به گزارش روزنامه " الاهرام" مصر مراسم تشییع پیکر "حسنی مبارک" رییس جمهور مخلوع این کشور بعد از نماز ظهر با حضور " عبد الفتاح السیسی"  رییس جمهور و هیئت هایی از چند کشور در مسجد " المشیر" قاهره آغاز شد و سپس برای خاکسپاری با هواپیمای نظامی به مقبره خانوادگی وی منتقل شد.

پایگاه مصری "الوکاله نیوز" نیز گزارش داد: مقبره خاندان مبارک در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع قرار دارد و شامل ۳ ورودی است. "احمد المسلمانی" روزنامه نگار مصری در یکی از برنامه های "چاپ اول" خود خاطرنشان کرد: برای این قبرستان ۱۵ میلیون جنیه مصر هزینه شده است.

مقبره خانوادگی حسنی مبارک، شامل سالن هایی برای عرض تسلیت، استراحتگاه ها، و پارکینگ با دو ورودی با درب آهنی است، کف ها سنگفرش شده و ورودی های خارجی از آجرهای سرخ ساخته شده است و همچنین هر مقبره دارای یک دروازه بزرگ آهنی با شیشه بازتابی است و درمقابل آن درختان و گیاهان زینتی کاشته شده است.

کف این مقبره پوشیده از فرش های قرمز ایرانی است، دیوارهای آن از سنگ مرمر است.

ریاست جمهوری مصر درپی مرگ حسنی مبارک به مدت سه روز در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

تلویزیون دولتی مصر روز سه شنبه در خبری اعلام کرد که رییس جمهوری مخلوع مصر در سن ۹۱ سالگی درگذشت.محمد حسنی مبارک از جوانی از افسران جمال عبدالناصر رهبر انقلاب مصر بود و به دلیل موفقیت در جنگ با رژیم صهیونیستی لقب قهرمان ملی را دریافت کرد و فرمانده نیروی هوایی شد و بعدها تا مقام معاونت "انور سادات" رییس جمهوری وقت رسید و از سال ۱۹۸۱ (۲۲ مهر ۱۳۶۰) بعد از ترور سادات به دست یک افسر ارتش به نام "خالد اسلامبولی" به مقام ریاست جمهوری کشورش رسید و تا سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به مدت ۳۰ سال بر این کشور عربی شمال آفریقا حکمرانی کرد.

سرانجام در ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۸۹) و در پی انقلاب مردمی مصر و دامنه دار شدن اعتراضات سراسری در این کشور حسنی مبارک در ۱۱ فوریه همان سال (۲۲ بهمن ۸۹) از سمت خود استعفا کرد.

وی بعد از استعفا دستگیر شد و با ابتلا به چند بیماری داخلی، به مدت شش سال در بیمارستان نظامی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت و البته هر بار در دادگاه های خود نیز تحت الحفظ حضور می یافت.

در نهایت با ثابت نشدن اتهامات دیگر علیه او سرانجام دادگاه عالی قاهره او را از اتهام کشتار معترضان انقلاب مصر تبرئه کرد و در روز جمعه ۲۴ مارس (چهارم فروردین امسال) از زندان آزاد شد.