پوست خوبی ندارید چون ...

منبع: نمناک

139

1398/12/10

14:16


علت نداشتن پوست خوب فقط عدم انجام مراقبت های پوستی نیست بلکه عادات و رفتارهایی در زندگی روزانه وجود دارد که موجب خراب شدن پوست می شوند.

علت اصلی نداشتن پوست خوب

امروزه خانم ها و حتی آقایان به فکر زیبایی چهره و جوان ماندن و به دنبال راه هایی برای به تعویق انداختن پیری و پیشگیری از چروک ها و داشتن یک پوست خوب هستند.

برای داشتن یک پوست صاف و خوب علاوه بر مراقبت های روزانه از پوست ، از انجام برخی از کارها دوری کنید . با این بخش از سلامت نمناک همراه باشید تا به شما بگوییم چه عواملی می تواند در خراب شدن پوست تاثیرگذار باشد.

عادتهای تاثیرگذار در پوست

زیاد نشستن :

افرادی که بیشتر وقت خود را بر روی صندلی و به حالت نشسته سپری می کنند به دلیل کمتر بودن فعالیت های جسمی شان به طور کاملا واضح نه تنها پوست خود را به سمت پیری سوق می دهند بلکه عمر کوتاه تری خواهند داشت.

تماشای زیاد تلویزیون :

یک تحقیقات علمی بر روی 11000 استرالیایی با سن متوسط 30 سال به بالا نشان داد که به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون 20 دقیقه از سن متوسط آنها کم می شود . پوست هم بخشی از بدن است که با بی تحرکی در مکانیسم طبیعی ترمیم و تولید سلول های تازه و جوان آن مشکل ایجاد شده و از شادابی و جوانی آن تا حد بالایی کاسته می شود.

خواب ناکافی :

همان قدر که تغذیه مناسب برای سلامت بدن لازم است خواب مناسب و به اندازه هم برای سلامت تمام اعضای بدن به خصوص پوست ضروری است. نداشتن خواب آرام و کافی دلیلی بزرگ برای داشتن پوستی ناسالم با ظاهری نا خوشایند است.

خواب ناکافی

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب :

اشعه های آفتاب را جدی بگیرید و سلامت و زیبایی خود را با دور ماندن از این اسعه ها تضمین کنید. بسیاری از افراد تنها در طول مسافرت از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند که این کافی نیست و استفاده از آن باید هیشگی باشد.

آرایش بیش از حد :

اگر مدت زمانی را که برای استفاده از لوازم آرایشی که پر از مواد شیمیایی است را با استفاده از ماسک های طبیعی میوه و.. جابه جا کنید دیگر لازم نخواهد بود که مشکلات پوستی خود را با لوازم آرایشی بپوشانید چرا که آنها برطرف خواهند شد.

کاهش وزن سریع :

اگر شما خیلی سریع وزن خود را کم کنید ، پوست شما قابلیت ارتجاعی اش را از دست داده و شل خواهد شد ، درنتیجه زیبایی خود ر از دست می دهد پس بهتر است فقط در هفته نیم تا یک کیلو وزن کم کنید.

ننوشیدن آب به اندازه کافی :

نوشیدن آب به اندازه کافی موجب می شود که پوست قابلیت ارتجاعی خود را حفظ کند زیرا آب به پوست رطوبت رسانده و بدن را از سموم خلاص می کند پس روزی 8 لیوان آب بنوشید.

ننوشیدن آب

استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده :

یکی از دلایل نداشتن پوست خوب ، خشکی پوست و استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده است . بنابراین هر روز از کرم مرطوب کننده قبل از خواب استفاده نمایید ، این کار سبب حفظ رطوبت پوست شده و از پیری جلوگیری می کند.

فراموش کردن لایه برداری پوست :

یک راه موثر برای کاهش دادن خطها و چروکهای پوست لایه برداری پوست می باشد . اگر می خواهید پوست خوبی داشته باشید و جوان تر به نظر برسید باید پوست خودرا لایه برداری کنید تا سلولهای قدیمی با سلولهای جدید جایگزین شوند.

انجام ندادن ورزش های صورت :

یکی از روش هایی که می تواند عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر کند ، ورزش های صورت است . شما می توانید در زمان کوتاه با انجام ورزش های صورت ، پوستی زیبا داشته باشید.

ماساژ ندادن پوست :

اگر برایتان داشتن پوستی بدون چروک و جوان مهم است ، با استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون یا خردل بطور منظم و درست پوستتان را ماساژ دهیدتا پوست شما شل و آویزان نشود.

ماساژ صورت

انجام ندادن ورزش :

انجام برخی از ورزش ها علاوه بر اینکه به کاهش وزن شما کمک می کند ، سبب می شود که شما نیز جوان بماند . ورزش شنا از ورزش هایی است که برای زیبایی پوست مفید است و موجب رطوبت پوست خواهد شد.

عدم مصرف غذای سالم :

برای داشتن پوستی سالم باید رژیمهای غذایی را رعایت کنید که در آن انواع مواد مورد نیاز بدن وجود داشته باشد . پوست برای زیبایی به ویتامین های فراوانی نیاز دارد که می توان این ویتامین ها را از طریق مصرف مواد غذایی دریافت نمود.

پس صحیح و سالم غذا بخورید. شیرینی ها را از برنامه ی غذایی تان دور نگاه دارید. مصرف غذاهای دریایی و پروتئین را فراموش نکنید و از مصرف میوه ها و مرکبات که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند و به سلامت پوست شما کمک می کنند ، غافل نشوید.

اگر پوست خشکی دارید روغن کتان، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل مصرف کنید. مصرف آووکادو، مقداری آجیل و دانه های مختلف مانند بلوط، فندق، گردو و تخمه ی آفتابگردان به زیبایی پوست کمک می کند.

استعمال دخانیات :

استعمال دخانیات رشد و گسترش سلول های پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب ایجاد اختلال در تولید کلاژن می شود . سیگار کشیدن سبب ابتلا به بیماری های مختلف شده و به پیری پوست سرعت می بخشد.

عدم استفاه از ماسک های طبیعی:

برای داشتن پوستی زیبا و جوان می توانید از انواع ماسک های طبیعی استفاده نمایید . ماسک عسل ، ماسک برنج ، ماسک شیر و ماسک چای سبز از بهترین ماسک ها بر زیبایی پوست هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو