نمونه‌برداری از ۱۰ مشکوک به کرونا در گلستان

منبع: برترین ها

64

1398/12/5

04:20


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: موارد مشکوک به کرونا در استان گلستان وجود دارد و از 10 مورد مشکوک نمونه برداری شده و به آزمایشگاه فرستاده شده است.

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: موارد مشکوک به کرونا در استان گلستان وجود دارد و از 10 مورد مشکوک نمونه برداری شده و به آزمایشگاه فرستاده شده است.

سراج‌الدین عارف‌نیا امشب در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گلستان اظهار کرد: موارد مشکوک به کرونا در استان گلستان وجود دارد و از 10 مورد مشکوک نمونه برداری شده و به آزمایشگاه فرستاده شده است.

نمونه‌برداری از ۱۰ مشکوک به کرونا در گلستان

وی ادامه داد: تنها آزمایشگاهی که قابلیت تشخیص آلوده بودن نمونه به ویروس را دارد آزمایشگاهی در تهران است که به طور معمول انتظار می‌رود ظرف 72 ساعت نتیجه اعلام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از نخستین نمونه ارسال شده از گلستان 72 ساعت گذشته اما هنوز پاسخش ارسال نشده است.

عارف‌نیا در خصوص کمبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده، تاکید کرد: مردم اگر کرونا و قواعد پیشگیری را رعایت کنند هیچ کمبودی پیش نمی‌آید و متاسفانه از این شرایط برخی افراد سودجو سوء استفاده کرده و اقداماتی را انجام دادند که باعث ناراحتی مردم شده است.

وی اضافه کرد: توصیه ما بر این است هر فردی که علائم ویروس را دارد به سمت استفاده از ماسک روی آورد و در کنار آن افراد خانواده و افراد اطراف بیمار از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اگر فردی علائم بیماری را مشاهده کرد توصیه شدید می‌شود که یک هفته از منزل خارج نشوند و در یکی از اتاق‌های منزل استراحت کرده و مواد غذایی مایعات را مصرف کنند چون پس از یک هفته واگیری بیماری از بین می‌رود.

عارف‌نیا گفت: در شرایطی که آب و صابون در دسترس است به هیچ عنوان نیاز به مایع ضدعفونی کننده نیست و مردم بجای تاکید بر استفاده از مایع ضدعفونی کننده دستان خود را به صورت مداوم با آب و مایع دستشویی شست و شو دهند.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک برای فضاهای آزاد به هیچ عنوان ضرورتی وجود ندارد و حتی اگر ماسک رطوبت بگیرد خود عامل انتقال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تمامی کارکنان بیمارستان‌ها و سیستم درمانی موظف به استفاده از ماسک و تعویض آن در هر سه ساعت یکبار و شست‌وشوی کامل دست و صورت هر نیم ساعت یک بار هستند.

عارف‌نیا متذکر شد: تمامی بازارهای هفتگی استان تعطیل شده و با توجه به حمایت استاندار گلستان از مسائل درمانی و بهداشتی در خصوص تعطیلی مدارس به احتمال زیاد این تعطیلی تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت که اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: شماره تلفن 3150 در اختیار مردم استان گلستان است و می‌توانند از این طریق مشاوره‌های لازم را در خصوص این ویروس دریافت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو