دورکاری، راه حل استارت آپ ها در برابر ویروس کرونا

منبع: مینویسم

63

1398/12/6

18:08


دورکاری برای مقابله با کرونا

 با توجه به شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر در کشور و موج نگرانی‎های شدیدی که به راه انداخته است نخستین واکنش به این نگرانی‌ها تعطیلی مدارس، دانشگاه‎ها، مراکز عمومی مانند سینماها و تئاتر و… بوده و هنوز خبری از تعطیلی یا تغییر ساعت کار اداره‌ها و سازمان‌ها نیست. اما استارت‌آپ‌های ایرانی طی یکی، دو روز گذشته راه‌حل دیگری را برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد 

بسیاری از استارت‌آپ‌های ایرانی تصمیم گرفته‌اند که برای حفظ سلامت کارکنانشان دست به کار شوند و دورکاری را برگزیدند. مزیت  فعالیت در صنعت تکنولوژی به بسیاری از آنها این امکان را داده که بدون تعطیلی، فعالیتشان را  به صورت دورکاری پیگیری کنند.

برای نمونه، بخشی از نیروهای کافه بازار برای کاهش ریسک کرونا به شکل آزمایشی دورکاری می‌کنند تا نیازهای زیرساختی و امکان اجرایی شدنش در بلندمدت روشن شود. فرادرس و داتین، زرین پال، کلیک، آپارات گیم و سیب اپ نیز از دیگر شرکت‌های لیست دورکاری هستند.

در این میان، استفاده از نرم‌افزارهای دورکاری مانند  Anydesk می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با استفاده از این نرم‌افزار، سیستم‌های دسکتاپ از راه دور و از طریق اینترنت قابل کنترل است.

نرم‌افزار دیگر Trello بوده که ابزاری تحت وب برای مدیریت و راهبرد پروژه یا برنامه‌های شخصی و عمومی به‌صورت کاملا هماهنگ است. برنامه slack  نیز یک چت روم برای کل اعضای یک گروه است. اسلک تیم کاری، به چند کانال کوچک تقسیم می‌شود تا اعضای گروه با هم در آنها صحبت کنند و مسائل خود را در میان بگذارند.

برنامه اسکایپ نیز یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سرویس‌های تماس صوتی و تصویری است که در سراسر دنیا توسط کاربران شرکت‌ها و موسسات هم استفاده می‌شود. همچنین ویدئو کنفرانس یکی از روش‌های معمول بین مقامات رسمی و دولتی‌ها است که در شرایط فعلی می‌تواند جایگزین جلسات حضوری غیر ضروری شود.منبع خبر

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو