آبشار لوه و آشنایی با زیبایی های این منطقه

آبشار لوه و آشنایی با زیبایی های این منطقه


منبع: آرگا

138

1398/12/6

22:31


آبشار لوه بهشتی زمینی است که در استان گلستان و نزدیکی روستای لوه قرار دارد. این بهشت زیبا فوق العاده چشم نواز و بکر بوده و از بهترین آبشارهای شمال کشور محسوب می شود. لوه در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در ۵ کیلومتری تقاطع اصلی جاده قرار دارد.

یکی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری در بیشتر نقاط ایران به ویژه شمال کشور وجود آبشارهای بلند و زیبا است. شمال ایران دارای زیبایی های طبیعی بسیاری مثل دریا و جنگل های سرسبز و زیبا می باشد همچنین آبشارهای زیادی بخاطر آب و هوای بارانی در این مناطق دیده می شوند در این مطلب قصد داریم با یکی از آبشارهای زیبا و پرآب شمال کشور آشنا شویم.

آبشار لوه و زیبایی هایش

آبشار زیبای لوه در استان گلستان و در نزدیکی شهر گالیکش قرار گرفته است. فاصله گرگان تا گالیکش ۱۰۸ کیلومتر بوده و گالیکش تا آبشار ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. در مسیر گرگان به مشهد می توانید از زیباییهای این آبشار لذت کافی را ببرید و سفری به یاد ماندی برای خود رقم بزنید. رانندگی در مسیر بسیار لذت بخش بوده و مسیر گالیکش تا آبشار فوق العاده دیدنی و سرسبز می باشد.

آبشار با شکوه لوه

زمان مناسب برای سفر به لوه

همانطور که گفتیم این آبشار در شما کشور قرار گرفته و با توجه به شرایط آب و هوایی در شمال کشور بهترین زمان سفر به آن فصل بهار می باشد. البته در فصل تابستان نیز می توان به این ناحیه سفر کرد زیرا گرمای زیاد گرگان و شمال را نداشته و آب و هوایی معتدل و نسبتا خنک در تابستان دارد.

لوه و آبشارهای زیبایش

دیدنی های آبشار

این آبشار بر خلاف سایر آبشارهای موجود در استان گلستان کاملا طبیعی بوده و از دیدنی ترین های استان است. این آبشار علاوه بر زیبایی ها و مناطق سرسبز اطرافش، به خاطر مسیر دسترسی و راحت به آن نسبت به سایر آبشارها در اولویت قرار دارد. نام آبشار از روستایی که در نزدکی آن قرار دارد، گرفته شده است و این روستا کوچک بوده و کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

آبشارهای زیبای لوه

این آبشار زیبای استان گلستان در میان جنگل های انبوه از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار گرفته است. وجود درختان بسیار در اطراف آبشار علاوه بر طبیعت بی نظیر و زیبا باعث به وجود آمدن هوایی مطبوع و فوق العاده عالی در آن شده اند و باعث جذب مسافران و گردشگران فراوانی هستند. آب سرازیر شده از آبشار از صخره های طبقه ای به پایین می ریزد و به همین دلیل باعث شده تا در هر طبقه حوضچه هایی شکل گیرد. آب آبشار با ریختن در حوضچه هر طبقه به طبقه ی بعدی سر رزیز می شود. ارتفاع بلند ترین طبقه آبشار ۱۵ متر می باشد و طول اصلی آبشار به حدود ۷۰ متر می رسد. در حالت کلی لوه به مجموعه ای از آبشارها گفته می شود که در این قسمت به وجود آمده اند. این قسمت از گلستان با توجه به دسترسی آسان و حمل و نقل راحت متاسفانه امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای مسافران ندارد.

آبشار جذاب لوه

این آبشار در استان گلستان به عنوان یکی از مقاصد پیاده روی برای بیشتر تورها در نظر گرفته می شود که از دل جنگا هیرکانی انجام می گیرد. این آبشار در قسمت شمالی جنگل های هیرکانی قرار گرفته که پیاده روی در این مسیر به سمت آبشار شیب دار و طولانی می باشد.

اقامت در آبشار

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در حال حاضر امکانات رفاعی و اقامتی مناسبی در اطراف و نزدیکی آبشار وجود نداشته و مسافران و گردشگرانی که بخواهند شب را در این منطقه بگذرانند باید خودشان امکانات اقامت و استراحت را به همراه داشته باشند و یا شب را در مینو دشت سپری نمایند. با داشتن تجهیزاتی کافی و مناسب مسافران می توانند کمپ زده و شب را در نزدیکی آبشار سپری نمایند. همراه داشتن چادر، کیسه خواب و لباس گرم و همچنین زیر انداز مناسب برای پیشگری از نم موجود در زمین بسیار لازم برای اقامت شبانه است. بیشتر مسافران شب را در هتل های گرگان، علی آباد، کردکوی، مینو دشت و یا مناطق بوم گردی روستاهای اطراف می گذرانند که خیلی هم به آبشار نزدیک نیستند.

دیدنی های آبشارهای لوه

مسیر آبشار از تقاطع اصلی

این آبشار در ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و همانطور که گفته شد در جنوب روستای لوه در گالیکش قرار دارد. آبشار از تقاطع اصلی ۵ کیلومتر فاصله دارد. مسیر ۵ کیلومتری جاده اصلی تا آبشار فوق العاده زیبا و پر درخت است که توجه هر ببندنه ای را به خود جلب کرده و مسافران را حیرت زده می نماید. همچنین در پایان می توانید با دو آبشار کبودوال و آبشار شیرآباد که در زندگی این آبشار قرار دارند آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو