آموزش ساخت شمع معطر در خانه برای دکوراسیون و آروماتراپی

منبع: مینویسم

115

1398/12/6

12:31


آموزش ساخت شمع معطر در خانه

همه عاشق چیزهایی هستند که بوی خوبی دارند، به خصوص در زمستان وقتی زمان زیادی را در خانه می گذرانیم. همچنین شمع های معطر برای دکوراسیون منزل و آروماتراپی بسیار عالی هستند. آنها برای دادن هدیه دست ساز نیز عالی هستند. برای ساخت شمع معطر بسته به رایحه ای که به آن علاقه دارید، می توانید از روغن های مختلف استفاده کنید.

چطور در خانه شمع معطر بسازیم؟

برای اینکه در خانه شمع معطر بسازید، می توانید از وسایل ساده موجود در خانه و رایحه های مختلف مانند دارچین، قهوه، وانیل و غیره استفده کنید.

مواد مورد نیاز برای درست کردن شمع معطر خانگی

  • فیتیله شمع سازی
  • چوب های باریک یا خلال دندان
  • ظروف شیشه ای خالی
  • پارافین جامد
  • پودرهای خوشبویی مانند دارچین، هل، وانیل و غیره بسته به سلیقه شما

همچنین بخوانید: آموزش ساخت رژ لب خانگی

مراحل ساخت شمع معطر در خانه

  1.  ظرف های شیشه ای را که می خواهید استفاده کنید بشویید. شیشه هایی که در برابر حرارت مقاوم هستند بهتر کار می کنند زیرا  موم داغ را درون آنها می ریزید. از ترک نداشتن آنها مطمئن شوید تا موم داغ باعث شکستن ظرف نشود. می توانید از شیشه های مربای خالی یا شکلات صبحانه نیز استفاده کنید.
  2. ظروف شیشه ای خود را کاملا خشک کنید و آنها را قبل از ریختن موم داغ شمع معطر خود برای چند دقیقه درون فر یا  روی گاز قرا دهید تا کمی گرم شوند.
  3. فتیله شمع سازی را که از قبل تهیه کرده اید، در مرکز ظرف شیشه ای قرار داده و آن را بچسبانید. بسته به ارتفاع ظرف اضافی آن را ببرید. برای فیکس کردن فتیله شمع می تواند از دو تکه چوب مانند خلال دندان با گیره لباس استفاده کنید.
  4. ظروف شیشه ای را که در فر گرم کردید، از فر خارج کنید. چند تکه پارافین جامد را در مایکروویو ذوب کنید و قسمتی از آن را در انتهای هر شیشه بریزید. قبل از خنک شدن پارافین، انتهای فلزی فتیله خود را در واکس فیکس کنید و بگذارید تنظیم شود.
  5. بقیه تکه های پارافین خود را پس از ذوب کردن به روش بن ماری با یک فنجان پیرکس پیمانه کنید.
  6. پارافین را از اجاق گاز بردارید. پس از کاملا ذوب شدن، فنجان اندازه گیری را کنار بگذارید. بگذارید موم تا ۱۲۵ درجه فارنهایت یا ۵۰ درجه سانتیگراد خنک شود. شما نمی توانید روغنهای اسانسی یا عطرها را در دمای بالاتر اضافه کنید زیرا عطر می تواند تبخیر شود
  7. سپس روغن معطر، اسانس یا پودر مورد نظر خود را برای معطر کردن شمع خود درون پارافین ذوب شده بریزید.
  8. توجه داشته باشید که پارافین در دمای خیلی بالا پوست را به راحتی می سوزاند. مراقبت کافی داشته باشید.
  9. یک سینی یا روزنامه را در زیر ظروف شیشه ای خود قرار دهید. در صورت ریختن موم هنگام ریختن درون ظروف، از لبه ظروف از سطح میز یا وسیله خود محافظت کنید.تا تمیز کردن آن ساده و آسان باشد. پاک کردن پارافین خشک آسان تر است زیرا قطعات بزرگ را می توان برداشت  و محل مانده آن را تمیز کرد.
  10. پارافین ذوب شده معطر را به آرامی درون ظروف خود بریزید. سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا از ترک خوردن ظرف شیشه ای و از ایجاد حباب های هوا جلوگیری کند.
  11. همانطور که پارافین ذوب شده را می ریزید ، فضایی را در بالای شمع خالی بگذارید. وقتی شمع می سوزد ، لایه بالایی ذوب می شود و در اطراف فتیله جمع می شود. توجه داشته باشید، شما نمی خواهید که شمع هنگامی که برای اولین بار شروع به سوزاندن  می کند، سرریز شود.
  12. هنگام ریختن پارافین ذوب شده شیشه را به آرامی تکان دهید تا پارافین به طور یکنواخت حل شود.
  13. اکنون شمع معطر شما آماده شده و می توانید از هنر دستی زیبایی خود و همچنین رایحه دلنشین و مطبوع آن لذت ببرید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو