عکس های رابعه مدنی و همسرش و خانواده‌اش + بیوگرافی کامل

عکس های رابعه مدنی و همسرش و خانواده‌اش + بیوگرافی کامل


منبع: نمکستان

458

1398/12/10

06:45


رابعه مدنی یکی از بازیگران سالخورده سینما و تلویزیون ایران است و در بیشتر فیلمها که عموما مجموعه های تلویزیونی میباشد، نقش یک مادر و یا مادربزرگ مهربان و دلسوز را ایفا می کند.

نمکستان: رابعه مدنی یکی از بازیگران سالخورده سینما و تلویزیون ایران است و در بیشتر فیلمها که عموما مجموعه های تلویزیونی میباشد، نقش یک مادر و یا مادربزرگ مهربان و دلسوز را ایفا می کند. به دلیل اینکه یکی از فرزندانش کارگردان تلویزیونی است توانسته خیلی راحت و در سنین سالخوردگی وارد دنیای هنر شود. استعداد و حتی آموزش و تحصیلات اولیه برای هنرپیشگی ندیده و غریزی و با کمک کارگردان و عوامل پشت صحنه و در برخی مواقع بازیگردانها، توانسته از عهده نقشهایش برآید. او علاقه خاصی به فرزندانش و نوادگان و خانواده خویش دارد و همواره از همسرش که سالها پیش فوت کرده با احترام یاد می کند. مروری داریم به زندگی رابعه مدنی، یکی از مادربزرگهای سینمای ایران.

رابعه مدنی عکس رابعه مدنی و همسرش بیوگرافی رابعه مدنی

تولد :

خانم مدنی زاده سال ۱۳۲۰ در شهرستان همدان است و بسیار به زادگاهش علاقه دارد و در همین باره میگوید شهرم را دوست دارم و در همین شهر زندگی میکنم و نه در تهران. مردم شهرم رفتار محترمانه ای در قبال من دارند و مرا همواره شرمنده خود میکنند و بسیار مهربان و خونگرم هستند. به گفته خودش از همان اوان کودکی به بازیگری و سینما علاقه زیادی داشت طوریکه ایشان در مصاحبه ای اعلام کرده آنقدر فیلم دیدن در سینما را دوست داشتم که حاضر بودم به صورت داوطلبانه کارهایشان را انجام دهم و در عوض به عنوان پاداش آنها مرا به همراه خودشان به سینما برای فیلم دیدن ببرند.

تحصیلات :

رابعه مدنی در رشته مربیگری کودک تحصیل کرده و به عنوان مربی پیش دبستانی سالها فعالیت نموده است و هم اکنون به عنوان بازنشسته آموزش و پرورش، دوران فراغت از کار را میگذراند. شاگردانش را مانند فرزندانش دوست دارد و یکی از بهترین لحظات زندگیش زمانیست که میبیند شاگردان کوچک او به زنان و مردان موفقی بدل شده اند و برای قدردانی و تشکر از او به سراغش میروند.

رابعه مدنی

زندگی خانوادگی :

پیش از انقلاب و زمانیکه معلم بود با یک هنرمند معروف همدانی به نام سید میرزا رضویان پیمان زناشوئی میبندد. وی دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است. یکی از فرزندانش به نام امیر شهاب از کارگردانان معروف سینما و تلویزیون است. امیر شهاب متولد چهارم خرداد سال ۱۳۴۴ همدان است و کارش را از ساخت فیلم های کوتاه در سینمای آزاد همدان آغاز نمود.وی دانش آموخته رشته کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پویا نمائی از دانشکده صدا و سیما است.

مینای شهر خاموش یکی از برجسته ترین آثار سینمائی اوست که نویسندگی و تهیه کنندگی آن را نیز خود او بر عهده داشت. عزت الله انتظامی و نیز صابر ابر از جمله بازیگران این فیلم بودند. رابعه مدنی، زمانیکه پسرش به صورت تجربی و آزمون و خطا مشغول فیلمسازی بود، به صورت داوطلبانه و برای کمک به او به عنوان بازیگر در فیلمهایش حضور می یافت و همچنین وسایل خانه و خود خانه را برای فیلمبرداری و ساختن فیلم در اختیار او و دوستانش قرار میداد.

رابعه مدنی و همسرش

اولین تجربه های بازیگری :

هرچند در چند کار دانشجوئی که متعلق به پسرش و یا دوستانش بوده به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت اما اولین و جدی ترین کار او به عنوان بازیگر با فیلم سفر مردان خاکستری رقم خورد. این فیلم در سال ۸۰ به نمایش درآمد و کیانوش عیاری، کارگردان برجسته سینمای کشور از تدوین کنندگان آن بود. پس از آن در فیلمهای سینمائی و مجموعه های تلویزیونی و یا تله فیلمهای زیادی حضور یافت.

او در مجموع در هفده فیلم سینمائی و نیز ۱۳ فیلم تلویزیونی، یک کار نمایش خانگی به نام مانکن، نقش آفرینی کرده است. برف یکی از کارهای سینمائی برجسته ای میباشد که خانم مدنی توانست توانائیهای بازیگریش را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. در این فیلم وی با رویا تیموریان و مینا ساداتی هم بازی بود و نقش یک مادربزرگ مهربان را ایفا میکرد. مینای شهر خاموش، بوسیدن روی ماه و نیز ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه از دیگر آثار شاخص سینمائی او محسوب میشود.

از وضعیت سفید تا پایتخت ۲ :

وی را مخاطبان تلویزیون بیشتر در نقش یک مادر پیر و نگران به خاطر میاورند که چهره همواره خندانش باعث قوت و دلگرمی اهالی خانه است. از جمله مجموعه های شناخته شده تلویزیونی که رابعه مدنی در آنها به ایفای نقش پرداخته میتوان به وضعیت سفید حمید نعمت الله و پایتخت ۲ سیروس مقدم اشاره کرد. تعبیر واروونه یک رویا دیگر مجموعه تلویزیونی برجسته ای بود که او در آن حضور یافت.

افتخارات :

برای بازی در فیلم برف، تندیس بهترین بازیگر زن را از جشنواره حافظ دریافت نمود.

علاقه به خانه داری :

او با اینکه شاغل بوده و حتی در دوران سالخوردگی نیز کار میکند اما بازهم به خانه داری و انجام امور منزل مانند پخت و پز و نظافت و خانه تکانی علاقمند است و کماکان پرده های اتاقهای خانه را خودش میشورد و در شیشه های مختلف رنگارنگ انواع مختلف ترشی میندازد و این کار را لذت بخش و سرگرم کننده توصیف میکند. او هنوز هم روحیه خود را جوان میداند و معتقد است مانند ایام جوانی شوخ و شیطان است.

زندگینامه رابعه مدنی و عکس های جدید

زندگینامه رابعه مدنی و عکس های جدید

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده رابعه مدنی

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده رابعه مدنی

نازنین بیاتی و نفیسه روشن و رابعه مدنی

عکس نازنین بیاتی و نفیسه روشن و رابعه مدنی

عکس های رابعه مدنی و همسرش

عکس های رابعه مدنی و همسرش

عکس های رابعه مدنی

همچنین ببینید: عکس و بیوگرافی کامل رابعه اسکویی

رابعه مدنی

عکس و بیوگرافی رابعه مدنی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو