دریادار حبیب‌الله سیاری درخصوص بیماری کرونا روز سه‌شنبه اظهار داشت: در اجرای دستور فرمانده کل ارتش امروز جلسه‌ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کردیم تا هماهنگی‌های مشترک برای استفاده از توانمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کمک به ستاد مقابله با بیماری کرونا و اینکه اعلام کنیم در کنار مردم هستیم را اجرایی کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: همانطور که وزیر بهداشت بیان کرد، ما در سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران امکاناتی را برای رزم در صحنه‌های واقعی داریم.

سیاری خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را داریم که اگر چنین بحران‌هایی در کشور اتفاق بیفتد، از این ظرفیت‌های موجود در سازمان ارتش برای رفع آلودگی در سطح کلان و قرنطینه کردن در جایی اگر لازم باشد، اجرای آموزش و یا خدماتی که سامانه بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزارت بهداشت و درمان همکاری داشته و بتوانیم کمک‌های لازم را انجام دهیم.

بسیج نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز از بسیج امکانات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ارتش، سپاه و بسیج، وزارت دفاع و نیروی انتظامی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی ضمن تقدیر از تشکیل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان کشور، از بسیج امکانات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ارتش، سپاه و بسیج، وزارت دفاع و نیروی انتظامی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: چندین بیمارستان ثابت و سیار وابسته به نیروهای مسلح برای پذیرش بیماران مبتلا اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ضمن فعالیت شبانه روزی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تولید ملزومات بهداشتی مورد نیاز مردم و همچنین آمادگی کلیه مراکز درمانی و بهداشتی و بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور، همه مراکز آموزشی و مراکز تجمع نیروهای مسلح کاملا در کنترل تیم‌های تخصصی بهداشت و درمان قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه این ویروس، جهانی بوده و بسیاری از کشورها را درگیر کرده است؛ گفت: نیروهای مسلح نیز علاوه بر بسیج امکانات پزشکی و درمانی، تردد از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی را تحت کنترل و مراقبت جدی‌تر قرار داده است.

شکارچی ضمن دعوت از آحاد مردم برای رعایت نکات بهداشتی که از مراجع رسمی و رسانه ملی توصیه می‌شود، از همگان خواست به شایعه‌ها و خبرسازی‌ها توجه نکنند و اطمینان داد با عزم ملی و اراده همه دستگاه‌های مسئول و قوای کشور این ویروس ریشه کن شود.