آشنایی با مکان های دیدنی ثلاث و نقاط گردشگری زیبای اطراف آن

آشنایی با مکان های دیدنی ثلاث و نقاط گردشگری زیبای اطراف آن


منبع: آرگا

119

1398/12/10

22:40


ثلاث باباجانی یکی از شهرهای دیدنی در استان کرمانشاه است این شهرستان مرزی به تازگی رونق بیشتری پیدا کرده است و به عنوان یک منطقه توریستی دیگر در کرمانشاه از آن یاد می شود. مکان های دیدنی ثلالث باباججانی برای گردشگران دارای ارزش تاریخی و طبیعی است که در سفر خود به این شهر می توانند از این جاذبه ها دیدن کنند.

ثلالث باباجانی در ایام عید مقصد بسیاری از گردشگران است که به کرمانشاه سفر می کنند این شهرستان از مناطق مرزی در کرمانشاه است که در سال های اخیر پیشرفت داشته است این شهر در سال ۱۳۸۱ به عنوان یک شهرستان مجزا موجودیت پیدا کرد و بعدها به عنوان یکی از مناطق توریستی در کرمانشاه مورد توجه است. این منطقه گردشگری در فصل های بهار بیشتر مورد توجه است زیرا دارای چشم اندازهای گردشگری و طبیعی زیادی است مناطق سرسبزی که در این شهرستان وجود دارند بسیار منحصر به فرد هستند و به دلیل کم بودن جمعیت دست نخورده هستند.

به لحاظ آب و هوایی نیز منطقه ثلاث از آب و هوای معتدلی برخوردار است به ویژه در فصل های بهار که مطبوع بودن آب و هوا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و محلی برای مسافران کرمانشاهی است که می خواهند چند روزی را از شلوغی های شهر دور باشند و به سراغ چشم اندازهای بکر بروند. با سفر به این منطقه جاذبه ها و چشم اندازهایی که می توانید ببینید بسیار تماشایی هستند طبیعت زیبای کوه ها و مناطق سرسبز موجب می شوند تا از سفر خود به این منطقه نهایت لذت را ببرید.

مکان های دیدنی ثلاث را بهتر بشناسید:

مناظر دلنشین در ثلاث مکانی برای عکس برداری های طبیعت و زیبا است که این لحظات را برای شما به ثبت می رساند تصویر کشیدن این دسته از جاذبه ها می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند. ثلاث باباجانی به عنوان مرکز شهرستان تازه آباد شناخته می شود جمعیت این منطقه ۱۰ هزار نفر است و دارای دو بخش است دو بخش مرکزی در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار هستند وجود شش دهستان در این منطقه نیز وسعت و گستردگی آن را نشان می دهند. نام دهستان های ثلاث دشت حر، سر قلعه، زمکان، خانه شور، جیگران و ازگله می باشد این مناطق نیز دارای چشم اندازهای بکر خود هستند و می توانید در این دهستان ها بیشتر با فرهنگ و سنت های مردمان این منطقه آشنا شوید که جذابیت خود را دارند. با وجود ۲۵۲ روستا در این مناطق این شهرستان از مناطق زیبای دیگری نیز برخوردار است این مناطق روستایی نیز دارای طبیعتی بکر و دست نخورده اند و دارای چشم اندازهایی همچون کوه و چشمه سارها می باشند.

جاذبه های ثلاث

هم مرز بودن ثلاث با مناطق مرزی عراق از غرب منطقه بر اهمیت آن نیز افزوده است مرز مشترک ثلاث با عراق ۷۵ کیلومتر است و مساحت این منطقه نیز ۱۹۲۰ کیلومتر مربع می باشد جمعیتی که در کل این شهرستان ساکن هستند بالغ بر ۴۲ هزار نفر است مهم ترین کوه های ثلاث که به عنوان مکان های دیدنی ثلاث شناخته می شود کوهستان های بمو هستند که این کوهستان ها منطقه مرزی مهم این شهرستان محسوب می شوند. اگر همچنان از علاقه دارید تا دیدنی های کرمانشاه و جاذبه های گردشگری و تماشایی این منطقه را بهتر بشناسید می توانید در لینک نیز با جاذبه های این منطقه بیشتر آشنا شوید.

در منطقه ثلاث باباجانی سه طابفه باباجانی، ولدبیگی و قبادی ساکن هستند از این رو این مناطق را ثلاث می نامند زیرا دارای سه طایفه است از سویی برخی این منطقه را ثلاث باباجانی می شناسند و علت این نامگذاری اهمیت طایفه باباجانی در میان دیگر طوایف است از این این مناطق را با نان ثلالث باباجانی می شناسند. همسایگی این منطقه با شهرستان پاوه از مناطق شمالی به جذابیت های توریستی ثلاث افزوده است در شرق نیز با شهرستان جوانرود، از جنوب با اسلام آباد، از مناطق غرب با عراق هم مرز و همسایه است.

مکان های دیدنی ثلاث

این منطقه دارای طبیعتی مثال زدنی است و بیشتر مکان های دیدنی ثلاث نیز دارای ارزش طبیعی برای گردشگران می باشد دنگی یکی از مناظر زیبایی است که می توانید نظاره گر آن باشید دنگی در ۵۰ کیلومتری از تازه آباد واقع شده است و با کوه های شاهو نیز محاصره شده است. از سوی دیگر مناظر زیبای چشمه ها نیز دارای جذابیت هستند اغلب این چشمه ها در مناطق کوهپایه ای روان هستند و از پوشش گیاهی زیبایی نیز در نواحی اطراف برخوردار می باشند. به دلیل قدمت طولانی که این مناطق دارند می توانید جاذبه های تاریخی و باستانی را نیز مشاهده کنید برخی از جاذبه های تاریخی در این مناطق به دوران پارس ها نیز می رسند.

سراب بورنه یکی دیگر از جذابیت های توریستی و مکان های دیدنی ثلاث است این سراب در ارتفاعات دالاهو قرار گرفته است و دارای آبشارهای بسیار زیبایی نیز می باشد گل های نادری و دیگر پوشش های گیاهی که در این مناطق وجود دارند بی شک توجه شما را به خود جلب می کنند.

چشم اندازی از ثلاث

تفرحگاه هایی کرده در مناطق مختلفی از این شهرستان واقع شده اند بسیار دیدنی و بکر می باشند چاله تالگین یکی از این تفرجگاه ها است که از پوشش های گیاهی مناسبی برخوردار می باشد دشت زیبا و پر جاذبه در نواحی اطراف نیز محلی برای گشت و گزار و طبیعت گردی است.

چشمه شفابخش ریزه یکی دیگر از مناطق دیدنی و پر جاذبه در ثلاث است این چشمه در فاصله ۳۰ کیلوکتری از شهرستان تازه آباد واقع شده است این چشمه خاصیت درمانی نیز دارد و خیلی از افراد برای درمان بیماری های کلیوی این آب مناسب است و خاصیت های درمانی مناسبی نیز دارد. در ایام تعطیل این منطقه از تردد بیشتری برخوردار است و گردشگران زیادی برای آب تنی در این چشمه ها به این مناطق سفر می کنند.

بنای تاریخی ثلاث

اگر همچنان از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی در ثلاث هستید می توانید به یکی دیگر از مکان های دیدنی طبیعی در ثلاث بروید آبشار زیبا و دیدنی شیخ صله نیز دارای چشم اندازهای زیبایی است و در نزدیکی روستای شیخ صله واقع شده اند. در نزدیکی این آبشار رودخانه ای دیده می شود که از آن با نام رودخانه قالیچه واقع شده است و توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

آشنایی با جاذبه های توریستی در این منطقه از کرمانشاه می توانید اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما قرار دهد این شهرستان یکی از مکان های دیدنی کرمانشاه و جاذبه های توریستی آن است که بها وجود جاذبه های طبیعی مورد توجه گردشگران می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو