جزییات رسیدن کرونا به هرمزگان

58

1398/12/4

22:05


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیرو شایعات منتشر شده مبنی بر بستری شدن تعداد زیادی مورد مشکوک در بیمارستانهای شهید محمدی و استان گفت : درحال حاضر فقط دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در استان وجود دارد.

جزییات رسیدن کرونا به هرمزگان

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا دکتر فاطمه نوروزیان ضمن تکذیب شایعات پخش شده در فضای مجازی، اظهار کرد: هم اکنون دو بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های شهید محمدی بندرعباس و پیامبر اعظم قشم بستری هستند که کلیه اقدامات کنترلی و درمانی برای این بیماران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در صورت مثبت شدن بیماری به ویروس کرونا اطلاع رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه انتقال این بیماری تماس با اشیاء یا محیط آلوده و ترشحات تنفسی فرد بیمار است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر از راه تماسی از فرد بیمار به فرد سالم منتقل شود، خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دستها با آب و صابون به ویژه پس از استفاده از وسایل عمومی بهترین راه جلوگیری از انتقال بیماری کرونا است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین رعایت فاصله بیش از یک متر با فرد بیمار ضروری است.

 

وی از همه هرمزگانی خواست از سفر و حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی و شلوغ خودداری کنند و از دست دادن و روبوسی کردن و درآغوش گرفتن خودداری کنند.

نظرات


تصویری


ویدئو