اطلاعیه راه آهن در خصوص طرح استرداد بلیت قطارهای مسافری بدون کسرهزینه کنسلی از ۳ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ به شرح زیر است؛

۱- مسافرانی که متقاضی تغییر تاریخ سفر هستند می توانند حداقل ۷۲ ساعت قبل از تاریخ حرکت خود با سامانه صدای مسافر راه اهن به شماره ۵۱۴۹-۰۲۱ تماس گرفته و نسبت به هماهنگی و تهیه بلیت جایگزین برای تاریخ مورد نظر خود اقدام کنند.

۲- مسافرانی که قبل از تاریخ ۹۸/۱۲/۳ نسبت به خرید بلیت قطار اقدام کرده و متقاضی کنسلی آن هستند، می توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۷ تا ۹۸/۱۲/۹و حداکثر تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل ازتاریخ حرکت قطار خود به مراکز مجاز فروش بلیت مراجعه و نسبت به استرداد بهای بلیت بدون کسر هزینه کنسلی اقدام کنند.

۳- مسافرانی که قبل از تاریخ ۹۸/۱۲/۳ اقدام به خرید بلیت قطار کرده و طی روزهای ۳ تا ۶ اسفند ۹۸ نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کرده اند، می توانند از تاریخ ۹۹/۱/۱۶ به مدت یک ماه با مراجعه به مرکز استرداد کننده بلیت خود هزینه کنسلی کسر شده را دریافت کنند.

۴- ارائه اصل بلیت یا متن پیامک الکترونیک شده آن به همراه کارت ملی در زمان استرداد الزامی است.

۵- بلیت قطارهای مسافری که از تاریخ ۹۸/۱۲/۳ به بعد خریداری شده است، مشمول این طرح نبوده و استرداد آن بر اساس قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود و همه قطارهای مسافری طبق برنامه سیر خود را در خطوط ریلی کشور انجام خواهند داد.