اکسسوری چیست ؟ راهنمای انتخاب اکسسوری زنانه شیک و جذاب

اکسسوری چیست ؟ راهنمای انتخاب اکسسوری زنانه شیک و جذاب


322

1398/12/9

00:13


اکسسوری چیست ؟ راهنمای انتخاب اکسسوری زنانه شیک و جذاب

راهنمای انتخاب اکسسوری بهمراه تعریف و معنی اکسسوری

اکسسوری های زنانه شیک و دوست داشتنی و البته  لاکچری، بخش جدایی ناپذیر از استایل های بانوان مشکل پسند را تشکیل می دهد که برای  طراحی مد و لباس خود همواره از تزییناتی برای  تکمیل  استایل  خود بهره می برند. اکسسوری زنانه ، طیف بیشتری از لوازم را به نسبت اکسسوری مردانه تشکیل می دهد که شال  و روسری و بدلیجاتی مثل گوشواره های کریستال  و لباس های مفهومی چهار فصل، از آن جمله است. اگر  قصد دارید تا نسبت به  انتخاب  اکسسوری زنانه برای تکمیل استایل خود استفاده  کنید، گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با ۱۵ موضوع مهم در شیک پوشی با اکسسوری آشنا می کند.

با اکسسوری گردی امروز ما همراه  باشید.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری  یا به انگلیسی: ACCESSORY، واژه ای لاتین است که به  هر  چه  که به چیز دیگری اضافه  شود و به آن الحاق شود گفته  می شود. در عرصه فشن، این واژه در چند دهه اخیر بسیار کاربردی شده و بخش جدایی ناپذیر از  استایل های شیک و مجلسی و حتی کژوال  آقایان و بانوان شیک پوش را تشکیل می دهد. اکسسوری  در دنیای رنگارنگ مد، به هر وسیله ای به جز پوشاک که برای تزیین مد به کار رود، اکسسوری گفته می شود.

در واقع نقش اصلی  اکسسوری ، تکمیل مد در فرآیند طراحی استایل است. یعنی شما برای جذاب تر شدن  استایل خود، پس از پوشیدن لباس، از وسایلی برای زینت بخشی به تیپ استفاده می کنید تا جذابیت آن را افزایش دهید. پس، اکسسوری را می توان در دنیای مد، ابزاری مکمل برای استایل اصلی دانست.

حتما بخوانید : چگونه از اکسسوری های لاکچری استفاده کنیم ؟

اکسسوری زنانه چیست؟

اکسسوری زنانه در واقع تزییناتی است که بانوان به خصوص بانوان جوان برای تکمیل مد خود از آن بهره می برند. مثلا  اکسسوری زنانه می تواند شالی باشد که با زنجیرهای  نقره ای کوچک تزیین شده باشد.  یا گوشواره  های  کلاسیک  آمریکای  لاتین باشد که تیپ جذابی را برای استایل های کژوال تابستانی به ارمغان می  آورد.  یا عینک  های آفتابی  باشد که قاب آنها هم چون قاب گوشی های موبایل، با STUD  های رنگی  تزیین شده  باشد و کنتراست  رنگ خوبی با شال و گردن بند  و دستبند را تداعی کند.

انگشتر اکسسوری زنانه

اکسسوری زنانه نسبتا ارزان

(ان هاتاوی در این دو تیپ، اکسسوری زنانه نسبتا ارزانی از برند MARNI  ست کرده است)

اکسسوری  های زنانه به نسبت مدل های مردانه رنگی تر و متنوع تر است و بالطبع، چشمگیری بیشتری  را برای طراحی استایل به  همراه می آورد.

اکسسوری زنانه : شال و روسری

بسیارند بانوانی که تنها اکسسوری زنانه  آنها، شال و روسری  طرح دار یا ساده است. نحوه  بستن شال و روسری، خود داستان مفصلی دارد.  با بستن جذاب آن، میتوان ساده ترین و ارزان  ترین تیپ و پوشش ها را به گزینه  های  جذاب  تبدیل کرد که حتما نمونه  های زیادی از ان دیده  اید. برای بانوان ایرانی، به  خصوص در محیط های عمومی، ترکیب  متنوعی از رنگ شال و روسری برای کمد های لباس شیک پوشان توصیه  می شود تا همواره  بتوان برای انتخاب های شتاب  زده، تنوع رنگ خوبی از شال و روسری در اختیار داشت.

اکسسوری زنانه شیک و ارزان

اگر به دنبال اکسسوری زنانه شیک و ارزان هستید، با شال و روسری به  خوبی می توانید بازی کرده و ترکیب های متفاوتی را خلق کنید.

شال الناز شاکردوست

(شال الناز شاکردوست)

تیپ نیکی کریمی

(تیپ نیکی کریمی)

شال نیکی کریمی

کالکشن اکسسوری های بهنوش بختیاری

(از کالکشن روسری های بهنوش بختیاری)

اکسسوری های مهناز افشار

( اکسسوری های مهناز افشار)

اکسسوری زنانه : ساعت

ساعت همواره اکسسوری شیک و خیره کننده  در طراحی استایل به خصوص با دستبندهای جذاب می تواند باشد. ساعت ها، قیمت های متفاوتی داشته  و در انتخاب ان به عنون یک اکسسوری که تکمیل کننده تیپ است، باید دقت کرد. چرا که نقش تزیینی آن بیشتر از کاربرد فنی آن می باشد. از ساعت  تا گجت های پوشیدنی، وقتی  انتخاب رنگ متناسب  با تم استایل باشد و ارتباط  رنگ  و فرم، با دستبند به  خوبی حفظ شود، می توان تیپ فاخر و حتی ارزانی  را به  ارمغان آورد.

اکسسوری شیک و خیره کننده

ساعت شیک اکسسوری زنانه

اکسسوری شیک ساعت و دستبند

اکسسوری شیک دستبند مرواریدی

اکسسوری زنانه : عینک

اکسسوری عینک زنانه

(پنه لوپه  کروز (هنرپیشه  فیلم اصغر فرهادی)، عینک  آفتابی با فریم  مشکی از برند ریبن را برای  تیپ های اسپرت انتخاب کرده است)

عینک لاکچری اکسسوری شیک و خیره کننده

اگر  فکر می کنید عینک آفتابی فقط مناسب روزهای گرم و بلند تابستان است اشتباه  می کنید. هم  چون کرم  های ضد آفتاب (مثل MAC)  که باید به قول ملکه یخی، هر روز استفاده و تجدید شود، می بایست در  طول سال استفاده شده و از استایل بانوان و آقایان  دور نشود. با عینک هم  مثل شال و روسری، به خوبی می توان بازی کرد و ترکیب های متنوع فانتزی تا لاکچری خلق کرد.

اکسسوری زنانه : کلاه و گردن بند

کلاه  و گردن بند، اگر چه معمولا با هم استفاده  نمی شود، اما گزینه  فوق العاده ای برای استایل های اسپرت بانوان در هر  چهار فصل است. نیاز نیست برای این اکسسوری های زنانه، هزینه زیادی پرداخت کنید.انواع و اقسام گردن های  بدلی  خوش ترکیب و خوش تراش که بعضا زیر  ۱ میلیون ریال  قیمت دارد، توانایی خوبی در  باشکوه  کردن استایل های ساده و اسپرت خواهد داشت.

اکسسوری زنانه شارلیز ترون

( اکسسوری زنانه شارلیز ترون در این عکس، کلاه های  مشکی و طوسی است)

اکسسوری و تیپ های اسپرت نیکول کیدمن

(ست کردن کلاه با تیپ های اسپرت نیکول کیدمن)

کلاه یک اکسسوری متفاوت

(اسپرت و مجلسی)

اکسسوری های لباس حاملگی

( اکسسوری های لباس حاملگی کیت میدلتون)

اکسسوری های سواروسکی

(جواهرات سواروسکی)

مخصوصا نمونه هایی که کمتر بر گردن بانوان در طول  روز دیده می شود. کلاه نیز مثل عینک در استایل های هر چهار فصل (تیپ اسپرت)، الزامی فراموش نشدنی خواهد بود.  تناسب رنگ و فرم کلاه و  عینک را می توانید در طراحی  تیپ  سلبریتی ها مشاهده کرده و الگو برداری کنید.

اکسسوری زنانه : گوشواره های بزرگ

گوشواره همیشه باید در کلکسیون طلا و جواهرات و هم چنین اکسسوری بانوان در رده های  سنی و استایلی  مختلف وجود داشته باشد. تیپ زنانه شیک و ملیح را همواره می توان با گوشواره های ساده  و  جذاب، رویایی کرد که تیلور سویفت و ناتالی پورتمن، سلبریتی های موسیقی و سینما، هم چون کیت میدلتون، ملکه مد جهان، از خش سلیقه های این عرصه به شمار می روند. گوشواره های بزرگ از خوشه ای تا کریستال و طرح سوراوسکی، باید  تناسب با قد و وزن بانوان داشته باشد. گوشواره  های بلند معمولا گزینه خوبی برای بانوان درشت اندام قد کوتاه  به خصوص کسانی که گردن پری دارند نیست. به این موضوع دقت کنید.

گوشواره های بزرگ اکسسوری زنانه

(سلنا گومز، گوشواره خوشه  ای  LORRAINE SCHWARTZ  را با دستبندهای بدلی ست کرده است)

اکسسوری گوشواره ای بلند اکسسوری زنانه

( به فرم صورت در انتخاب لوازم جانبی گوشواره ای بلند توجه کنید)

اکسسوری جذاب گوشواره های بلند

اکسسوری دخترانه گوشواره مرواریدی

(ترکیب سادگی با سادگی)

البته شما اجباری ندارید که استایل خود را با اکسسوری های گوشواره ای لاکچری  تزیین کنید. گوشواره های پارچه ای کلاسیک ، پتانسیل خوبی برای اسپرت های زنانه دارد.

اکسسوری زنانه : کیف های رو دوشی

چه در تابستان و چه نیمه دوم سال، همواره کیف  های رو دوشی، می  تواند استایل فوق العاده جذابی را برای  بانوان به ارمغان آورد. مخصوصا  کیف هایی که طرح سنتی مثل گلیم و گبه  داشته  و آن ها را با تیپ های  ساده اسپرت بتوان به خوبی ست کرد، گزینه عالی برای تیپ های بهاره  و تابستانی بانوان جوان محسوب می شود که با مدل های مانتو بهاره، کارکرد بسیاری دارد. در نیمه نخست سال  از این اکسسوری های  زنانه سبک استفاده  کنید و ترکیب  رنگ آن هر چه که باشد، باید تناسب خوبی برای تم غالب  استایل شما داشته باشد.

کیف های رو دوشی اکسسوری زنانه جذاب

(رو دوشی های جذاب تیلور سویفت از برند گوچی)

کیف های رو دوشی اکسسوری زنانه

اکسسوری بانوان شیک پوش

توجه داشته باشید که همواره کیف  های رو دوشی، بخشی از توجه بیننده  را به سمت خود جلب کرده  و اشکالات طراحی استایل شما را تا حدی می پوشاند. مدل های کیف زنانه  روشن در  روزهای بلند نیمه  اول سال، همواره پیشنهاد اصلی  استالیست ها  برای انتخاب لوازم جانبی بانوان شیک پوش به  شمار می رود.

اکسسوری زنانه : صندل ها را جدی بگیرید

هم در بهار و هم در تابستان  و حتی نیمه اول پاییز به خصوص در مناطق خشک کشورمان،  صندل، اکسسوری زنانه  شیکی است  که می تواند مکمل استایل های اسپرت و کژوال خیابانی بانوان جوان باشد. البته باید صندل های لاکچری تا معمولی  همواره با پدیکورهایی با رنگ بندی متناسب  همراه شود تا نقش مکمل آن به نقش مخرب  تبدیل نشود. صندل های  بژ و گل بهی و حتی  سفید، بسیار  توسط  سلبریتی های جهان در طراحی استایل های اسپرت استفاده می شود که البته همراهی آن با زنجیره  های کوچکی که به دور قوزک پا بسته  می شود، جذابیت آن را دو چندان می کند.

صندل های شیک کیت وینسلت

(صندل های شیک کیت وینسلت)

اکسسوری دخترانه رنگی

اکسسوری دخترانه نگینی

کفش والنتینو اکسسوری زنانه

(طرح VALENTINO)

صندل ها برای بانوانی که در تیپ های ساحلی، شلوارک  های کوتاه و کلاه  های حصیری  لبه  دار را بر  تن می کنند،  انتخابی  دوست داشتنی  برای روزهای بلند نیمه اول سال است.

اکسسوری مو : از کلیپس تا تور بند

بعضی  از بانوان جوان علاقه  دارند که تیپ های مجلسی و حتی دورهمی  های دوستانه  و خانوادگی را با اکسسوری  هایی  که در بافت مو به کار  می برند، جذاب تر کنند. تتو  مو،  یکی از گزینه های پیش  رو خواهد بود که گر  چه در ایران خیلی مرسوم  نیست، اما در نقاط مختلف جهان به خصوص مناطقی از جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین و آمریکای  جنوبی با استقبال بانوان همراه  شده است.

اکسسوری مو

زنجیر سر را نیز میتوان بخشی زیبا از اکسسوری زنانه مو دانست که می تواند با زنجیرهای  طلایی یا نقره ای یا برنزی  و یا ترکیبی این ها با کریستال همراه شود. برای بانوانی که موهای بلند داشته و علاقه دارند آرایش  مو با شکل و شمایل  دوست داشتنی و چشمگیر همراه شود، استفاده  از مدل های زنجیری توصیه می شود که به جای  کش ساده  مو،  گزینه  خوبی  برای طراحی استایل خیره  کننده  خواهد بود. البته در اکسسوری های زنجیری مو نباید افراط کرد و رنگ و اندازه ان می بایست با میمیک چهره و رنگ پوست و تم طراحی استایل همراستا باشد.

اکسسوری مو گلسر های جذاب

شاید فکر کنید که کش سر، پیش پا افتاده ترین اکسسوری مو است که بانوان به خصوص جوان ها می توانند از ان بهره بگیرند. اما اشتباه می کنید! کش سر، یک لوازم جانبی جذاب  و ارزانی بوده که برای دقیقه  نودی ها که فرصت زیادی برای طراحی استایل های کژوال  ندارند، انتخاب مطلوبی برای متفاوت کردن استایل می باشد. همواره در کمد لباس خود، کش های مو متنوع طرح دار و رنگی و ساده  داشته  باشید که خیلی از اشکالات تیپ شما را همواره به سمت خود منحرف می کند و این  ترفند  خوبی  برای  انحراف  تمرکز دید بیننده  به مد شما به شمار می رود.

کلیپس نگین دار اکسسوری زنانه

(کلیپس نگین دار)

کلیپس پاپیونی اکسسوری زنانه

(کلیپس پاپیونی)

البته کلیپس هم می تواند برای  تکمیل اکسسوری ها  مو استفاده شود که در طرح و رنگ های متفاوت در بازار در دسترس شما خواهد بود. بانوانی که مو بلند داشته و مرتب  نسبت به  رنگ کردن مو و آرایش آن  اقدام می کنند استفاده از کلیپس  های طرح  دار  ساده یا رنگی که کنتراست رنگ  خوبی با طراحی  مد بانوان ایجاد کند را در نظر داشته  باشند.  مثل  کلیپس مو پارچه ای، پاپیونی، گیپور  دار، کلیپس مو ساتن،  کلیپس  مو حریر، کلیپس  مو با تور، کلیپس مو با روبان و امثالهم.  مشاهده می کنید که انتخاب کلیپس به ظاهر معمولی، می تواند به عنوان یک اکسسوری زنانه  شیک، استایل  های ملیح را برای بانوان مشکل پسند تداعی کند.

کلیپس متفاوت اکسسوری زنانه

علاوه بر کلیپس و زنجیر مو، گیره مو هم در سالهای اخیر خیلی میان بانوان جوان مد شده است. مثل انگشترهای ظریف و نقره  ای بلند  که نیمی از طول  یک  انگشت را می پوشاند. گیره  مو هم برای آرایش مو، اکسسوری دلفریب بوده و برای بانوانی که موهای بلند دارند، گزینه  خوبی  برای طراحی استایل های کژوال مجالس  دورهمی  است. گیره  ها مو خود مبحث جداگانه ای را می طلبد که روی آن بحث کنیم. گیره مو با نمد، گیره مو با روبان، گیره مو با نگین،  گیره  های مو با مروارید، گیره  مو پاپیونی، گیره مو سوسماری و گیره مو چرمی، ۸ مدل محبوب گیره مو در فهرست مدل های اکسسوری زنانه ایران به  شمار می رود.

هدبند اکسسوری زنانه زمستانه

هد بند نیز اکسسوری زنانه جذاب ارزان اما  برای استایل های کژوال بانوان  بوده  که با تیپ های اسپرت، ترکیب  جذابی را تداعی می کند. بانوان در تنیس  و ورزش  های مختلف از هد بند به عنوان یک اکسسوری زنانه  شیک استفاده  می کنند. هد بند هم مانند کلیپس  و گیره  مو، تنوع رنگ و طرح بسیاری دارد.  اما ۱۰ هد بند پر طرفدار بانوان را میتوان: هد بند بافتنی شیک، هد بند قلاب بافی، هدبند گل دار، هد بند پارچه ای،  هد بند پاپیون، هد بند سنتی، هد بند حوله  ای، هد بند چرم،  هند بند کاموایی  و مرواریدی دانست.

توربند کتایون ریاحی اکسسوری شیک او

(توربند کتایون ریاحی)

توربند لیلا حاتمی از اکسسوری زنانه

(توربند لیلا حاتمی)

توربند ها  نیز به عنوان یک اکسسوری زنانه شیک  به خصوص برای  بانوانی که میخواهند به جای روسری  و شال  از این ترکیب زیبا به خصوص در محیط های بیرون خانه استفاده کنند گزینه مطلوبی بوده و بسیار توسط  هنرپیشه های  سینمای ایران در مراسم داخلی و بین المللی پوشیده می شود. نیکی کریمی، لیلا حاتمی و کتایون ریاحی از جمله  سلبریتی هایی  هستند که از توربند های جذاب و شیک به  عنوان  اکسسوری زنانه فاخر در طراحی استایل  خود بهره می گیرند.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی  را با لوکس تهران دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو