جانباختگان کادر درمان کرونا باید شهید محسوب شوند

منبع: ستاره

71

1398/12/10

13:55


فعال صنفی پرستاران اکرم عاشق‌حسینی با اشاره به تلاش‌های پرستاران گفت: جان باختن پرستاران بر اثر کرونا، شهادت است.

ستاره | سرویس اخبار - در روزهای گذشته، کرونا، جان دو پرستار را گرفت؛ نرجس خانعلی‌زاده و رامین عزیزی‌فر. این دو پرستار، در حین خدمت‌رسانی به مردم جان باختند.

 

جانباختگان کادر درمان کرونا باید شهید محسوب شوند

 

اکرم عاشق‌حسینی (فعال صنفی پرستاران) با اشاره به مرگ این دو پرستار گفت: دوران نهفتگی نسبتا طولانی و قدرت انتشار قابل توجه کرونا در کنار پروپاگاندای مغرضانه تبلیغات خارجی در مدت زمان کوتاهی موجی از ترس و‌رعب و ‌وحشت را در جامعه ایجاد کرد. گزارش موارد مرگ و‌ میر در استان‌های مختلف به دنبال ابتلا به این بیماری ویروسی موجب تشدید ترس و‌ اضطراب جامعه از گسترش پرشتاب این بیماری در سطح کشور گردید.

به گفته‌ی وی، در راه مقابله با این هجمه گسترده جنگ بیولوژیک که به ظاهر سلامت مردم ولی در واقع اقتصاد و‌ کیان کشور را هدف قرار داده است، نیازمند سربازانی توانمند، فرهیخته و‌از جان گذشته‌ای هستیم که با اشراف علمی به خطرات سلاح بیولوژیک طبیعی و یا سینتتیک به مصاف دشمنان سلامت جامعه روند.

عاشق‌حسینی ادامه می‌دهد: اپیدمی کرونا با تمام تلخی‌ها و‌ناملایماتی که همراه دارد، توانست جلوه‌ای بی‌نظیر از فداکاری، ایثار و جوانمردی جان برکفان جبهه سلامت را که سالهاست بی‌رحمانه تازیانه بی‌عدالتی و تحقیر سازماندهی شده را به تن می‌خرد، به شایسته ترین شکل ممکن و ‌با افتخار در برابر وجدان بیدار مردم به نمایش گذارد. واژه‌ای برای بیان شکوه ، عظمت و شان والای جانباختگان پرستار و‌ پزشکی که در اپیدمی کرونا ویروس در انجام رسالتی که به نیکی خطرات و‌عواقب آن را می‌دانستند، نمی‌توان یافت. دفاع از سلامت ،‌ حفظ و‌ صیانت از جان مردم، جهادی است که شانی بالاتر از آن را تصوری نیست.

 

جان باختگان جامعه درمان، شهید محسوب شوند

این فعال صنفی پرستاران ادامه می‌دهد: پزشکان، پرستاران و ‌پیراپزشکان همواره در وادی عشق الهی (که انسان جزیی از ذات اقدس اوست) در مسیر ادای وظیفه حرفه مقدس خود، جان خود را عاشقانه در طبق اخلاص می‌گذارند؛ چنانچه به عینه در بحران کرونا دیدیم. و‌ اما آیا وظیفه جامعه جز قدردانی و ارج نهادن به فداکاری و‌ از خودگذشتگی این سربازان بی‌ادعای نظام سلامت است؟! وظیفه‌ای که متاسفانه ده‌ها سال است همچنان مغفول  مانده است.

عاشق‌حسینی تاکید می‌کند: بدون تردید اعطای عنوان شهید راه سلامت به عزیزانی که در راه حفظ جان دیگران بر اساس وظیفه و رسالت سازمانی خود مخلصانه و آگاهانه ترکش های دشمن بیولوژیک بیمار خود را بجان می‌خرند و سرمست و‌ عاشقانه بال به آسمان می‌گشایند، حقی است که تاکنون نادیده گرفته شده است.

چه تفاوت است میان جان باختن آتش‌نشان در خاموش کردن آتش و پزشک و پرستار در نجات بیمار؟ سازمان نظام پرستاری و‌ نظام پزشکی حسب وظیفه صنفی و همچنین نهادهای فرهنگی کشور در راستای تجلیل از ارزش‌های اخلاقی و‌ فرهنگی (که حتی ریشه در اعتقادات دینی جامعه نیز دارد) شایسته است این مهم را به عنوان مطالبه جامعه پزشکی و پرستاری کشور از مراجع ذیربط به جدیت مورد پیگیری قرار دهند.

 

منبع: ایلنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو