کرونا ویروس جدید، اسموتی بنوش پیشگیری کن!

منبع: نی نی بان

99

1398/12/7

18:55


سیستم ایمنی بدن شما دائما فعال است و مشخص می‌کند که کدام سلول‌ها به بدن شما تعلق دارند و کدام‌ها نیستند. این به آن معناست که سیستم ایمنی بدن برای ادامه کار و انرژی خود به یک دوز سالم ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد. بهتر است بدانید که کدام یک از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی را در هر اسموتی وجود دارد. بنابراین می‌توانید صبح‌ها برای تقویت سیستم ایمنی از این اسموتی‌ها نوش جان کنید تا خودتان را در برابر ویروس کرونا که این روزها کشورمان را درگیر کرده ایمن کنید. 
نکته: خانم های باردار قبل از مصرف این اسموتی ها با پزشک خود مشورت کنند.

اسموتی سیب، هویج و نارنج
هویج، سیب و پرتقال یک ترکیب برنده برای کمک به بدن شما در محافظت از خود و مقابله با عفونت‌هاست. مواد لازم برای این اسموتی شامل دو عدد هویج، یک عدد سیب نگینی خرد شده، یک عدد نارنج پوست کنده و خرد شده. تمام مواد را در یک مخلوط کن ریخته با هم مخلوط کنید. درباره پوست کندن یا نکندن سیب خودتان را اذیت نکنید.
مواد مغذی موجود در این اسموتی
ویتامین A، B6 و C
پتاسیم
فولیک اسید
 
اسموتی پرتقال و گریپ فروت
ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان است که شما را در برابر باکتریها و ویروسها مقاوم میکند. کمبود ویتامین C می‌تواند باعث تاخیر در بهبود زخم شده، ناتوانی در مقابله با عفونت و نقص سیستم ایمنی شود. خوشبختانه این اسموتی بیشتر از نیاز روزانه شما ویتامین C وارد بدنتان می‌کند. مواد لازم برای تهیه این اسموتی 2 عدد پرتقال، یک عدد گریپ فروت و یک دوم لیموست. مرکبات را پوست کنده و نگینی خرد کنید. آبشان را بگیرید و با هم مخلوط کرده و خنک بنوشید.
مواد مغذی موجود در این اسموتی
ویتامین A، B6 و C
اسید فولیک
روی
 
آب گوجه فرنگی برای مبارزه با کرونا
بهترین راه برای اطمینان از اینکه آب گوجه فرنگی تازه و بدون مواد افزودنی است، تهیه آن به دست خودتان است. بهترین قسمت تهیه این اسموتی آن است که نیازی به آبمیوه‌گیری یا مخلوط کن نیست. فقط کافی است الک کنید. گوجه فرنگی سرشار از فولات است که به شمادر کاهش خطر عفونت کمک می‌کند.
مواد مغذی موجود در این اسموتی
ویتامین A و C
آهن
فولات
 
 
گوجه فرنگی و کرفس
در دستورالعمل تهیه این اسموتی از آب گوجه فرنگی و کرفس استفاده می‌شود که ویتامین A کافی را به بدن می‌رساند. ترب کوهی هم اگر به این اسموتی اضافه کنید می‌تواند مزایای ضدالتهابی داشته باشد. برای تهیه این اسموتی از یک قاشق غذاخوری سویا سس، یک دوم پیمانه آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذا خوری کرفس و یک دوم پیمانه ترب کوهی استفاده کنید. همه این مواد را هم بزنید و در یک لیوان بریزید و نوش جان کنید.
مواد مغذی موجود در این اسموتی
ویتامین A و C
منیزیوم
پتاسیم
آهن
اسید چرب
 
اسموتی چغندر، هویج، زنجبیل و زردچوبه
التهاب اغلب یک پاسخ ایمنی در برابر عفونت‎‌هاست. این بیماری می‌تواند باعث بروز آنفلوآنزا یا علائم سرماخوردگی مانند آبریزیش بینی، سرفه و درد بدن شود. افرادی که آرتریت روماتوئید دارند ممکن است از این اسموتی نفع ببرند زیرا زردچوبه و زنجبیل دارای اثرات ضدالتهابی هستند.
مواد لازم برای این اسموتی شامل یک عدد چغندر پوست کنده، 3 عدد هویج خرد شده، یک عدد پرتقال، یک دوم یک لیمو، 10 گرم زردچوبه، 10 گرم زنجبیل و کمی فلفل است. همه مواد را با هم مخلوط کرده و مصرف کنید.
مواد مغذی موجود در این اسموتی
ویتامین A و C و E
آهن
کلسیم
 
اسموتی دانه کدو تنبل
اسموتی دانه کدو تنبل و شیر یک اسموتی بی‌نظیر با فواید چشم گیری است. این اسموتی علاون بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن به شما در سلامت استخوان، بهبود علائم یائسگی، مشکلات ادراری، مو و پوست و سلامت پروستات کمک می‌کند.
مواد مغذی موجود در این اسموتی
ویتامین A، B6 و C
منیزیوم
روی
 
اسموتی اسفناج، کاهو
آب سبزیجات یک نیروگاه مواد مغذی برای سیستم ایمنی قوی در بدن است. اگر یک مقدار جعفری به اسموتی اسفناج و کاهو اضافه کنید در اصل ویتامین B6 بیشتری به بدن رسانده‌اید. این ویتامین نقش مهمی در تکثیر سلول‌های ایمنی و تولید آنتی بادی دارد. هر مقدار از سبزیجات دیگر که دوست دارید به این اسموتی اضافه کرده و در بلندر خوب مخلوط کرده و مصرف کنید.    

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو