ثبت نام تاکسی های اینترنتی در سامانه «سماس»

منبع: نمناک

128

1398/12/10

12:35


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: تمامی فعالان حوزه های اینترنتی در بخش حمل و نقل باید پیمایش های خودشان را در این سامانه «سماس» ثبت کنند.

ثبت نام تاکسی اینترنتی

فارس:مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی اظهار داشت:تمامی فعالان حوزه های اینترنتی در حمل و نقل عمومی چه خودرو و چه موتورسیکلت موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه سامانه اطلاعات سفر «سماس» وارد کنند. 

وی بیان داشت:بر اساس این دستورالعمل تمامی فعالان حوزه های اینترنتی در بخش حمل و نقل باید پیمایش های خودشان را در این سامانه ثبت کنند و متناسب با پیمایشی که داشتند می توانند نسبت به دریافت سهمیه سوخت اقدام کنند. 

ضامنی افزود:با راه اندازی این سامانه اقدامات به صورت سیستمی انجام می شود و دیگر زمان بر نخواهد بود و با ثبت پیمایش ها، استعلام های مورد نظر به صورت سیستمی انجام می شود و افراد می توانند سهمیه سوخت خود را در این حوزه دریافت کنند. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اظهار داشت:بر اساس این سامانه خودروهای دوگانه سوز و تک سوز استعلام های لازم را دریافت می کنند و هر ماه سهمیه سوخت آنها اختصاص می یابد. 

وی ادامه داد:در اجرای طرح سهمیه بندی سوخت وزارت نفت مدل جدیدی را ارائه کرد که آن هم پرداخت اعتباری مابه التفاوت قیمت پایه سوخت نسبت به آزاد بود و این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می شود. 

ضامنی بیان داشت:تاکسی های اینترنتی سرویس مدارس و آژانس ها به این شکل سوخت خود را دریافت می کنند و بر اساس پیمایشی که داشتند، سهمیه سوخت به آنها اختصاص می یابد. تاکسی های اینترنتی می توانند بر اساس پیمایشی که داشتند تا سقف 300 لیتر سوخت دریافت کنند. آژانس ها و تاکسی های تلفنی هم ماهانه تا سقف 200 لیتر می توانند از این سهمیه سوخت استفاده کنند. 

وی یادآور شد:سرویس های مدارس هم بر اساس آنچه که اعلام شده بود 120 لیتر سهمیه سوخت در طول هر ماه دارند و اگر خودرویی دوگانه سوز باشد 60 درصد از این سهمیه اختصاص می یابد. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه کرد:در تاکسی های اینترنتی پیمایش آنها متناسب با نرم افزارها مشخص است و بر اساس همان پیمایش سهمیه سوخت آنها اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو