایت بخشی دارد. با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش روی ۱۰۰ درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نوربه مشاهده محتوا بپردازید. ولی چنانچه شدت نور محیط بسیار زیاد باشد، بخصوص تحت نور مستقیم خورشید اندکی مشاهده محتوا دشوار می شود. به طور کلی بررسی نمایشگر نوکیا ۲.۲ نشان می دهد که صفحه نمایش این اسمارتفون کیفیت مطلوبی را به ارمغان خواهد آورد.

دوربین

بازنگری کلی نوکیا 2.2

دوربین اصلی نوکیا ۲.۲  دارای یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 می باشد که از قابلیت فوکوس خودکار، HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدئو های Full HD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه نیز برخودار است. همچنین چراغ فلاش ال ای دی اختصاصی نیز زیر لنز دوربین اصلی تعبیه شده که می‌توان از آن برای ایجاد وضعیت بهتر عکسبرداری بهره برد. در مجموع کیفیت دوربین معمولی و به نوعی قابل قبول می باشد و نباید انتظار بالایی از این گوشی اقتصادی داشت.

دوربین سلفی نوکیا 2.2

دوربین سلفی نوکیا ۲.۲ نیز لنزی ۵ مگا پیکسلی داشته که قابلیت خاصی برای آن در نظر گرفته نشده و عملکردی کاملا معمولی را به اجرا می گذارد.

نرم افزار

همانطور که پیشتر ذکر شد نوکیا ۲.۲ از سیستم عاملی مبتنی بر اندروید وان بهره می برد. به این ترتیب از لحاظ بروز رسانی و امنیت خیال کاربر را آسوده نموده و همچنین به این دلیل که اندروید One بدون هیچ رابط کاربری یا المان اضافه ای می باشد بستر نرم افزاری سبک و روانی را به ارمغان آورده و این امر هماهنگی بیشتر بخش سخت افزار و نرم افزار را به دنبال خواهد داشت.

قیمت گوشی نوکیا 2.2

اجرای برنامه های معمولی و بازیهای سبک بدون لگ و تاخیری صورت می گیرد اما بازیهای سنگین با لگ و تاخیر همراه خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد هر چه حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی بیشتر شود اجرای برنامه ها نیز با تاخیر روبرو می شود. بنابراین همواره از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری نمایید. به طور کلی در یک استفاده معمولی بستر نرم افزاری نوکیا ۲.۲ قادر است به اجرای کارهایی مانند وبگردی، تماشای ویدئو در یوتیوب، نصب و بهره از برنامه هایی مانند تلگرام ، اینستاگرام و  … بپردازد. ولی چنانچه حجم ذخیره اطلاعات حافظه دستگاه افزایش یابد برای اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام با اندکی تاخیر مواجه می شوید.

شناخت معایب و مزایای گوشی نوکیا 2.2

سخت افزار

چپست به کار رفته در این اسمارتفون هلیو A22 مدیاتک ۱۲ نانومتری می باشد که دارای پردازنده مرکزی ۴ هسته ای می باشد. و هر چهار هسته از نوع Cortex A53 بوده و فرکانس کاری ۲گیگاهرتز را عرضه می دارند. پردازنده گرافیکی اآن نیز  PowerVR GE8320 بوده که وظیفه پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد. نوکیا ۲.۲ با دو رم ۲ و ۳ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ روانه بازار شده است. و از طریق درگاه کارت حافظه میکرو SD قابلیت ارتقا فضای ذخیره سازی تا ۴۰۰ گیگابایت را خواهد داشت. ولی پیشنهاد می شود بیشتر از فضای داخلی تلفن بهره بگیرید تا رم میکرو اس دی، تا از پر شدن حافظه  دستگاه و ایجاد لگ و تاخیر پیشگیری کنید.

آشنایی با نمایشگر نوکیا 2.2

باتری

بررسی باتری موجود در نوکیا ۲.۲ نشان داد که دارای ظرفیت ۳۰۰۰ ملی آمپر ساعت بوده و از نوع لیتیوم یونی  و قابل تعویض می باشد. این باتری قادر است در یک استفاده معمولی انرژی دستگاه را برای یک روز تامین نماید. و چنانچه استفاده بیشتر از حد معمول باشد زودتر به شارژ مجدد نیاز پیدا می کنید. برای شارژ کامل باتری حدود یک ساعت و سی دقیقه زمان لازم است. به طور کلی توان شارژدهی و سرعت خالی شدن شارژ باتری معمولی می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو