کشورهای جهان چگونه از از شیوع کرونا جلوگیری می کنند| ترجمه اختصاصی

85

1398/12/4

22:05


شیوع بیماری کرونا که منشاء آن از چین آغاز شده یک بیماری همه گیری است که می تواند به راه های مختلفی سرایت کند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با نحوه جلوگیری از شیوع این بیماری آشنا شوید.

کشورهای جهان چگونه از از شیوع کرونا جلوگیری می کنند| ترجمه اختصاصی

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز  تا به امروز اطلاعات کمی وجود داشته که بتوان براساس آن تدابیری اندیشید اما بهتر است درک بهتر بیماری کمی درباره آن بیشتر بدانیم.
در تاریخ 30 ژانویه سازمان سلامت جهانی این بیماری را یک موضوع بین المللی عنوان کرد و از اهدا کنندگان 675 میلیون دلار برای تامین هزینه های این بیماری درخواست نمود. این برنامه شامل تحقیقاتی راجع به ویروس، فراهم نمودن دستورالعمل و بهبود آمادگی عمومی در کشورهایی است که از نظر بهداشت در سطح پایین تری قرار دارند.
CDC تمامی مسافرانی که از چین عازم این کشور می شوند را در فرودگاه معاینه می کند و در صورت لزوم آنها را در منطقه قرنطینه شده بمدت 14 روز نگه می دارد.

 

اقداماتی که CDC در این خصوص انجام داده شامل:
-    ایجاد سیستم مدیریت حوادث در 7 ژانویه و فعال نمودن مرکز اورژانس آن در 21 ژانویه برای حمایت های روزانه
-    اعلام دستورالعملی برای ارزیابی ریسک احتمالی بیماری در افراد مشکوک و همراهی این افراد برای بهبود
-    انجام تست RT-PCR که می توان به واسطه آن از نمونه خون بیماران این ویروس را تشخیص داد
مرکز ملی سلامت در تحقیقات خود بدنبال تولید واکسن و داروهای ضدویروسی است.  شرکت های داروسازی نیز بدنبال ساخت واکسن هستند، گرچه این فرایند زمان بر است. از آنجایی که این بیماری از یک ویروس جدید ایجاد شده، بنابراین باید به نظارت و ارزیابی وضعیت بصورت روزانه ادامه داد.


فاکتورهایی که بروی سرایت این بیماری تاثیر می گذارند
دو فاکتور مهم می توانند بروی سرایت این بیماری تاثیر گذارند: شدت و قابلیت سرایت
یکی از این دو عامل در شیوع اولیه بیماری دخیل بوده اند. هیچ یک از بیماری هایی نظیر H1N1 در سال 2009، SARScoV یا ویروس شرقی کرونا ترکیبی از این دو عامل نبوده اند. آنفولانزاA یا H1N1 نخست در آوریل 2009 در کالیفرنیا شیوع یافت، که به شدت قابل انتقال بود اما بیماری شدت نداشت. SARS شدید بود اما به راحتی میان مردم قابل سرایت نبود اما کرونا شدید است و کمتر به راحتی میان افراد مسری است.
براین اساس استفاده از ماسک بمحض ورود به هر مرکز درمانی و شستن دست ها با ژل ضدعفونی کننده تاثیر زیادی بروی انتقال این بیماری خواهد داشت.
براساس تحقیقات گرچه شدت این بیماری نسبت به سارس بسیار بیشتر است اما عده کمی بخاطر بیماری جان خود را از دست داده اند. اما بخاطر دوره خاموشی که این بیماری طی می کند شاید تخمین ها و آمارهای گزارش شده خیلی صحت نداشته باشند.


باور نکردنی نیست که تنها 2 ماه قبل کسی این ویروس  را نمی شناخت. ما منبع شیوع را نمی دانیم، راه های پیشگیری طبیعی و حتی شدت و قابلیت سرایت آن را نیز به درستی درک نکرده ایم.
به گفته تام  فرایدن: مثلا کسانی که نشانه های خفیفی از بیماری را مشاهد می کنند به پزشک مراجعه نمی کنند، بنابراین این عدم مراجعه یعنی آلوده شدن افراد بیشتر، که این مساله دامنه شیوع بیماری را برای ما در پاره ای از ابهام قرار داده است. CDC هم اکنون دستورالعمل هایی برای کشورها جهت برنامه ریزی برای مقابله با شیوع بیماری در نظر گرفته است.
دولت امریکا اقدامات فراوانی برای مقابله با بیماری در فرودگاه در نظر گرفته است. تست ویروس نیز انجام می شود اما به اندازه کافی موثر نیست.
حال CDC و سازمان بهداشت جهانی در پی ارائه اطلاعاتی به کشورها جهت مبارزه و مقابله با این بیماری هستند.

تاریخ اتشار 12 فوریه 2020
Healthline


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو