سریال آل پاچینو متهم به جعل تاریخ شد

منبع: ایران آرت

121

1398/12/5

20:00


"شکارچیان" با بازی آل پاچینو به عدم صحت در روایت جنایات نازی‌ها متهم و با انتقاد تاریخ‌نویسان این حوزه مواجه شد.

ایران آرت:​ سریال جدید "شکارچیان" محصول "آمازون پرایم" به‌خاطر عدم صحت روایت تاریخی آشوویتزِ نازی‌ها با انتقادات شدید روبرو شده است.

دیوید وِیل خالق این برنامه دیروز در پاسخ به انتقادات گفت: ارائه و معرفی نمادین، به خروجی احساسی عاطفی و واقعیت نمادگونه اشخاص منتهی می‌شود که به ما اجازه می‌دهد به درک بهتری از آن تجارب برسیم.

ویل با اشاره به این نکته که هرگز نباید جنایات نازی‌ها در جنگ دوم جهانی را به صورت داستانی روایت کرد، افزود: این فیلم مستند نیست و قرار هم نبوده که مستند باشد.

آل پاچینو - شکارچیان

به گزارش تسنیم، حساب توئیتری "مموریال" (خاطرات) که به نویسندگان و تاریخ‌دانان حوزه جنایات نازی‌ها تعلق دارد نوشت: صحنه‌های خشونت در این فیلم که بازی شطرنج را در آشویتز نشان می‌دهد بسیار احمقانه و به سان کاریکاتور است. در این صحنه که در قسمت اول این سریال قرار دارد و در بخش ووله تمام ۱۰ قسمت نخست این سریال نیز دیده می‌شود، یک استاد شطرنج یهودی اسیر و مجبور به بازی شطرنج می‌شود که در آن دیگر زندانیان نقش مهره‌های شطرنج را ایفا می‌کنند. هر مهره‌ای که بیرون انداخته می‌شود، زندانی که در نقش آن مهره است کشته می‌شود!

در ادامه می‌نویسد: آشوویتز مملو از دردهای وحشتناک و رنج‌هایی بوده که به صورت مستند در میان نجات یافتگانش موجود است. ابداع بازی جعلی از شطرنج انسانی تنها یک حماقت و کاریکاتور خطرناک نیست.

داستان "شکارچیان" در دهه ۱۹۷۰ میلادی و در آمریکا می‌گذرد و گروهی از منتقمین به دنبال شکار نازی‌هایی می‌روند که به آمریکا گریخته و در خفا زندگی می‌کنند. آل‌پاچینو، لوگان لرمن، جاش ردنور، جریکا هینتون و تیفانی بون هنرپیشگان این فیلمند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو