پرسه در بزرگترین جزیره ایران ؛ معرفی بهترین مکان های دیدنی قشم

منبع: پرشین وی

149

1398/12/5

21:16


بهترین مکان های دیدنی قشم ؛ در هر ساعتی از شبانه روز با رزرو هتل قشم در بهترین موقعیت مکانی و زمانی سفری خاطره انگیز را تجربه کنید

قشم بزرگترین جزیرۀ ایران در تنگۀ هرمز است. مکانی توریستی و گردشگری که شامل نقاط دیدنی و طبیعی جذابی است که حتماً در سفر به این جزیره باید ببینید. بندر عباس، بندر لنگه، جزیره هرمز، جزیره لارک، تنب بزرگ و تنب کوچک از مهمترین مکان های نزدیک به جزیره قشم هستند که موقعیت ممتازی به آن بخشیده اند.در این مقاله به بررسی بهترین مکان های دیدنی قشم می پردازیم

معرفی بهترین مکان های دیدنی قشم

در بین جزایر خلیج فارس، جزیره قشم دارای بیشترین نوار خط ساحلی است. به طوری که تنوع سواحل
آن به انواع صخره ای، ماسه ای تقسیم می شوند و از مهمترین جذابیت های این جزیره دوست داشتنی
به شمار می آیند؛ هر ساله در تور قشم ، بازدید از این جاذبه ها جزء اصلی ترین بخش ها است که به
جرات می توان گفت همه آنها به صورت یکجا در کمتر جزیره ای یافت می شود.

جزیره قشم آب و هوایی گرم و خشک دارد و با متوسط دمای روزانه بین ۱۸ تا ۳۳ درجه سانتیگراد
از رطوب هوای بالایی برخوردار است. به طوری که از تیر تا شهریور ماه گرم ترین و از دی تا بهمن ماه
سردترین ماه های سال را دارد. از نظر پوشش گیاهی و حیات جانوری این جزیره اکوسیستم این جزیره
گرایش زیادی به خشکی دارد. از گیاهانی که به آب کم نیاز دارند و در خشکی می رویند تا
جنگل های حرا و جنگل های بارانی که محل زندگی انواع جانوارانی همچون خفاش، مار، خرگوش، روباه و …است.

جزیره قشم

جزیره قشم

نقطه قوت اکوسیستم قشم

اما نقطه قوت اکوسیستم قشم حیات پرندگان است. در برخی موارد در طی یک روز تا ۱۰۰ مورد
پرنده مختلف هم مشاهده شده و در فصول مختلف سال نیز پرندگان مهاجر زیادی از نقاط مختلف
جهان به این جزیره کوچ می کنند. پرندگانی همچون فلامینگو، عقاب، کرکس، مرغ صدف خوار، انواع بلبل،
انواع پرستو، انواع طرقه، چکچک، مرغ شهد خور و … تنها بخشی از این اکوسیستم شگفت انگیز را تشکیل می دهند.
در این مطلب چند مکان مهم گردشگری جزیره قشم را معرفی می کنیم تا چنانچه قصد سفر به این
جزیره را داشتید، در هر ساعتی از شبانه روز با رزرو هتل قشم در بهترین موقعیت مکانی
و زمانی سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

قلعه پرتقالی ها (Qeshm Portuguese Castle)

این قلعه جزء آثار به جای مانده از نیم قرن پیش است و از بخش هایی مثل آب انبار، سربازخانه،
تالار، بخش فرماندهی قلعه، اسلحه خانه و … تشکیل شده است. این قلعه در زمان حکومت
صفویان توسط امام قلی خان از دست پرتقالی های آزاد شد.

ساحل نقره ای هنگام (Silver Beach)

ساحل نقره ای از عجیب ترین مکان های تفریحی جزیره قشم است. اینکه چرا نامش ساحل نقره ای است محل بحث های زیادی است. عده ای می گویند چون در شن های آن سُرب وجود دارد، خاکش درخشنده شده و نامش را ساحل نقره ای گذاشتند، عده دیگری درخشش شن و ماسه ساحل را ناشی از کانی ها می دانند که البته منطقی تر به نظر می رسد و عدۀ دیگری هم معتقدند این درخشندگی ناشی از فیتوپلانکتون های دریایی است که به دلیل داشتن عنصر خاصی درون بدنشان موجب درخشندگی آب می شوند. در حال حاضر به دلیل حفظ طبیعت حساس و رو به نابودی ساحل نقره ای، رفت و آمد در آن ممنوع شده و از دور می توانید آن را ببینید.

سد و روستای گوران

سد گوران در فاصله حدوداً ۸۰ کیلومتری از جزیره قشم و در نزدیکی روستای گوران قرار دارد. گفته می شود قدمت سد به زمان هخامنشیان می رسد و در زمان ساسانیان تکمیل شده است این اثر با شماره ۳۰۵۷ در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دره ستارگان (Valley of Stars)

دره ستارگان حاصل فرسایش خاک و ماسه در طی سالیان بسیار طولانی است. محلی ها معتقدند در سال هایی نه چندان دور ستاره ها به زمین های این دره برخورد کرده اند، سپس در اثر برخورد، خاک مناطقی که ستاره ها به آنها برخورد کرده بالا آمده و خشک شده و به ستون های بلندی که امروزه می بینیم تبدیل شده است. دره ستارگان در حال حاضر به یکی از بهترین و جذاب ترین نقاط گردشگری جزیره قشم تبدیل شده است. این مکان جذاب در ضلع شمالی جزیره قشم و در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد.

دره تندیس (Tandis Valley)

برخلاف دره ستارگان که در ضلع شمالی قرار گرفته، دره تندیس دقیقاً در ضلع جنوبی قرار دارد و به دلیل ساختار طبیعی و پستی و بلندی هایی که دارد به “تندیس” معروف شده است. این دره حاصل فرسایش خاک جزیره قشم در طی سالیان متمادی است که معمولاً چنین فرسایشی پس از بیرون آمدن از زیر آب رخ می دهد.

دره سکوت (Silence Valley)

نام دیگرش دره نمک است، اما دره سکوت هم خوانده می شود! درست همانند جعبه سیاه هواپیما که در واقع نارنجی است، اما سیاه خوانده می شود! با قدم زدن در این دره، تنها چیزی که می بینید، سنگ نمک، بلورهای نمکی و گنبدهای بلند نمکی است. نمک امواج صدا را به خودش جذب می کند و همانند یک عایق صوتی عمل میکند، به همین دلیل این مکان به “دره سکوت” شهرت یافته است.

تنگه چاهکوه (Chahkooh Canyon)

شگفت انگیز و جذاب! سکوتی وهم انگیز و آرامشی بی نظیر که در کنار دیوارهایی با ارتفاع ۱۰۰ متر می تواند حس هیجان انگیزی را در اولین قدم زدن به شما منتقل کند. این جاذبه گردشگری در ۷۰ کیلومتری جزیره قشم واقع شده و دیوارهایش شامل حفره ها و شیارهایی است که بر اثر آب، باران و وزش باد در طی سالیان طولانی ایجاد شده است. تنگه چاهکوه هیجان انگیز ترین مکان برای مشاهده ستاره های آسمان از دل دالانی دیدنی است که با سنگ های رسوبی خودش لحظاتی به یاد ماندنی را برایتان خلق می کند.

جنگل حرا (Avicennia marina)

جنگل حرا حاصل اکوسیستم خاصی است که بیشتر در مناطق استوایی دیده می شود. منطقه ای دیدنی به وسعت ۲۲ هزار کیلومتر که در ۶۰ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. درختان این جنگل به شکل عجیبی با آب شور سازگاری دارند و با دفع شوری آب، به آب شیرین کن های طبیعی معروف شدند. اکثر پرندگان مهاجر در مسیر مهاجرت خودشان به این منطقه سفر می کنند و به همین دلیل برای تماشای گونه های مختلف پرندگان می توانید به این منطقه محافظت شده سفر کنید.

جزیره قشم

جزیره قشم

غار نمکدان (Salt Cave Of Qeshm)

طولانی ترین غار نمکی جهان؛ اولین چیزی است که به گوش می رسد. این غار در فاصله ۹۰ کیلومتری جزیره قشم قرار گرفته و گفته می شود حدود ۷۰۰۰ متر طول دارد. البته بخش هایی از این غار عظیم همچنان ناشناخته است، اما اولین بار در سال ۱۹۸۸ میلادی توسط مهندسان زمین شناسی کشور جمهوی چک در طی همکاری با دانشگاه زمین شناسی شیراز کشف شد و به عنوان جذاب ترین و شگفت انگیز ترین غار نمکی جهان به ثبت رسید. غار نمکدان با شماره ۱۷۳ در سال ۱۳۹۰ به ثبت فهرست میراث طبیعی ایران رسیده است.

غار خربس (Khorbas Cave)

غار خربس در ۱۵ کیلومتری جنوب جزیرۀ قشم و در نزدیکی روستایی به همین نام است. گفته می شود این غار در گذشته ای دور نیایشگاه پیروان خدای آناهیتا بوده و امروزه به عنوان یکی از آثار گردشگری صخره ای در جزیره قشم مورد بازدید گردشگران مختلف قرار می گیرد.

راه های دسترسی به قشم

برای سفر به جزیره قشم راه های مختلفی وجود دارد. اگر با وسیله نقلیه شخصی خودتان سفر می کنید، باید ابتدا به بندر لنگه و سپس بندر خمیر بروید و بعد با لندینگ کرفت به سمت جزیره قشم حرکت کنید. اگر حوصله رانندگی ندارید، می توانید با تهیه بلیط هواپیما قشم در هر ساعاتی از شبانه روز به سمت این جزیره پرواز کنید. اگر هم غیر از وسیله نقلیه شخصی، سفر زمینی با اتوبوس یا قطار مدنظرتان هست، می توانید با تهیه بلیط قطار بندرعباس یا خرید بلیط اتوبوس ابتدا به بندرعباس سفر کنید و سپس از آنجا با قایق راهی قشم شوید.

منبع:eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو