آشنایی با کشور ایرلند و آنچه باید درباره فرهنگ و تاریخ این کشور بدانید

آشنایی با کشور ایرلند و آنچه باید درباره فرهنگ و تاریخ این کشور بدانید


منبع: آرگا

141

1398/12/10

02:42


همانطور که می دانید کشور ایرلند از دسته کشور های قاره اروپا است که توانست با گذشت زمان خود را به یک کشور ثروتمند و خودکفا تبدیل کند و در این مقاله سعی داریم تا به بیان توضیحات بیشتری در مورد این کشور زیبا بپردازیم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که سرزمین ایرلند از دسته کشور های شمال غرب اروپا محسوب می شود که جز کشور های سازمان ملل متحد و ثروتمندترین های جهان شناخته شده و معمولا کشور و حکومت به دست رئیس جمهور آن اداره خواهد شد.

آشنایی با کشور ایرلند

توجه داشته باشید که جزیره ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپا محسوب می شود که در شمال غربی اروپا واقع شده و به دو بخش ایرلند شمالی و ایرلند جنوبی نقسیم می شود که دریای ایرلند در میانه این دو بخش قرار گرفته است. بهتر است بدانید که این کشور دارای ۶ میلیون جمعیت است که حدود ۴ میلیون آن در ایرلند جنوبی ساکن شده اند. جالب است بدانید که ایرلند نیز به صورت جمهوری اداره می شود و رئیس جمهور آن برای مدت زمان هفت سال به عنوان رئیس دولت انتخاب می شود و وی می تواند تنها یک دوره دیگر ریاست جمهوری را برای خود تمدید نماید. همچنین مجلس سنای این کشور دارای ۶۰ نماینده است که ۶ نفر آن از سوی دانشگاه و ۴۳ نفر باقی مانده از روش های دیگر برای ۵ سال انتخاب خواهند شد. بزرگ ترین شهر و پایتخت ایرلند شهر دوبلین می باشد. به طور کلی کشور ایرلند در دسته کشور های کوچک قرار می گیرد و از ۴ استان با نام های کناخت،اولستر،لینستر و مانستر تشکیل شده که شهر دوبلین در استان لینستر قرار گرفته است.

 

کشور ایرلند و جاذبه های آن

تاریخچه:

جالب است بدانید که نام قدیمی و کهن این سرزمین هیبرنی بوده و این جزیره تا قرن ۱۷ میلادی پوشیده از جنگل های انبوه و انواع درختان جنگلی بود ولی امروزه در دسته کشور های بدون جنگل قرار گرفته است. در تاریخ ایرلند بایستی به شکل گیری قیام ها و سازمان های آن توجه فراوانی بکنید. جالب است بدانید که مردم ایرلند برای استقلال از بریتانیا و جدایی کامل از آن قیامی شکل دادند و پس از کسب استقلال کامل خود از بریتانیا قیام دیگری را جهت ایجاد وحدت و استقلال در میان دو ایرلند شکل دادند. این سازمان در سال ۱۹۱۳ تشکیل شد و ولی سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۱۶ شورشی به وجود آمد که به نام قیام عید پاک معروف شد و توانست خود را در تاریخ این کشور مشهور نماید.

جغرافیا:

ایرلند سرزمینی پست با تپه هایی کوچک،دره های پهناور،فلات ها و دریاچه ها هستند. جالب است بدانید که این سرزمین پست را تپه ها و کوه های بلند اطراف از جمله کوه های ویکلو،کوه های کامرا،کوه های آکس و تپه های کانمارا احاطه کرده اند. ساحل ناهموار ایلند در کنار اقیانوس اطلس دارای پستی و بلندیی های فراوانی است و از مهم ترین رود های این کشور می توان به شانن،بوین،ارن،برو و شوئر اشاره کرد.

مطالعه موقعیت جفرافیایی کشور ایرلند

آب و هوا:

بهتر است بدانید که آب و هوای ایرلند اغلب تحت تاثیر اقیانوس اطلس بوده و در طول سال بسیار مطبوع و معتدل است. به طور کلی دمای هوا در این کشور بین ۴ تا ۱۰ درجه سانتی گراد و در فصل تابستان بین ۱۵ الی ۲۱ درجه می باشد. جالب است بدانید که آب و هوای این کشور بسیار متغیر است و ممکن است یک روز برای چند دقیقه هوا آفتابی باشد و ناگهان بارندگی اتفاق بیافتد و مجدد هوا آفتابی شود به همین خاطر پیش بینی وضعیت آب و هوا در این کشور کار بسیار دشوار و سختی محسوب می شود.

پرچم:

بهتر است بدانید که پرچم ایرلند در واقع یک نمونه مستطیل شکل از سه رنگ سفید،نارنجی و سبز می باشد که به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. دولت ایرلند اعلام کرده که وجود رنگ سبز در پرچم نشانه سنت اسکاتلندی و ایرلندی،رنگ نارنجی بیانگر حامیان شاه ویلیام و رنگ سفید نشانه صلح و آتش بس میان سبز ها و نارنجی ها است. توجه داشته باشید که این پرچم در طی سال ها تغییرات زیادی داشته ولی شکل فعلی آن مربوط به قیام شرقی ها در سال ۱۹۱۶ بوده است که پس از طی آن کردن آن استقلال در ایرلند به وجود آمد. توجه داشته باشید که این سه رنگ توسط افراد ملی گرا در داخل و بیرون از مرز های کشور به عنوان پرچم ملی کاربرد داشته است.

نماد پرچم ملی ایرلند

دین مردم:

بهتر است بدانید که اغلب جمعیت ساکن در این کشور پیرو دین کاتولیک هستند و البته از آنجایی که آزادی دینی در این کشور وجود دارد پیروان سایر ادیان اعم از پروتستان و  اسلام نیز وجود دارد که هستند معدود افرادی در این کشور که هیچ دینی ندارند.

فرهنگ و زبان مردم:

بهتر است بدانید که زبان رسمی رایج در این کشور ایرلندی و انگلیسی است. جالب است بدانید که ایرلند کشوری جوان است و اغلب جمعیت آن زیر ۲۵ سال سن دارند.موسیقی پاپ در این کشور دارای شهرتی جهانی است و در حال حاضر این کشور در دسته کشور های فقیر قرار نمی گیرد. سال ها قبل جوانان ایرلندی برای کار به کشور های انگلیس و آمریکا می رفتند اما اکنون در کشور خود کار تولید می کنند. یکی از ویژگی های خاص این کشور اجرای موسیقی زنده در خیابان ها است زیرا در این کشور موسیقی روز به روز در حال شکوفایی و رشد بیشتر است. ایرلند به دلیل ادبیات غنی و جوایز نوبلی که دریافت کرده شهرت جهانی پیدا کرد و به عنوان کشوری بزرگ خود را به جهان معرفی کرده است.

اجرای موسیقی زنده در خیابان های ایرلند

غذاهای محبوب:

این کشور دارای سه غذای اصلی و خوشمزه است که در ادامه به بیان هر کدام به صورت جداگانه پرداخته ایم:

آلسترفرای: آلسترفرای از دسته غذاهای محبوب و دوست داشتنی کشور ایرلند است که البته در سایر نقاط جهان نیز محبوبیت خوبی پیدا کرده است. این غذا مشهور به غذای صبحانه است و ترکیبات داخل آن شامل سوسیس،پشت بیکن،تخم مرغ سرخ شده،نان سودا،قارچ،نان سیب زمینی و پودینگ می باشد.

 آلسترفرای غذای محبوب ایرلند

خورشت ایرلندی: به طور کلی خورشت ایرلندی آلستر در واقع همان خورشت قدیمی این کشور است ولی به دلیل اینکه منشا آن استان آلستر بوده به این نام معروف شده است. محتویات داخل این خورشت شامل سبزی جعفری،پیاز،سیب زمینی و گوشت بره می باشد.

آشنایی با نحوه تهیه خورشت ایرلندی

فیش ساپر: فیش ساپر در واقع همان غذای معروف ماهی و چیپس انگلستان است که در ایرلند با این نام شناخته می شود. این غذا از فیله ماهی و سیب زمینی تهیه می شود و معمولا با انواع سس ها سرو خواهد شد. بهتر است بدانید که این غذا به دلیل وجود ماهی بسیار پرطرفدار است.

غذاهای معروف کشور ایرلند

جاذبه های گردشگری ایرلند:

به طور کلی ایرلند دارای جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی زیبا و شگفت انگیزی است که همانند نگینی درخشان در این قاره می درخشد و توریست های فراوانی را به سمت خود جذب می کند. این کشور با قدمت بالای ۸۰۰۰ سال و آثار تاریخی بر جا مانده از دوران کهن بیانگر تمدن و فرهنگ جالب این سرزمین است.

صومعه جرپونیت:

بهتر است بدانید که در قرن ۱۲ میلادی صومعه ای با گذرگاه زیبا و جالب احداث شد که به صومعه جوپونیت شهرت پیدا کرد. این صومعه به دلیل مجسمه های ساخته شده در گذرگاه معروفش به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده که سالانه افراد زیادی را به سوی خود می کشاند. عقیده هایی وجود دارد که نشان می دهد این صومعه در سال ۱۱۸۰ میلادی به همت دونوگ اودونوگوئه از پادشاهان معروف اوسریگ ساخته شده است و پس از کامل کردن آن به نیت مریم مقدس وقف گردیده است.

بازدید از صومعه های معروف ایرلند

قلعه کیلکنی:

در شهر کیلکنی قلعه ای تاریخی وجود دارد که بر اساس اسناد به جا مانده تاریخ ساخت و احداث آن به سال ۱۱۹۱ باز می گردد. از ویژگی های بارز این بنا می توان به برج های بلند اشاره کرد که با قرار گرفتن بر روی آن منظه ای زیبا و شگفت آور را مشاهده خواهید کرد. به نطر می رسد که فردی به نام ویلیام مارشال تعدادی از سنگ های به کار رفته در این بنا را برداشته و هنر دست خود را جایگزین آن کرده است. امروزه این بنا تحت نظر اداره امور همگانی قرار گرقته است.

بازدید از برج های بلند صومعه کیلکنی

صخره های موهر:

جالب است بدانید که صخره صعب العبور موهر که در ارتفاع ۱۲۰ متری اقیانوس اطلس و در شهر کلر قرار گرفته در فهرست ۱۰ جاذبه برتر ایرلند قرار می گیرد. ارتفاع صخره هایی که بر روی کوه های اسلیو لیگ دونگال قرار گرفته اند به ۶۰۰۱ متر نیز خواهد رسید.

بازدید از صخره موهر در کشور ایرلند

پارک ملی کیلارنی:

یکی دیگر از مکان های دیدنی ایرلند پارک ملی کیلارنی است که در شهرستان کری واقع شده و در حقیقت این پارک یکی از نقاط بکر و دست نخورده این منطقه می باشد که جز میراث یونسکو محسوب می شود و سرشار از درختان بلوط و انواع پرنده ها است. این پارک از لحاظ وجود کوه ها،دریاچه ها و طبیعت بکر جز بهترین جاذبه های گردشگری محسوب می شود.

بازدید از پارک زیبای کیلارنی

تایتانیک بلفاست:

به طور حتم داستان تایتانیک به گوشتان خورده است. کشتی چند طبقه ای که به یک کوه یخ برخورد کرد و در دریا غرق شد. ساختمان تایتانیک بلفاست در واقع بزرگ ترین مجموعه تایتانیک در دنیا محسوب می شود که موفق شده تا عنوان جذاب ترین نقطه گردشگری در اروپا را به خود اختصاص دهد. یکی از نکات جالب در این ساختمان این است که دقیقا این مجموعه در محل طراحی و ساخت کشتی تایتانیک ساخته شده است. شما می توانید در این ساختمان مجموعه ای از وسایل و آثار کشتی،کابین های سبیه سازی شده و همچنین ۹ نمایشگاه آثار هنری را مشاهده نمایید.

بازدید از مجموعه بسیار زیبای تایتانیک

خلیج دینگل بی ایرلند:

توجه داشته باشید که این خلیج در غربی ترین نقطه کشور واقع شده و توسط گستره وسیعی از طبیعت اداره شده است و همچنین دارای وسعتی حدود ۲۵۰۰ کیلومتر می باشد. این خلیج دارای چشم انداز های زیبا و منظره های منحصر به فرد برای عکاسی است و همچنین شما می توانید در این خلیج به مشاهده دلفین ها بپردازید.

مشاهده دلفین ها در خلیج کشور ایرلند

تماشاخانه کولتورد:

از دیگر جاذبه های گردشگری ایرلند می توان به تماشاخانه کولتورد اشاره کرد که محل قرارگیری آن در بلفاست و در سال ۱۸۹۵ میلادی تاسیس شده است. بخش های قابل توجهی از فیلم های سینمایی و تئاتر های فرهنگی در این تماشاخانه به اجرا در می آید و توانسته تا توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کند.

بازدید از تماشاخانه کولتورد

شهر گالوی:

بهتر است بدانید که شهر گالوی در غرب ایرلند واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این سرزمین شناخته شده است. برای سفر به ایرلند و بازدید از شهر گالوی فرقی ندارد که چه زمانی را برای سفر انتخاب کنید زیرا در زمانی شهر گالوی دارای اتفاق جالب و هیجان انگیز است و همچنین مردم این شهر با آغوشی باز از شما استقبال خواهند کرد.

آشنایی با تاریخچه کشور ایرلند

ساختمان نیوگرانج:

بهتر است بدانید که ساختمان سنگی قدیمی نیوگرانج در ۳۲۰۰ پیش از میلاد ساخته شده است و تخمین زده شده که برای ساخت این ساختمان مساحتی نزدیک به یک جریب تعیین شده است و سنگ های داخل آن با اشکال مختلف مارپیچی و منحنی های هنری دوره عصر هجر تزئین شده است.

بازدید از ساختمان سنگی واقع شده در کشور ایرلند

برای کامل کردن این ساختمان ۳۰۰ نفر به مدت ۲۰ سال مشغول بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو