ببینید: معماری‌های زیبا برای حیوانات/ از خانه فیل‌ها تا سیاره آبی

ببینید: معماری‌های زیبا برای حیوانات/ از خانه فیل‌ها تا سیاره آبی


منبع: ایران آرت

105

1398/12/10

21:38


معماری حیوانات عنوان پروژه‌هایی است که برای حیوانات طراحی می‌شوند و به دنبال برقراری تعادل میان تجارب انسانی و حیوانی هستند.

ایران آرت: معماری علاوه بر این که همواره بر روی کیفیت زندگی انسان تاثیر گذار بوده است و تلاش کرده است تجربه‌های جدید را به او هدیه دهد، در قرن جدید به حیوانات نیز توجه ویژه دارد.

معماری برای حیوانات عنوان پروژه‌هایی است که در سراسر جهان وجود دارند و نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای حیوانات طراحی می‌شوند و به دنبال برقراری تعادل میان تجارب انسانی و حیوانی هستند.

معماری برای حیوانات؛ خانه فیل‌ها

1

به گزارش سایت آبگینه، خانه فیل‌ها توسط شرکت فاستر و همکاران طراحی شده است و در باغ وحش کپنهاگ قرار دارد. فیل ها در این خانه میتوانند مانند حیات وحش کنار یکدیگر بخوابند، کف محوطه به خاطر سلامت پای فیل ها همیشه گرم و خشک است و بازآفرینی بستر خشک رودخانه و گودال های گل آلود باعث بهبود احساس و تجربه فیل ها در این خانه میشود و آن ها یک زندگی خوب در این محل خواهند داشت.

معماری برای حیوانات؛ نمایشگاه میمون‌ها

2

این زیستگاه در باغ وحش ملبورن قرار دارد و از دو بخش تونل ورودی و خانه درختی تشکیل شده است. نمایشگاه در محوطه میمون ها قرار دارد و یک ارتباط صمیمی میان مردم و میمون ها ایجاد کرده است. تیم طراحی با استفاده از مصالح بازیافتی و تعدیل کانال آب توانسته است اهمیت پایداری را برای بازدید کنندگان یادآوری کند.

معماری برای حیوانات؛ سیاره آبی

3

این سیاره که در نزدیکی میدان تالار کپنهاگ قرار دارد، به عنوان یک جانشین برای آکواریوم پیشین دانمارک طراحی شده است. سیاره آبی در کنفرانس اقتصاد در گردشگری که با عنوان یک راه جدید برای رشد برگزار شد، توانست جایزه برترین پروژه آبی دانمارک را کسب کند و اکنون یکی از مقاصد گردشگری دانمارک است.

معماری برای حیوانات؛ مرکز آموزش سگ‌های پلیس

4

این مرکز در یک منطقه صنعتی قرار دارد و با هدف آموزش سگ های پلیس طراحی شده است. حیاط باز این مرکز در میان بخش اداری و محل زندگی سگ ها ساخته شده است و به عنوان زمین اصلی آموزش سگ ها عمل میکند.

معماری برای حیوانات؛ مزرعه حیوانات

5

شهر آلمیره در هلند مزرعه های زیادی برای حیوانات دارد. در این پروژه از پناهگاه های چوبی استفاده شده است که با طلوع و فروب آفتاب باز و بسته میشوند و ساختمان در شب روشن میشود و میدرخشد. هزینه طراحی و اجرای مزرعه حیوانات از طریق اسپانسر تامین شده است.

معماری برای حیوانات؛ باغ پروانه‌ها

6

این باغ یکی از تفریحگاه های جزیره النور در امارات متحره عربی است. یک سقف طلایی با طرح های شبیه برگ با پنجره های شیشه ای بر روی باغ پروانه ها کشیده شده است که آسمان را به زمین پیوند میزند و یک احساس متفاوت از نور را ایجاد کرده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو