امکان تشخیص و درمان کرونا در خوزستان

منبع: برترین ها

56

1398/12/6

21:45


استاندار خوزستان با بیان اینکه امکان تشخیص و درمان کرونا در استان فراهم است، گفت: به منظور انجام تست‌های کرونا ویروس، دو آزمایشگاه در اهواز تجهیز شده که آزمایشگاه واقع در امانیه مخصوص بیماران استان خوزستان است و آزمایشگاه دوم واقع در منطقه زیتون برای بیماران استان‌های مجاور در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری ایسنا: غلامرضا شریعتی امروز (۶ اسفندماه) در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در منطقه امانیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیه علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به گونه‌ای است که امکان رصد و پایش و آزمایش و انجام تست‌های لازم برای بیماری‌های مختلف را دارد و از نظر تجهیزات و نیز از نظر رتبه و توان علمی و کارشناسی و همچنین وجود تکنسین‌های زبده مشکلی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا با شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ایم و با این موضوع دست و پنجه نرم می کنیم، لازم بود که سریعا آزمایشگاه فوق تخصصی و ویژه مختص این بیماری آماده شود. با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام داد، این آزمایشگاه اکنون آماده است و از امروز، انجام تست‌های کرونا ویروس را آغاز کرده است.

شریعتی بیان کرد: به منظور انجام تست‌های کرونا ویروس، دو آزمایشگاه در اهواز تجهیز شده که آزمایشگاه واقع در امانیه جنب مرکز جامع سلامت، مخصوص بیماران استان خوزستان است و آزمایشگاه دوم واقع در منطقه زیتون برای بیماران استان‌های مجاور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این آزمایشگاه مجهز به سه دستگاه است که می‌توانند همزمان کار تشخیصی دو مجموعه ۷۵ نمونه ای و یک مجموعه ۹۶ نمونه‌ای و مجموعا حدود ۲۵۰ نمونه آزمایشگاهی را همزمان انجام دهند. هر نوبت، کار حدود سه چهار ساعت طول می‌کشد و بنابراین در هر روز می‌توانند دو بار کار تشخیص نمونه‌ها را انجام دهند بنابراین مشکلی بابت انجام آزمایش وجود ندارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: کیت‌های آزماشی نیز موجود و همه امکانات فراهم شده و امکان تشخیص زودرس افراد آلوده و بیمار در سریعترین زمان مقدور است. مردم آرامش خاطر داشته باشند که می‌توانیم در سریعترین زمان، بیماری را تشخیص دهیم و اقدامات کنترلی و پشتیبانی و حفاظتی را برای افرادی که آلوده می‌شوند، انجام دهیم و از این بابت جای نگرانی نیست.

وی گفت: بیمارستان‌هایی که برای قرنطینه لازم بوده نیز آماده شده است. این ویروس، خصلت‌های خاص خود را دارد و یک RNA ویروس است و باید با طمئنینه و حوصله برای کنترل آن گام برداریم. تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی علمی و کارشناسانه این کار را در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر دانشگاه‌های تابعه استان انجام دهیم و امیدواریم با این تمهیدات بتوانیم سریعتر این بیماری را کنترل کنیم.

شریعتی بیان کرد: علاوه بر اینکه امکان تشخیص فراهم است، اساتید و پزشکان حاذق هم برای درمان آماده هستند. عزم جزم است که مشکلی در خوزستان پیش نیاید و تمام کارهای لازم برای بیمار مبتلا یا ناقل در خوزستان انجام خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو